|
کدخبر: 301617

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

معنی واقعی "باربنهایمر" چیست؟/ استفاده از یک اصطلاح جدید در هالیوود

این روزها بازار ۲ فیلم "باربی" و "اوپنهایمر" در سراسر جهان حسابی سر و صدا به پا کرده است. اوپنهایمر یک فیلم ۳ ساعت است از دانشمندان که در اتاق‌ها با هم بحث می‌کنند و باربی آنقدر سؤالات چالش‌ برانگیز فلسفی و سیاسی دارد که می‌تواند دختران جوانی را که به احتمال زیاد صاحب باربی هستند، گیج کند.

فرهنگ معنی واقعی "باربنهایمر" چیست؟/ استفاده از یک اصطلاح جدید در هالیوود

"باربی" یک کمدی پست مدرن حواس پرت است که درباره طیفی از عروسک‌ها است که به خاطر لباس های صورتی روشنشان شهرت دارند. دیگری یک فیلم زندگی‌نامه‌ای از دانشمندی است که بمب اتم را در طول جنگ جهانی دوم ساخته است. یکی از آنها مارگو رابی و رایان گاسلینگ را در حال آواز خواندن و رقصیدن در ساحل پلاستیکی پاستلی است. در دیگری کیلیان مورفی نقش ایفا کرده که ممکن به طور تصادفی جهان را نابود کند. در نگاه اول، باربی گرتا گرویگ و اوپنهایمر کریستوفر نولان متفاوت‌ به نظر می‌رسند اما این ۲ فیلم آنقدر به هم مرتبط هستند که نام آنها آمیخته شده و یک رابطه دوستانه ایجاد کرده اند.این تابستان،تابستان "باربنهایمر" است.

نام "باربنهایمر" چه زمانی شکل گرفت؟

بی بی سی در گزارش خود یادآورد شد، این نام مستعار زمانی به وجود آمد که اعلام شد هر ۲ فیلم در یک روز اکران خواهند شد. در ابتدا به نظر می‌رسید که سینماها می‌خواهند باربی را مقابل اوپنهایمر قرار دهند و شایعاتی مبنی بر این وجود داشت که این کار کمپانی وانر انتقام جوست، زیرا نولان خانه طولانی مدت خود را ترک کرده و به یونیورسال نقل مکان کرده است.

اما تضاد بین لحن و محتوای این ۲ فیلم برای کاربران رسانه‌های اجتماعی بسیار خنده‌دار بود، آنقدری که نمی‌توانستند در برابر آن مقاومت کنند و به زودی این موضوعی که به کمدی بدل شده بود، به یک مشارکت غیررسمی منجر شد و دیگر خبری از مسابقه نبود. اینجا دقیقا نقطه‌ای بود که نام "باربنهایمر" مطرح شد. کم کم بین مخاطبان بحث هایی از این قبیل شکل گرفت که این ۲ فیلم را با چه ترتیبی ببینند، چه بپوشند، و چه تنقلاتی باید داشته باشند. آب نبات صورتی برای باربی و شاید شیرین بیان سیاه برای اوپنهایمر!

*یکی از نکات باربنهایمر این است که باربی و کن در فیلمشان به همان اندازه که جی رابرت اوپنهایمر در فیلم خود از اضطراب وجودی رنج می برند، رنج می‌برند.

باربنهایمر بر فروش این ۲ فیلم تاثیر گذار بوده است؟

این اصطلاح تبدیل به یک "کودتای بازاریابی" خارق‌العاده شد که تا حد زیادی تصادفی بود و به تبلیغ هر دو فیلم کمک کرد و افرادی را که ممکن بود فقط یکی از آن‌ها را دیده باشند تشویق کرد تا هر دوی آن‌ها را ببینند. یک عامل کلیدی این است که آنها در واقع متضاد هم نیستند. هر ۲ گروه بازیگران ستاره‌ و ارزش‌های تولیدی فوق‌العاده دارند و هر دو پروژه‌هایی هستند که توسط نویسندگان حرفه ای به رشته تحریر درآمده است. بنابراین دلیلی وجود ندارد که نتوانید طرفدار باربی و اوپنهایمر باشید.

به هر حال، نولان به خاطر دفاع از فیلم های آنالوگ و مقاومت در برابر پیشرفت فناوری دیجیتال شناخته شده است، در حالی که باربی بر جذابیت نوستالژیک عروسکی تکیه می کند که ده‌ها سال در سراسر جهان وجود داشته است.

بسیاری از مردم پیش‌بینی می‌کنند که روز "باربنهایمر" نقطه برجسته سال سینمایی آنها خواهد بود. هر چند که همه اینها سرگرم کننده است اما این میم همچنین نشانه‌ای است که هالیوود فیلم مورد انتظار دیگری برای  تابستان امسال ارائه نمی‌دهد.

 

  • رسم است ارسالی در

    اوپنهایمر که فیلم مزخرفی بود ..باربی هم احتمالا مثل همونه

  • ناشناس ارسالی در

    چسباندن یک فیلم فمنیستی به زور به یک فیل م درجه یک برا تبلیغش

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها