|
کدخبر: 231364

سئو چیست؟ seo چیست؟ چطور باید سایت خود را بهینه کنیم؟

فناوری سئو چیست؟ seo چیست؟ چطور باید سایت خود را بهینه کنیم؟

شاید این روزها کلمه سئو را به کرار شنیده باشید و مفهوم آن یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را بدانید، اما به درستی با اصول و هدف آن آشنا نباشید؛ واژه سئو برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بسیار حیاتی است، زیرا سئو یکی از بزرگترین رازهای موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک به شمار می رود. اگر علاقمند به آشنایی با مفاهیم اولیه سئو هستید، اگر صاحب کسب و کار خود هستید و قصد دارید بدانید چطور می توانید سایت خود را در صفحات اول نتایج گوگل ببینید با ما در این مقاله همراه باشید.

آشنایی با مفهوم سئو

Seo چیست؟ عبارت SEO کوتاه شده Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد و هدف از آن کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است. اما سئو به همین مفهوم محدود نمی شود و امروزه به مفهوم Search Experience Optimization به معنای بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو تکامل یافته است. سال ها پیش وقتی صحبت از سئو به میان می آمد، در درجه اول شناساندن سایت به موتورهای جستجو گوگل اهمیت داشت و الگوریتم های گوگل توجه عمده خود را معطوف به تعدد جستجوی کاربر می کردند، اما امروزه با تکامل و بهبود الگوریتم های موتورهای جستجو، رضایت کاربر نیز نقش عمده ای در سئو یافته است. در حقیقت در سال های اخیر سیاست های گوگل به سمت خواسته های کاربران و انتظارات آن ها کشیده شده است.

چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟

همه ما به خوبی می دانیم که کاربران برای یافتن محتوای مورد نظر خود به موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و... مراجعه می کنند و از بین نتایج این موتورهای جستجو به هدف موردنظر خود دست می یابند؛ موتورهای جستجو نیز سایت ها و محتوای آن ها را از جنبه های مختلف براساس الگویتم های پیچیده و متفاوت بررسی کرده ، ارزش گذاری و رتبه بندی می کنند. از این رو کسب رتبه یک نتایج جستجو می تواند کلید موفقیت هر شرکتی باشد. رعایت اصول سئو و استاندارد های مد نظر موتورهای جستجو، علاوه بر بهبود سئو سایت شما، رضایت کاربران شما را نیز افزایش می دهد و می تواند آن ها را از بازدید کننده به مشتری حقیقی تبدیل کند.

تعداد جستجوهای روزانه در اینترنت در حال رشد است و به میلیاردها جستجو در روز می رسد؛ هر چقدر سهم شما از این کاربران بیشتر باشد، شانس بالاتری خواهید یافت و این یعنی موفقیت در کسب و کار!

تفاوت سئو با تبلیغات

ممکن است این تصور در ذهن شما ایجاد شود که سئو یک نوع تبلیغات و بازاریابی است! اما اینطور نیست بلکه سئو نوعی نگرش به فضای جهانی وب و تولید محتوا و حضوری متفاوت در تجارت الکترونیک است.

در حقیقت سئو با تولید محتوای مناسب و صرف زمان بر اساس الگوریتم ها و مبنای اصولی تلاش در ایجاد حس رضایت در کاربران دارد؛ متقاعد کردن بازدید کنندگان برای صرف زمان با ارزش خود در سایت شما از جمله نکات مهمی است که در سئو باید در نظر گرفته شود و این امر بسیار متفاوت از یک تبلیغ است.

بهتر است بدانید که بازدید بدست آمده از روش های سئو جایگاه بالاتری نسبت به هر نوع تبلیغ داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز خواهد داشت.

عبارات رایج در سئو

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

شاید دو اصطلاح سئو کلاه سیاه یا Black Hat و کلاه سفید یا White Hat را شنیده باشید، این عبارات رایج در طبقه بندی راهکارهای سئو می باشند. این مفاهیم از فیلم های وسترن سینمای کلاسیک گرفته شده که معمولا نقش های منفی کلاه سیاه بر سر داشتند و هدف از این نامگذاری تمایز مرز بین تکنیک های استاندارد و غیر ایتاندارد برای گوگل می باشد.

تولید محتوا چیست؟ سئوی کلاه سیاه بر رشد سریع سایت بدون در نظر گرفتن میزان رضایت کاربر و کسب جایگاه بالاتر با استفاده از نقاط ضعف گوگل در تشخیص صفحات می باشد. از جمله تکنیک های غیر اصولی در این روش می توان به تقلب در محتوا، لینک های پنهان شده، تکرار غیر معقول کلمات در صفحه و... اشاره کرد. این تکنیک ها به صورت مداوم در حال تغییر هستند و هر مان که گوگل راه حلی برای شناسایی آن ها می یابد، تغییر می کنند. در این روش رشد سریع اتفاق می افتد اما جایگاه شما غیر واقعی و سست خواهد بود و ممکن است توسط گوگل جریمه شده و از نتایج حذف شوید.

در مقابل این راهکار سئوی کلاه سفید قرار دارد که تکنیک های آن بر مبنای استانداردهای اعلام شده می باشد و هیچگونه میانبری در این روش وجود ندارد. در این روش محتوای اختصاصی تولید شده و لینک سازی واقعی و کلیه قواعد به درستی رعایت می شود. این تکنیک ها با صرف زمان به نتیجه می رسند و با کسب رتبه بالاتر، حفظ جایگاه راحت تر می باشد.

سئو داخلی یا On-page

هر گونه فعالیتی که در سایت خود انجام می دهید از طراحی صفحات تا تولید محتوا بر سئوی سایت تاثیرگذار است؛ مجموعه این فعالیت ها در سایت، سئوی داخلی نام دارد. استفاده صحیح تگ ها، تگ متا، تعیین صحیح عناوین، بهینه سازی تصاویر، طراحی نسخه موبایل و... از جمله موارد اجرایی در سئوی داخلی می باشد.

سئو خارجی یا Off-page

مجموعه فعالیت هایی که در خارج از سایت برای انتشار در اینترنت و ایجاد دسترسی از بیرون به سایت شما انجام می شوند، سئوی خارجی یا Off-page نام دارند.

یکی از مهم ترین فعالیت های شرکت سئوکار برای سئوی خارجی، کسب بک لینک های معتبر و ارزشمند است. در حقیقت هر سایتی غیر از سایت شما که به صفحات سایت شما لینک داده باشد، یک بک لینک محسوب می شود و می تواند تاثیر زیادی بر جایگاه شما در نتایج گوگل داشته باشد. از جمله روش های مفید در کسب بک لینک ها می توان به تبادل لینک، ریپورتاژ آگهی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و... اشاره کرد.

لینک سازی صحیح بسیار با اهمیت است، تا جایی که در سال های اخیر گوگل الگوریتم های جدیدی برای جلوگیری از کسب هر گونه بک لینک ارائه داده است، مانند الگوریتم پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار.

این الگوریتم ها قوانین گوگل در لینک سازی ا بررسی کرده و هر سایتی که قوانین را نادیده گرفته باشد از نتایج گوگل حذف کرده و یا به جایگاه پایین تری تنزل می دهند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها