|
کدخبر: 281371

رئیس اداره صادرات تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری نمایشگاه هاسپیتکس ۲۰۲۲ عنوان کرد:

رقابت تجهیزات پزشکی ساخت ایران با مشابه های خارجی

مهدوی گفت: بسیاری از کشورهای مقصد صادراتی کشور، همچنان مشتری تجهیزات پزشکی ما هستند و شرکت ها باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

نمایشگاه رقابت تجهیزات پزشکی ساخت ایران با مشابه های خارجی

سید آصف مهدوی رئیس اداره صادرات تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه هاسپیتکس ۲۰۲۲ که امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد، در پاسخ  به این سوال که درصد آماری صادرات تجهیزات پزشکی در چه وضعیتی است، اظهار کرد: علیرغم همه مشکلاتی که به علت تحریم‌ها شکل گرفته است و براساس آمار در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته اش، ۲۰ درصد افزایش صادرات داشته‌ایم. ضمن اینکه در تولید اقلام مربوط به درمان بیماری کرونا توانستیم به خودکفایی برسیم و این محصولات را صادر کنیم.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، که این مقدار صادرات نسبت به دیگر اقلام بسیار ناچیز است، اظهار کرد: مشکلات در بخش صادرات همواره وجود دارد؛ به عنوان یک شرکت ایرانی در خارج از کشور کار کردن،‌ مشکلات خاص خود را دارد. اما شرکت‌ها با همه مشکلاتی که دارند، تلاش می‌کنند که بازارهای جهانی را به دست بیاورند. اکنون شرکت‌هایی داریم که با تمام مشکلات، توانسته‌اند نامی برای خود دست‌وپا کنند. شرکت‌های ایرانی بسیاری هستند که اکنون در آسیای جنوب شرقی بازار خوبی دارند. لذا نیاز است که بر روی کیفیت محصولات‌مان کار کنیم و با رقبای اروپایی‌مان رقابت کنیم.

وی ادامه داد: اگر رقابت در داخل کشور زیاد است، باید سعی کنیم که این رقابت را در کشورهای خارجی استفاده کنیم. ما نیاز به ارزآوری داریم. خوشبختانه در وزارت امورخارجه این بستر فراهم شده است که بر پایه دیپلماسی اقتصادی، تعاملات جهانی را گسترش دهیم. اکنون بسیاری از کشورهای مقصد صادراتی کشور، همچنان مشتری تجهیزات پزشکی ما هستند و شرکت ها باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

مهدوی اظهار کرد: این خبر خوب را می‌توان به شرکت‌های پزشکی داد که هروقت، هرجا مشکلی پیش آمد، ما در سازمان غذا و دارو، شورایی به نام سیاست‌گذاری صادرات راه‌اندازی کرده‌ایم که بتوانیم مشکلات درونی و بیرونی همه شرکت‌های صادرکننده حوزه درمان و دارو را حل کنیم.

رئیس اداره صادرات تجهیزات پزشکی در پایان در پاسخ به این سوال که نظر شما درمورد برگزاری نمایشگاه هاسپیتکس چیست، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده توانایی شرکت‌های ایرانی در زمینه تجهیزات پزشکی است. در بازدیدی  که از غرفه‌ها داشتم شرکت‌های  نوآور دیدم، لذا توصیه می‌کنم که در این زمینه‌ها ی زیرساختی بهتر از گذشته عمل کنیم. همچنین باید کمک کنیم که این نمایشگاه سال به سال،‌بهتر و بزرگتر برگزار شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها