|
کدخبر: 121508

وضعیت بازگشایی مدارس در مناطق سفید

معاون آموزش ابتدایی با اشاره مؤکد نسبت به تجربه بازگشایی مدارس کشورهای غربی گفت: در مناطق سفید این امکان را داشتیم که بدون حفظ فاصله اجتماعی و ماسک مدارس را دایر کنیم اما در آن مناطق هم گروه‌بندی‌ها را انجام دادیم.

فرهنگ وضعیت بازگشایی مدارس در مناطق سفید

رضوان حکیم زاده با اشاره به تکمیل ۹۹درصد ثبت نام‌ها در دوره ابتدایی، اظهار کرد: امیدواریم باقی اطلاعات کامل شود و ثبت نام دوره ابتدایی تکمیل گردد.

وی شرایط پایه ابتدایی را خاص و ویژه توصیف کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا جهانگیر است و بیشتر کشورها درگیر این بحران هستند؛ اما اکثرا مدارس را بازگشایی کرده و آموزش را به‌صورت حضوری آغاز کرده‌اند.

حکیم زاده با اشاره به نحوه یادگیری دانش آموزان ابتدایی گفت: مسئله مهم، نگاه جامع به سلامت است که فقط شامل جسم کودکان نمی‌شود و در این بین، سلامت روحی و روانی آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های جهانی و پژوهش‌های صورت گرفته، دور ماندن طولانی مدت دانش آموزان از مدرسه آسیب روانی بسیاری به آنها وارد می‌آورد و موجب انزوای اجتماعی و تاثیر منفی در رشد مهارت‌های اجتماعی آنان می‌شود.

حکیم زاده این مسئله را برای کلاس اول ابتدایی که دانش آموزان برای نخستن بار دنیای مدرسه را تجربه می‌کنند، از اهمیت بالاتری برخوردار دانست و تصریح کرد: دانش آموزان ابتدایی حتما باید با معلمان ارتباط نزدیک برقرار کنند تا تصوری از دنیای مدرسه و یادگیری داشته باشند.

وی همچنین به عدالت آموزشی بعنوان یکی از دستاوردهای حضور در مدرسه اشاره کرد و گفت: بر این اساس آموزش و پرورش مدل ترکیبی را به کار گرفت به شکلی که آموزش‌ها نیمی حضوری و نیمی مجازی باشد.

به گفته حکیم زاده سخت گیرانه‌ترین پروتکل‌های بهداشتی باید در مدارس اعمال شود و دانش آموزان در گروه‌هایی با حفظ فاصله اجتماعی دسته بندی شده و قسمتی از آموزش را در مدارس بگذرانند.

وی با اشاره به مدل ترکیبی مدارس در شهر تهران گفت: همکاران ما در مدرسه حضور دارند و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم اجازه دهند دانش آموزان در ساعت کوتاه در نظر گرفته شده، در مدرسه حاضر شوند.

حکیم زاده افزود: مطلع نیستیم کرونا تا چه زمانی با ما خواهد بود و بچه‌ها باید زندگی کردن را فرا گیرند و البته باید این نکته را به یاد داشته باشیم که کودکان از محیطی کاملا قرنطینه خارج نمی‌شوند.

وی در مصاحبه با برنامه "صبح و گفت‌وگو" گفت: تقاضا می‌کنیم خانواده‌ها اجازه دهند بچه‌ها در مدارس حضور پیدا کرده و زندگی کردن را در شرایط دشوار امتحان کنند.

حکیم زاده اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما سرمایه‌گذاری روی ارتقای سواد سلامت است تا بچه‌ها را برای آینده آموزش دهیم؛ خاصه اینکه در این سن هر رفتاری به کودک بیاموزیم، جزئی از رفتارهای او و در بزرگسالی نهادینه خواهد شد.

وی افزود: دغدغه متخصصان هم موضوعی مهم است اما با توجه به تنوع اظهار نظرها، ما با وزارت بهداشت هماهنگ هستیم و در خصوص تهیه پروتکل، با هماهنگی و نظارت کامل وزارت بهداشت اقدام به تهیه آن کرده‌ایم.

حکیم زاده همچنین کار با کودکان را در شرایط سخت همراه با دشواری دانست و یادآوری کرد: در همه کشورها علی رغم مخاطرات، تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حکیم زاده با اذعان به اینکه پروتکل اجرایی در مدارس کشور سخت گیرانه‌تر از سایر کشورها است، افزود: ما در مناطق سفید این امکان را داشتیم که دانش آموزان بدون حفظ فاصله اجتماعی و ماسک در مدارس حاضر شوند ولی در آن مناطق هم گروه‌بندی‌ها را انجام دادیم.

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر