|
کدخبر: 270094

۱۰ تا از بهترین ابزار سئو در سال ۱۴۰۱

تسلط بر بهینه سازی سئو سایت می تواند سخت باشد، به خصوص اگر تازه شروع کرده اید. خوشبختانه، یافتن بهترین ابزارهای سئو آسان است، ما همه آنها را در این لیست جمع آوری کرده ایم.

سئو سایت بدون هیچ ابزار و مشاوره ای در سئو ، روند کار سایت شما را سخت و طولانی می‌کند ، ابزار های سئو آنلاین همیشه در روند بهبود سایت ها کمک شایانی می‌کند .

آنالیز سئو سایت و ابزار‌های آن به سئوکاران کمک بزرگی میکند و باعث می‌شود که با دید بهتر و زودتر کلمات منتخب شما را در مرورگرهای معروفی ، همانند گوگل ، بینگ ، یاندکس و ... در اولین نتایج جستجو بیاورد . 

آنالیز سئو

امروزه بیش از صدها ابزار مختلف جهت آنالیز سئو سایت ساخته شده است . بعضی از این ابزار ها به صورت آنلاین و عملی کار و تحلیل روی سایت شما انجام می‌دهد و بعضی از آنها به صورت مشاوره آنلاین برای شما تحلیل انجام می‌دهند که بعضی از سایت‌ های تحلیل سئو عبارتند از : Moz ، Metawebz ، neilpatel ، Google Search Console ، semrush ، seoptimer ، Google Trends و ... نام برد . 

بهترین ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

اگر بیش از یک وب سایت را ، مدیریت می کنید ، ابزارهای سئو می توانند به شما کمک کنند تا عملکرد هر سایت را در لحظه ارزیابی کنید . و به سرعت تمامی سایت‌های خود را در نتایج بالا آورید . 

بهترین ابزار‌های سئو

1- گوگل سرچ کنسول Google Search Console

کنسول جستجوی گوگل که به صورت رایگان برای همه افراد دارای وب سایت ارائه می شود و به شما امکان را می دهد حضور وب سایت خود را در Google SERP یعنی نتایج گوگل، نظارت و گزارش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با افزودن یک کد به وب سایت خود برای نمایه سازی و فعال کردن آن ، ارسال کنید. با کمک این ابزار می‌توانید کنترل کنید که چه چیزی ایندکس می‌شود و چگونه وب‌سایت شما با این حساب نمایش داده می‌شود.و می‌توانید متوجه شوید که گوگل و کاربرانش چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند . برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوی گوگل ، بهینه سازی سایت خود را آغاز کنید . 

2- SEMRush

SEMRush معمولاً در جامعه SEO ، ابزاری مورد علاقه طرفداران می‌باشد. یکی از محبوب ترین ویژگی های این ابزار سئو، آنالیز Domain vs Domain است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را به راحتی با رقبای خود مقایسه کنید. اگر به دنبال گزارش های تحلیلی برای کمک به درک بهتر داده های جستجوی وب سایت، ترافیک یا حتی رقبای خود هستید، می توانید کلمات کلیدی و دامنه ها را با هم مقایسه کنید. ابزار جستجوگر سئو روی صفحه به شما این امکان را می دهد که به راحتی رتبه بندی خود را نظارت کنید و توصیه هایی در مورد بهبود عملکرد وب سایت خود پیدا کنید.

3- Moz Pro: نرم افزار SEO

نرم افزار سئو Moz Pro به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو که کارشناسان در واقع از آن استفاده می کنند، همچنان ظاهر می شود. برخی از متخصصان در مورد اینکه Moz علیرغم تغییرات منظم الگوریتم گوگل، همیشه به‌روز بود، ابراز خوشحالی کردند. چه به دنبال توصیه‌های کلمه کلیدی باشید و چه به دنبال خزیدن در سایت باشید، Moz یک نیروگاه با خدمات کامل می‌باشد. شما می توانید بینش های خوبی در مورد نحوه عملکرد وب سایت خود و همچنین نحوه بهبود آن به دست آورید. آنها همچنین یک نوار ابزار MozBar رایگان دارند که می توانید آن را دانلود کنید تا معیارهای وب سایت خود را هنگام مرور هر صفحه مشاهده کنید.

4- Google Trends - ترند گوگل

Google Trends سال‌هاست که وجود داشته است، اما آنچنان مورد استفاده قرار نگرفته است. نه تنها اطلاعاتی در مورد یک کلمه کلیدی به شما می دهد، بلکه تحلیل بسیار خوبی در مورد روندهای پیرامون موضوع ارائه می دهد، که می تواند در هر مرحله از رشد یک کسب و کار ارزشمند باشد . کلمات کلیدی را در هر کشوری جستجو کنید و اطلاعاتی را در اطراف آن دریافت کنید، 

5- Ahrefs: ابزار کلمات کلیدی SEO

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای سئو آنلاین است. وقتی صحبت از بزرگ‌ترین خزنده‌های وب‌سایت به میان می‌آید، این ابزار بعد از گوگل قرار دارد. Ahrefs مشخص می‌کند که چه بخش‌هایی از وب‌سایت شما ، برای رتبه بهتر در موتورهای جستجو نیاز به بهبود دارند. 

6- KWFinder: ابزار کلمات کلیدی SEO

یک ابزار کلمات کلیدی SEO مانند KWFinder به شما کمک می کند کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنید که سطح رقابت پایین تری دارند. کارشناسان از این ابزار سئو برای یافتن بهترین کلمات کلیدی و اجرای گزارش های تجزیه و تحلیل بر روی بک لینک ها و SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) استفاده می کنند.

7-  Ubersuggest: ابزار ردیابی کلمات کلیدی

Ubersuggest که توسط نیل پاتل توسعه داده شده است، یک ابزار یاب کلمه کلیدی رایگان است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی و همچنین هدف جستجوی پشت آنها را با نشان دادن رتبه بندی برتر SERPها از عبارات کوتاه تا بلند، شناسایی کنید، می توانید عبارات مناسب برای استفاده در وب سایت خود را پیدا کنید.

8- Woorank: ابزار رتبه بندی SEO

به عنوان یک ابزار برتر تجزیه و تحلیل SEO، Woorank گزینه های رایگان و پولی را برای پیگیری و گزارش داده های بازاریابی شما ارائه می شود. Woorank می تواند به شما در شناسایی محتوای تکراری، خرابی و مشکلات امنیتی کمک کند و دستورالعمل هایی را در مورد نحوه رفع آنها ارائه می‌دهد.

9- SEOQuake: ابزار رایگان SEO

SEOQuake یکی از بهترین ابزارهای سئو رایگان در نظر گرفته می شود. این افزونه کروم به عنوان یک ابزار جستجوگر سئو عمل می‌کند که ممیزی‌های سایت را در صفحه انجام می‌دهد، پیوندهای داخلی و خارجی شما را ارزیابی می‌کند و همچنین مقایسه‌های وب‌سایت را برای تعیین عملکرد شما در برابر رقبا انجام می‌دهد. از دیگر ویژگی های این ابزار تجزیه و تحلیل سئو می توان به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مانند چگالی کلمات کلیدی، داشبورد سئو آسان و قابلیت صادرات اشاره کرد که به شما امکان می دهد به راحتی داده ها را دانلود و برای افراد کلیدی تیم خود ارسال کنید.

10- ابزار پاداش: ناشناس - Incognito گوگل کروم

انجام جستجوهای Google  به حالت ناشناس ، به شما جستجوهای بی طرفانه می دهد .Incognito به عنوان یکی از رایگان و بهترین ابزار سئو، جستجو در حالت ناشناس مفید است زیرا نشان می‌دهد که شما واقعاً در یک صفحه نتایج برای یک عبارت خاص در کجا قرار می‌گیرید.

گزارش تحلیل و انالیز سئو

MetaWebz/SEO - مشاوره آنلاین ابزار و تحلیل سایت‌ها

با کمک تیم متاوبز می‌توانید گزارش حرفه ای برای سایت خود با کمک ابزار‌های بالا و تمامی ابزارهای حرفه‌ای سئو به صورت pdf یا صوت ، ویدیو و تصاویر دریافت نمائید . جهت مشاوره سئو میتوانید با شماره 09020902615 - 09129400959 تماس حاصل فرمائید . 

همچنین میتوانید جهت تحلیل و یادگیری ابزارهای سئو به مجله متاوبز مراجعه نمائید .

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها