|
کدخبر: 247031

جدیدترین فاکتورهای موثر بر رتبه بندی سایت چیست؟

فناوری جدیدترین فاکتورهای موثر بر رتبه بندی سایت چیست؟

اگر در حوزه دیجیتال مشغول فعالیت هستید، باید بدانید که فاکتورهای موثر در دیجیتال مارکتینگ به‌صورت مداوم در تغییر هستند. الگوریتم گوگل نیز به‌صورت دوره‌ای تغییر پیدا می‌کند. به همین خاطر حتماً می‌خواهید بدانید که معیارهای رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۲۲ چیست؟ زمانی که از معیارهای جدید و فاکتورهای موثر بر رتبه‌بندی سایت کمک بگیرید، افزایش بازدید گوگل را شاهد خواهید بود. افزایش بازدید به‌صورت ارگانیک برای سایت‌ها بسیار مهم است. به این طریق با حداقل هزینه برای تبلیغات، می‌توانید ورودی مناسب و بازدید عالی را تجربه کنید. در ادامه متوجه می‌شوید که جدیدترین معیارهای رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۲۲ کدام هستند.

تأثیر محتوای جدید بر رتبه بندی گوگل

جالب است بدانید که در سال جدید، گوگل تأکید بیشتری بر زمان انتشار محتوا دارد. به‌صورت کلی وقتی که کمتر از ۶ ماه از انتشار یک محتوا گذشته باشد، گوگل یک امتیاز عالی برای آن قائل می‌شود. پس همیشه باید به‌صورت دائمی بر اساس تقویم محتوایی و استراتژی محتوای سایت خود، محتواهای جدید داشته باشید. در عین حال پست‌های قدیمی خود را آپدیت کنید. در آپدیت و به روز رسانی پست‌های قدیمی، تاریخ جدیدی برای انتشار محتوا در نظر گرفته می‌شود. به همین خاطر بهتر است پیش از آنکه مدت زمان انتشار پست به بیش از ۶ ماه برسد، آن را آپدیت نمایید.

کلیدواژه در متا تایتل

شاید به‌خاطر ساخت خودکار تیتر متا توسط گوگل، کمی از اهمیت این فاکتور کاسته شده باشد؛ اما هنوز هم استفاده از کلیدواژه صحیح در متا تایل اهمیت بسیاری دارد. برای آنکه بتوانید در رتبه‌بندی گوگل، رتبه مناسبی به دست بایورید، بهتر است حتماً کلیدواژه را در متا تایتل یا همان تیتر متا قرار دهید.

بک لینک

بک لینک همیشه از جمله مهم‌ترین روش‌های افزایش بازدید گوگل به حساب می‌آید. در میان معیارهای رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۲۲، حدود یک درصد از اهمیت این مورد کاسته شده است؛ اما هیچگاه نمی‌توان از اهمیت آن ناغافل بود. بک لینک یکی از مهم‌ترین معیارهای هوش مصنوعی گوگل به حساب می‌آید. در این الگوریتم، وقتی که بک لینک‌های سایت افزایش پیدا کند، یک پارامتر بسیار مثبت برای لینک خواهد بود. البته اعتبار سایتی که از آن بک لینک دریافت می‌کنید نیز در این الگوریتم تأثیر دارد.

موبایل فرندلی

در سال ۲۰۲۲، بیشتر کاربران اینترنت را کاربران موبایل تشکیل می‌دهند. شاید شما هم ترجیح دهید تا جستجوی خود را با کمک گوشی موبایل خودتان انجام دهید. بد نیست بدانید پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، حدود ۷۵ درصد از کاربران اینترنت را کاربران موبایل تشکیل دهند. همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت موبایل فرندلی بودن یک سایت است. گوگل نیز توجه بسیاری به تجربه کاربر می‌کند. در همین راستا، به وبسایت‌هایی که موبایل فرندلی باشد، امتیاز بیشتری می‌دهد و درنتیجه باعث افزایش بازدید گوگل می‌شود. بسیاری از متخصصان احتمال می‌دهند که سال‌های آینده، اهمیت این موضوع برای گوگل بیشتر و بیشتر شود.

تعامل کاربران

سئو

تعامل کاربران از دیگر نکات و فاکتورهایی است که بر رتبه‌بندی گوگل شما تأثیرگذار خواهد بود. روش‌های مختلفی برای ایجاد تعامل با کاربر وجود دارد. بهترین روش استفاده از CTA است. CTA یا همان Call To Action به کاری گفته می‌شود که از طریق آن کاربر ترغیب به ایجاد تعامل خواهد بود. برای مثال در انتهای محتوای خود، می‌توانید از پرسش‌های مختلف استفاده کنید. این پرسش‌ها باید جنجالی باشند و باعث شوند تا کاربر نیاز احساس کند که پاسخ و نظر خود را کامنت بگذارد. این کار برای افزایش بازدید گوگل بسیار حیاتی است.

سرعت صفحه

سرعت بارگزاری صفحه در سال جاری نیز اهمیت بسیاری دارد. همان طور که اشاره کردیم، تجربه کاربر برای گوگل اهمیت بسیاری دارد. به همین خاطر برای گوگل بسیار مهم است که صفحه شما با سرعت مناسبی باز شود. اگر صفحه با سرعت کمی باز شود، یک امتیاز منفی برای سایت شما لحاظ می‌شود. این موضوع به معیارهای حیاتی سایت بستگی دارد.

امنیت پیج

امنیت-پیج

امنیت پیج اهمیت بسیاری دارد. این روزها هکرهای بسیاری در جامعه مشغول به کار هستند و اقدام به اخاذی و کلاه‌برداری می‌کنند. به همین خاطر گوگل به سایت‌هایی که دارای گواهی‌های امنیتی مناسبی هستند، امتیاز بهتری می‌دهد. این موضوع مخصوصاً درباره سایت‌های فروشگاهی بسیار صادق است.

سخن اخر

در نهایت باید بدانید که رعایت تمامی این فاکتورها و شناخت آن‌ها بسیار ضروری هستند. به همین خاطر توصیه می‌شود تا برای افزایش بازدید گوگل، حتماً از مؤسسات بازاریابی دیجیتال از همانند آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس کمک بگیرید. این مؤسسات همیشه اطلاعات به روز دارند و دیگر نیازی نیست که نگران این باشید که معیارهای رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۲۲ کدام هستند؟ با واگذاری خدمات سئو به این مؤسسات، از بابت رتبه‌بندی سایت خود به‌صورت اصولی و ارگانیک آسوده‌خاطر خواهید بود.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها