|
کدخبر: 120663

مدارس اجازه دریافت پول برای تهیه اقلام بهداشتی ندارند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس نمی‌توانند از خانواده‌ها بابت تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، پول دریافت کنند.

فرهنگ مدارس اجازه دریافت پول برای تهیه اقلام بهداشتی ندارند

زهرا مظفر، مدیر‌کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره تقاضای برخی مدارس برای دریافت هزینه از خانواده‌ها به منظور تهیه مواد ضدعفونی کننده اظهار کرد: مدارس به جز هزینه کتاب و بیمه حق دریافت پول دیگری از خانواده‌ها ندارند.

وی افزود: مدارس غیردولتی مجاز به دریافت شهریه مصوب هستند و مدارس شاهد و سمپاد هزینه‌های مشخص دارند که قبلاً ابلاغ شده است. در مدارس دولتی هیچ وجهی نباید با اجبار دریافت شود و اگر مدارس به هر دلیل از جمله ارائه کارنامه یا تهیه اقلام بهداشتی هزینه‌ای را از خانواده‌ها دریافت کنند غیرقانونی است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: در هر مدرسه یک ناظر افتخاری از اعضای انجمن اولیا و مربیان داریم همچنین والدین می‌توانند از طریق سامانه شکایات آموزش و پرورش به آدرس http: //shekayat.medu.ir/ از طریق دو گزینه شکایات خود را ثبت کنند.

وی افزود: خانواده‌ها می‌توانند از طریق گزینه گزارش مردمی یا گزینه ثبت شکایات، اعتراضات خود را اعلام کنند اگر از طریق گزینه ثبت شکایات اقدام کنند کد دریافت می‌کنند و ۷ تا ۱۰ روز بعد پاسخ را می‌گیرند اما اگر از طریق گزارش مردمی یا نظارت همگانی بر ثبت نام اقدام کنند کد دریافت می‌کنند اما زمان و نحوه رسیدگی را دریافت نمی‌کنند.

مظفر تصریح کرد: در ثبت شکایات چون هویت فرد شاکی باید مشخص باشد، کد مشخصی را دریافت می‌کنند اما در بخش گزارش مردمی نیازی نیست هویت فرد گزارش دهنده مشخص باشد و این شرایط را فراهم کردیم تا خانواده‌ها با امنیت و به راحتی گزارش خود را به سطوح مختلف آموزش و پرورش از جمله منطقه، استان و ستاد اعلام کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها