|
کدخبر: 258210

گوگل سرچ کنسول چیست و چگونه فعال می‌شود؟

این روزها تمامی کسب و کارهایی که در حوزه اینترنت فعالیت می‌کنند از اهمیت سئو سایت آگاه هستند. این کارفرمایان به خوبی می‌دانند که ترافیک ارگانیک سایت آن‌ها به شدت به خدمات سئو وابسته است. حتما می‌دانید وقتی از ترافیک ارگانیک صحبت می‌کنیم، یعنی سایت برای موتور جست و جوی گوگل بهینه شده و از بازدید بالایی برخوردار است. همه شما به خوبی می‌دانید که بعد از تهیه ملزومات اولیه برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، بعد از اینکه طراحی سایت را انجام دادیم، باید به فکر افزایش رتبه خود در بین سایت‌های رقیب باشید. اگر رشد کسب و کارتان برایتان اهمیت داشته باشد، حتما با گوگل سرچ کنسول آشنا هستید. گوگل سرچ کنسول ابزاری است که به شما در داشتن سئو بهتر کمک کرده و دیدگاه ارزشمندی را در مورد سایتتان به کاربران ارائه می‌دهد. در ادامه راجع به این که چطور سرچ کنسول و سئو سایت برای من مفید بوده است، صحبت می‌کنیم.

سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل

داستان آشنایی من با گوگل سرچ کنسول و استفاده از آن برای بهبود سایت می‌تواند برای شما نیز مفید باشد. من نیز به عنوان یک کارفرما و صاحب یک سایت فروش به دنبال افزایش بازدید و افزایش رتبه خود در گوگل بودم تا به دنبال آن به فروش بیشتری برسم. چه بسا از اهمیت سئو سایت و بهینه سازی صفحات آن برای موتور جست و جوی  گوگل نیز آگاه بودم اما با وجود پیاده سازی خدمات سئو بازخورد آنچنانی دریافت نمی‌کردم‌. قطعا هر سایتی برای رتبه گرفتن به پیاده سازی خدمات سئو سایت و بهینه سازی صفحات آن نیاز دارد. بهینه سازی نیز به این معنا است که گوگل با توجه به قوانین خاص خود سایت را تأیید کرده و به کاربران معرفی کند‌. تمام خدمات سئو بازخورد یکسانی را ارائه نمی‌دهند. ضمن اینکه تضمینی وجود ندارد که تمام خدمات و استراتژی‌هایی که پیاده سازی کرده‌اید، درست و کارساز باشد. بنابراین باید بدانید که گوگل چه نظری درباره سایت شما دارد. به این صورت می‌توانید به بهبود آن کمک کنید.

من نیز با آگاهی از خدمات سئو و پیاده سازی آن به دنبال ترافیک ارگانیک برای سایت خود بودم تا از طریق آن مشتریان هدف را جذب کرده و از آن‌ها مشتری بالقوه بسازم اما با وجود تلاش‌های بسیار در زمینه بهینه سازی سایت، به نتیجه رضایت بخشی نرسیدم. بارها نام گوگل سرچ کنسول را در حوزه طراحی و سئو سایت شنیده بودم اما با چیستی آن به عنوان یک ابزار سئو آشنا نبودم تا این که با یادگیری سرچ کنسول توانستم عملکرد سایت خود را در گوگل سنجیده و از سازگاری آن با قوانین گوگل آگاه شوم. استفاده از این ابزار مزایای بسیار زیادی برای سایت من به ارمغان آورد و با استفاده از آن توانستم عملکرد سئو سایت خود را بهبود ببخشم.‌ زمانی که به تازگی با این ابزار آشنا شدم، مشاهده و استفاده از بخش‌های مختلف آن کمی برایم غافلگیر کننده بود اما پس از یادگیری آن توانستم به صورت دقیق‌تر وضعیت سایت خود را در گوگل بررسی کنم. قطعا شما نیز می‌توانید با این ابزار پرکاربرد رتبه سایتتان را ارتقاء دهید.

گوگل سرچ کنسول

آموزش گوگل سرچ کنسول

قطعا می‌دانید که اگر سایت خود را بر اساس قوانین گوگل بهینه سازی کنید، گوگل سایت شما را پسندیده و آن را در نتیجه سرچ کاربران به آن‌ها معرفی می‌کند. این همان ترافیک ارگانیک است که همه سایت‌ها به دنبال آن هستند. ‌برای تحقق این هدف باید بدانید گوگل، سایت شما را چگونه می‌بیند. سرچ کنسول به عنوان مهم‌ترین ابزار در مبحث سئو، شما را از وضعیت ساییتان در گوگل باخبر می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید مشکلات فنی سایت خود را شناسایی و برطرف کنید اما مسئله اینجا است در صورتی می‌توانید به عملکرد بهینه در استفاده از گوگل سرچ کنسول برسید که آن را به درستی نصب و پیکربندی کرده و به بخش‌های مختلف آن دسترسی پیدا کنید. برای این منظور باید نحوه نصب و استفاده از این ابزار سئو را بیاموزید. هر چند استفاده از سرچ کنسول کاملا رایگان است اما هر کسی اجازه استفاده از آن را ندارد.

شما باید مالکیت سایت خود را ثابت و تأیید کنید تا گوگل اجازه استفاده از این ابزار را به شما بدهد، چون اطلاعات سرچ کنسول کاملا محرمانه است و گوگل باید حتما شما را به عنوان مالک اصلی سایت بشناسد. برای نصب سرچ کنسول باید حساب گوگل داشته باشید. اگر در گوگل سرچ کنسول ثبت نام کنید، گوگل به شما اطمینان می‌دهد که سایتتان را پیدا کرده و محتوای سایت شما را ایندکس می‌کند‌. به عبارتی  صفحات سایت شما در گوگل فهرست می‌شود. بعد از این که سایت خود را در این پلتفرم ثبت کردید، باید نقشه سایت را نیز به ثبت برسانید. ثبت نقشه سایت در سرچ کنسول به گوگل کمک می‌کند که موضوع و محوریت سایت شما را بهتر درک کرده و به بهبود سئو سایت کمک می‌کند.  به محض این که سایت شما در کنسول گوگل ثبت و تأیید شود، این سرویس شروع به جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات مربوط به سایت شما می‌کند.

کنسول گوگل سرچ

مزایای یادگیری گوگل سرچ کنسول

تصور کنید شما یک مکانیک ماهر هستید اما جعبه ابزاری برای تعمیر ماشین در اختیار ندارید. قطعا در این صورت هیچ کاری از دست شما برنمی‌آید. سرچ کنسول نیز دقیقا جعبه ابزار سئو است و با استفاده از آن می‌توانید به آمارهای دقیقی از وضعیت سایت دسترسی پیدا کنید و بر اساس آن سئو سایت خود را ارتقاء دهید. به این ترتیب با اطلاع رسانی مشکلات سایت می‌توانید در اسرع وقت تمامی ارورها و ایرادهای امنیتی و فنی سایت را برطرف سازید. این ابزار شگفت انگیز به شما کمک می‌کند که فرآیند کامل بازدید از سایت توسط کاربر را مشاهده کنید. به عبارتی شما متوجه خواهید شد که چه فرآیندی صورت گرفته که کاربر هدف، وارد سایت شما شده است. یادگیری استفاده از این سرویس رایگان برای تمام سایت‌ها ضروری است اما برای سایت‌های نو پا اهمیت بیشتری دارد چون به کمک آن می‌توانند سریع‌تر در بین کاربران هدف دیده شوند. در ضمن فراموش نکنید که هر چه بیشتر با این ابزار کار کنید، بهتر به آن مسلط می‌شوید. اگر می‌خواهید خودتان با دیدن یک دوره به سرچ کنسول گوگل مسلط شوید، این عبارت را در گوگل جستجو کنید: دوره جامع کار و تحلیل حرفه‌ای با سرچ کنسول گوگل مدیر وب

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها