|
کدخبر: 281595

مدیر فروش شرکت کهربا تراشه در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

طرحی نوین برای نجات جان افراد

علیمردانی گفت: هوشمند سازی تجهیزات بیمارستان می‌تواند ثانیه‌هایی طلایی در اختیار مراکز درمانی قرار دهد و منجر به نجات جان بسیاری از افراد شود. عملکرد سیستم اعلام کد نوینی که ما طراحی کردیم به صورتی است که در یک ثانیه گروه هدف از کد مطلع می‌شوند.

صنعت طرحی نوین برای نجات جان افراد

فناوری بر تمام ابعاد زندگی انسان نقش به‌سزایی دارد. صنعت و صنایع نیز از این مستثنا نیستند. در سالیان اخیر شاهد بوده‌ایم که وزارت بهداشت موضوع هوشمند سازی تجهیزات بیمارستانی و این صنعت را مطرح کرده است. به همین جهت شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان این حوزه در تلاش بوده‌اند تا از فناوری‌های روز دنیا برای ساخت تجهیزات بیمارستانی بهره‌ گیرند. در هفتمین نمایشگاه بیمارستان سازی ما شاهد رونمایی برخی از این تجهیزات نوین بوده‌ایم. به همین جهت در راستای بررسی وضعیت صنعت تجهیزات بیمارستان سازی کشور با مهدی علیمردانی، مدیر فروش شرکت کهربا تراشه به گفتگو نشستیم.

مهدی علیمردانی با اشاره به تاریخچه تاسیس این شرکت اظهار کرد:‌ شرکت کهربا تراشه از سال ۱۳۷۷ تاسیس شد. این شرکت در اوایل دهه ۸۰ در گام نخست، در زمینه تولید سیستم‌های احضار پرستار فعالیت خود را آغاز کرد. با گذر زمان ضمن به‌روزرسانی و ارتقای محصولاتمان، مجموعه ما تلاش کرد تا نیازهای مراکز درمانی را شناسایی کند و در راستای رفع آنها گام برداشت. برای مثال مراکز درمانی در پی محصولی بودند تا بتوانند به گزارش‌گیری‌های لازم را در محیط بیمارستانی دست یابند.  ازآنجایی‌که این مجموعه به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان پا به عرصه حضور گذاشت، از ابتدای کار، بر گسترش واحد تحقیق و توسعه شرکت متمرکز شد. به همین جهت این شرکت از واحد تحقیق و توسعه قوی و توانمندی برخوردار است و توانست این نیاز مراکز درمانی را برطرف سازد. در این راستا ما سیستم‌های صامت خود را به‌روزرسانی و سیستم‌هایی صوتی که از قابلیت اتصال به رایانه برخوردار هستند را تولید و عرضه کردیم.

مهدی-علیمردانی

مدیر فروش شرکت کهربا تراشه ادامه داد: ارتقای سیستم اعلام کد یکی دیگر از گام‌های موثری بود که ما در این زمینه برداشتیم. مراکز درمانی در پی آن بودند تا زمانی که اعلام کد در بیمارستان انجام می‌شود، این کد در سریع‌ترین زمان ممکن به گروه هدف اعلام شود. ما در زمینه سیستم اعلام کد ابداع و نوآوری انجام دادیم و توانستیم این نیاز مراکز درمانی را نیز رفع سازیم. عملکرد سیستم اعلام کد نوینی که ما طراحی کردیم به صورتی است که در یک ثانیه گروه هدف از کد مطلع می‌شوند. این امر ضمن اینکه کمک شایانی به مراکز درمانی می‌کند، در نجات جان افراد نیز نقش پررنگی بر عهده دارد. برای مثال زمانی که کد احیا در بیمارستان اعلام می‌شود، گروه هدف زمان بسیار کوتاهی در اختیار دارند تا جان فرد را نجات بخشند. هرچه سریع‌تر گروه هدف از کد باخبر شوند درصد نجات جان افراد افزایش می‌یابد. این ابداع و طراحی توانسته نقش به‌سزایی در این زمینه داشته باشد و زمانی که ممکن بود برای ارسال کد به گروه هدف از میان رود، اکنون می‌تواند در راستای حفظ جان بیمار به کار رود.

وی در مورد آخرین دستاوردهای شرکت افزود: ما در هفتمین نمایشگاه بیمارستان سازی از محصولات پیشین خود که به‌روزرسانی آن‌ها انجام شده، رونمایی کرده‌ایم. علاوه بر آن، دو سیستم جدید داده نما نیز طراحی کرده و از آنها رونمایی کردیم. یکی از سیستم‌های داده نما، مانیتوری است که در بالای تخت بیمار قرار می‌گیرد و پزشک در لحظه می‌تواند به‌تمامی اطلاعات پزشکی بیمار دست یابد. مانیتور دیگری نیز برای بیمار طراحی کردیم تا وی در طول زمان دوران نقاهت بتواند به سرگرمی موردنیاز خود دسترسی داشته باشد. لازم به ذکر است که این مانیتور تنها در جهت ایجاد سرگرمی برای بیمار طراحی نشده است و مراکز درمانی آموزش‌های پزشکی لازم برای حفظ سلامتی را می‌توانند به بیمار از این طریق منتقل کنند.

مهدی علیمردانی در پایان خاطرنشان کرد: هوشمند سازی بیمارستان‌ّ‌ها مبحثی است که در سالیان اخیر در وزارت بهداشت مطرح شده است. ما به‌نوبه خود در این راستا چند گام برداشته‌ایم. درواقع، در تلاشیم که تمامی اقدامات ما در راستای هوشمند سازی تجهیزات بیمارستان باشد. زمان در مراکز درمانی عامل بسیار مهمی به شمار می‌رود و هوشمند سازی می‌تواند ثانیه‌هایی طلایی در اختیار مراکز درمانی قرار دهد و منجر به نجات جان بسیاری از افراد شود. 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها