|
کدخبر: 302580

اختصاصی گسترش نیوز؛

فیلمهای پر فروش تاریخ سینمای جهان/ به مناسبت فروش فوق العاده "باربی"

در چند وقت اخیر بیشتر اخبار حوزه سینما به فروش فیلم های "باربی" و "اوپنهایمر" اختصاص داده شده است اما باربی پر فروش ترین فیلم سینمای جهان میشود؟ تا کنون چه فیلمی توانسته در صدر پر فروش ترین ها باشد؟ در این گزارش همراه ما با باشید تا این فیلم ها و میزان فروش آنان را در جهان بررسی کنیم.

فرهنگ فیلمهای پر فروش تاریخ سینمای جهان/ به مناسبت فروش فوق العاده "باربی"

در چند وقت اخیر دو فیلم "باربی" و "اوپنهایمر" به علت فروش فوق العاده شان در سراسر جهان حسابی بر سر زبان ها افتادند، هم اکنون فیلم باربی به فروشی بیش از ۷۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان دست یافته است، حال این فیلم یکی از بزرگترین و پرفروش ترین فیلم های "مارگو رابی" است، پیش از این فیلم "جوخه انتحار" یکی از فیلم های پر فروش این بازیگر به حساب می آمد.

دلایل فروش این فیلم نیز متفاوت است، اولین دلیل مهم آن این است که این فیلم به باربی یعنی یکی از نوستالژی ترین های جهان پرداخته است، و دومین دلیل آن این است که تبلیغات قوی و پر هزینه ای برای آن در سراسر جهان شده است، برای کمپین تبلیغاتی و بازار یابی این فیلم حدودا ۱۵۰ میلیون دلار هزینه شده است که از بودجه ساخت این فیلم هم بیشتر است!

بیشتر بخوانید

کارگردان باربی تاریخ ساز شد!

کل بودجه ای که برای این فیلم هزینه شده است چیزی حدود ۱۴۵ میلیون دلار بوده که تنها در عرض چند روز توانست حدود ۱۵۰ میلیون دلار از فروش خود به دست آورد، اکنون نیز چندین برابر بیشتر از آن به دست آورده است.

در حال حاضر فیلم باربی پر درآمد ترین فیلم در تاریخ است که توسط یک خانم یعنی "گرتا گرویک" به تنهایی فیلمبرداری شده است.

اما آیا این فیلم یکی از پر فروش ترین های تاریخ است؟ در آینده نه چندان دور چطور؟ میتواند باز هم رکورد شکنی کند؟

پرفروش ترین فیلم سینمای جهان کدام است؟

پرفروش-ترین-های-سینما

حتی پس از گذشت تقریباً ۱۴ سال، سلطنت "آواتار" در صدر پر فروش ترین فیلم‌های تاریخ ادامه دارد.

آواتار یک فیلم علمی،حماسی و تخیلی است که کارگردانی آن را جیمز کامرون بر عهده داشته است، بازیگرانی همچون سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ و... در آن به ایفای نقش پرداخته اند، این فیلم در ابتدا در لندن به نماش در آمد و بعد از گذشت چند روز به ایالات متحده رسید.

با توجه به جدول زیر پر فروش ترین های سینمای جهان در مرتبه اول مربوط به فیلم آواتار است و بعد از آن به فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" تعلق دارد که در سال ۲۰۱۹ فروش بسیار بالایی داشت ولی باز هم نتوانست جای آواتار را در جدول تغییر دهد.

این فیلم، یک فیلم ابر قهرمانی آمریکایی به شمار می آید و توسط کمپانی والت دیزنی توزیع شده است، "انتقام جویان: پایان بازی" بیست و دومین فیلم دنیای مارول به شمار می آید.

ستارگانی همچون رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون و بردلی کوپر در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

تریلر این فیلم در سال ۲۰۱۸ پخش شد و تنها بعد از ۲۴ ساعت ۲۸۹ میلیون نفر از آن بازدید کردند!

آواتار حدود یک دهه در صدر بود و فیلم مارول به مدت کوتاهی رتبه اول را گرفت اما در سال ۲۰۲۲ با اکران "آواتار: راه آب" توانست به جایگاه خود برگردد. تیزر این فیلم نیز در 2021 منتشر شد و بعد از گذشت ۲۴ ساعت، ۲۴۸ میلیون بازدید گرفت و طبق گزارشات حدود ۲۴ میلیون نفر از کشور چین این تیزر را دیده بودند!

در رتبه چهارم نیز فیلم پر طرفدار و نوستالژی "تایتانیک" قرار  دارد، این فیلم نیز به کارگردانی جیمز کامرون است، کسی که کارش ساخت فیلم های خاطره انگیز و پر فروش سینمای جهان است. تایتانیک فیلمی آمریکایی در ژانر عاشقانه است که لئوناردو دیکاپریو و  کیت وینسلت در آن بازی کرده اند، میتوان گفت یکی از خاطره انگیز ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان همین فیلم است که موسیقی آن نیز شهرت بسیار زیادی دارد.

این فیلم ها چقدر فروش داشتند؟

تمامی این چهار فیلم برتر چیزی بیشتر از ۲ میلیارد دلار فروش داشتند، یک رقم غیر قابل باور برای سینما!

باربی تا کنون نتوانسته حتی به فروش این فیلم ها نزدیک شود، پیش بینی میشود که این فیلم نتواند رکورد پر فروش ترین های سینما را بزند و در جدول حضور داشته باشد، اما با تمام این شرایط باز هم میتوان از آن به عنوان یکی از پر حاشیه ترین و متفاوت ترین فیلم ها یاد کرد که توانسته آدم های زیادی را  به سینما ها بکشاند.

۲۰ فیلم برتر سینمای جهان با میزان فروش آن ها را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید.

میزان-فروش

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها