|
کدخبر: 302562

چرا نمی توانید برخی از دیالوگ های اوپنهایمر را بشنوید؟

یکی از مشکلات مشترک در فیلم های بصری خیره کننده کریستوفر نولان این است که تماشاگران گاهی نمی توانند دیالوگ های فیلم را به صورت واضح بشنوند. نولان در این مورد توضیح داده و گفته این موضوع عمدی است!

فرهنگ  چرا نمی توانید برخی از دیالوگ های اوپنهایمر را بشنوید؟

گرچه نویز تولید شده توسط دوربین های فیلمبرداری IMAX وضوح دیالوگ ها را به خطر می اندازد اما با پیشرفت هایی که این دوربین ها داشته اند این مشکل تقریبا برطرف شده اما نولان همچنان ترجیح می دهد از اجرای اصلی ارائه شده توسط بازیگران استفاده کند، زیرا معتقد است که این صدا به تصویر آنها اصالت می بخشد.

چرا تماشاگران همیشه نمی توانند دیالوگ های فیلم های نولان را بشنوند

کریستوفر نولان با فیمبرداران برجسته ای مانند هویته ون هویتما کار می کنند و مخاطبان هرگز از دیدن تصاویر خیره کننده در فیلم های او شگفت زده نخواهند شد. با این حال، یک شکایت در بین تماشاگران وجود دارد: آنها همیشه نمی توانند دیالوگ را بشنوند.

این موضوع به ویژه در آخرین فیلم نولان، Tenet، قابل توجه بود و در برخی از قسمت های فیلم ترکیب صدا توانایی مخاطب را برای شنیدن دیالوگ به حداقل می رساند. به عنوان مثال در صحنه ای از فیلم جان دیوید واشنگتن و رابرت پتینسون، ماسک های ضد گاز داشتند و این باعث خفه شدن صدای آنها شده بود.

ADR می تواند کمک کند، اما نولان ترجیح می دهد از آن اجتناب کند

نولان در مصاحبه ای اعتراف کرد که از شکایت ها آگاه است او همچنین گفت پیشرفت‌ های قابل توجهی برای بهبود این نقص در سال‌های اخیر انجام شده است و جایگزینی دیالوگ خودکار (ADR) می تواند وضوح دیالوگ را بهبود بخشد. همچنین پیشرفت واقعی در فناوری نرم افزاری است که به شما امکان می دهد نویز دوربین را فیلتر کنید.

نولان اعتراف کرد که کیفیت دیالوگ ها را م ی‌توان با ADR یا جایگزینی خودکار دیالوگ بهبود بخشید اما نولان دوست ندارد این کار را انجام دهد. در عوض، او ترجیح می دهد از دیالوگ هایی که بازیگر هنگام بازی ارائه می دهد استفاده کند و معتقد است که این دیالوگ اصالت بیشتری به اجرای آنها می بخشد. نولان در این مصاحبه ادامه داد:

“من دوست دارم از اجرای نمایشی که در لحظه ارائه شده است استفاده کنم تا اینکه بازیگر بعداً آن را بازخوانی کند. این یک انتخاب هنری است که برخی افراد با آن مخالف هستند و این حق آنهاست.”

منبع: مگ تک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها