|
کدخبر: 292525

نتایج گوگل میرقصند ! الگوریتم رقص گوگل چیست و چه تاثیری روی سئو وبسایت دارد ؟

اگر با سئو آشنایی داشته باشید ممکن است گاهاً متوجه شوید که نتایج سایت شما در گوگل در حال بالا پایین شدن هستند ... حالا ابن فراز و نشیب چیست و راه حل آن چیست ؟ در این مطلب پاسخ خواهیم داد ...

گوگل

فرض کنید که شما سرداور یک مسابقه رزمی هستید، افراد زیادی در مقابل شما مبارزه می‌کنند. شما به عنوان سرداور اصلی باید رتبه اول تا پنجم را انتخاب کنید. زمانی که شما دسته بندی خود را انجام دادید. امتیازات نفر اول تا سوم یکی است. راهکار شما چیست؟ از طرفی از نظر قدرت بدنی و تعداد مسابقات نیز این برابر هستند. گوگل در برخی مواقع دقیقا در وضعیت شما قرار دارد. چند سایت تمام پارامترهای سئویی که دارند یکسان است. در این زمان گوگل شروع به رقصوندن سایت‌های می‌کند. اینقدر شما را بالا و پایین می‌کند تا یکی پیروز شود.

به نقل از محسن حبیبی راد مدرس و متخصص حوزه سئو، زمانی که ورودی سایت شما بسیار افزایش پیدا می‌کند. دو روز  ناگهان ورودی شما بسیار افت پیدا می‌کند به احتمال زیاد شما زیر زره بین الگوریتم گوگل دنس می‌باشید. گوگل شروع به مقایسه شما با دیگران از لحاظ محتوایی و زیر ساخت سئو می‌کند و منتظر یک برگ برنده و یا تغییر چشمگیر است. تفاوت یک سئو کار معمولی و یک سئو کار حرفه‌ای در این زمان مشخص می‌شود. بهتر است برای درک بهتر الگوریتم گوگل دنس این مطلب و سایر مطالب مربوط به آموزش اصولی سئو ، استراتژی ها و الگورتیم های آن را مطالعه کنید که در ادامه مرجع برتر آموزش های وب فارسی در ایران را به شما معرفی میکنیم ...

گوگل۱

آیا الگوریتم گوگل دنس یک الگوریتم مستقل است و یا یک الگوریتم ترکیبی؟

ممکن است که این سوال برای شما ایجاد شود که آیا الگوریتم گوگل دنس یک الگوریتم مستقل است و یا الگوریتم به صورت ترکیبی از الگوریتم‌های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و... . این موضوع زمانی به شما کمک می‌کند که بخواهید برگ برنده خود را رو کنید. باید به شما بگوییم که گوگل دنس یک الگوریتم کاملا مستقل است اما شما باید برای برگ برنده خود به سراغ لینک سازی خارجی و برخی نکات دیگه که در ادامه خدمت شما ارز خواهیم کرد.

 بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ممکن است که بین 3 تا 15 روز گوگل دنس روی سایت شما فعال باشد. به این نکته توجه داشته باشید که از سال 2014 به صورت رسمی این موضوع در حال اجرا می‌باشد. در نتیجه اگر شما قصد دارید که یک بازدهی مناسب از کار خود داشته باشید. باید روی این موضوع تمرکز خود را افزایش دهید. در صورتی که در مورد مطالب این مقاله سوال یا چالشی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌های این مقاله مطرح کنید تا ما در سریعترین زمان ممکن پاسخ آن را به شما بدهیم.

گوگل دنس چگونه ما را با سایت‌های دیگر مقایسه می‌کند؟

گوگل دنس معمولا یک سایت را به جایگاه بالا منتقل می‌کند، در این صورت منتظر آنالیز و بررسی رفتار مخاطبان شما می‌شود. به عنوان مثال زمانی که سایت شما بالا بود روی این کلمه کلیدی مخاطبان چه نرخ پرشی را ثبت کرده‌اند. از طرفی مخاطبان شما تا چه میزان صفحه را اسکرول کرده‌اند. میزان اینگیجمنت مخاطب با مطالب شما به چه صورت بوده است؟ آیا مخاطبین شما از لینک سازی داخلی شما استفاده کرده‌اند و... . در وهله بعد گوگل سایت شما را در جایگاه دیگری قرار می‌دهد.

زمانی که سایت شما از جایگاه رتبه یک به رتبه 8 منتقل کرد، رقیب شما را از رتبه 8 به رتبه یک منتقل می‌کند. این بازی را آنقدر ادامه می‌دهد تا یکی از شما دو سایت و یا چند سایت یک برگ برنده قوی سئو رو کند. ممکن است که رقیب شما یک سوشال سیگنال قوی ایجاد کند و بازدید خود را روی رتبه 8 بیشتر از شما کند. در این صورت می‌توان گفت که شما باید خداحافظی کنید و رتبه برتر را به رقیب خود واگذر کنید !

چرا گوگل از گول الگوریتم گوگل دنس استفاده می‌کند؟

ممکن است که این  سوال برای شما مطرح شود که چرا گوگل از این الگوریتم استفاده می‌کند. باید به شما بگوییم که زمانی که یک سئو کلاه سیاه شروع شیطنت و دستکاری سئو سایت می‌کند باید یک ابزار قوی او را شناسایی کند. از طرفی معمولا کسانی که سئو کلاه سیاه انجام می‌دهند بسیار باهوش می‌باشند و روی دانش روز تسلط دارند. اما روی یک چیز تسلط ندارد و آن‌هم رفتار مخاطب است.

به همین دلیل است که زمانی یک سایت از نظر گوگل رشد مشکوک دارد و یا در یک حوزه رقابت بر سر جایگاه نخست خیلی جدی شده است. گوگل دنس ترجیح می‌دهد که با یک عامل خارجی و با رفتار مخاطب شما را بررسی کند. البته برای گوگل کیفیت محتوا، سرعت سایت، سئو تصاویر و... نیز مهم است. اما اولویت اول و اصلی او رفتار مخاطبان با سایت شما می‌باشد.

گوگل۲

چگونه از گوگل دنس به برای رشد و بهبود سئو سایت خود استفاده کنم؟

ممکن است برای شما این سوال ایجاد شده باشد که بهترین برگ برنده در زمان بررسی شدن توسط گوگل دنس چیست؟ شما برای این کار باید یک استراتژی سئو داشته باشید. در وهله اول شما باید یک رپورتاژ آگهی معتبر برای سایت خود طراحی کنید. سعی کنید رپورتاژ خود را در یک سایت معتبر و هم رشته منتشر کنید و از سایت‌های خبر استفاده نکنید. زمانی که شما این کار را انجام دادید باید یک سیگنال مستقیم بدهید و یک سیگنال غیر مستقیم.

شما باید یک تبلیغات اینستاگرامی بروید که در آن به دو بخش لینک داده شود. در وهله اول باید به رپورتاژ آگهی خود لینک بدهید که بازدید آن افزایش پیدا کند. شاید فکر کنید که این کار برای سایت طرف مقابل اعتبار می‌آورد باید به شما بگوییم که این کار برای رپورتاژ آگهی شما اعتبار می‌آورد. حال دومین سیگنال شما باید این باشد که یک مقاله مهم و یا یک بخش مهم از فروشگاه شما اینگیجمنت زیادی دریافت کند.

 به عنوان مثال شما می‌توانید یک کمپین توییتری طراحی کنید و از افراد مختلف در مورد محصول جدید خود نظر خواهی کنید.  شما با این کار بدون تمرکز روی محتوای سایت خود یا بدون تمرکز روی کلمات کلیدی خود افزایش ارگانیک ورودی و اعتبار خواهید داشت. در نتیجه شما در بین رقبای خود پیروز خواهید شد. شما در این مطلب به صورت کامل و جامع با الگوریتم گوگل دنس آشنا شدید، اما باید به شما بگوییم که آشنایی به تنهایی کافی نیست و مهم اقدام شما در زمان مناسب است. فرض کنید که سایت شما در حال حاضر زیر زره بین الگوریتم دنس است. رقبای شما نیز در این زمان بیکار نخواهند بود و شما باید با توجه به رفتاری رقبای خود یک رفتار مناسب ارائه دهید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

جزئیات بیشتر این الگوریتم را میتوانید در دسته بندی مطالب آموزش سئو سایت آموزشی برترآموز ، Bartaramouz.ir بیابید و همچنین آموزش های دیگر وردپرس و سئو را در این سایت بیابید ...

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها