|
کدخبر: 242891

جولان زمین‌خواران در شهرک صنعتی این استان

استاندار قزوین گفت: در گذشته ممکن است برخی با سوء نیت زمین دریافت کرده باشند که باید این موضع بررسی شده و به پس گرفتن زمین و نتیجه منجر شود.

صنعت جولان زمین‌خواران در شهرک صنعتی این استان

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در هفتاد و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: اتاق بازرگانی برای پیگیری تصمیم و تصمیم سازی خوب پیش می‌رود و برای حل مساله منطقه چرمسازی و تبدیل آن به شهرک اقداماتی آغاز شده که البته کافی نیست.

استاندار قزوین ادامه داد: باید نهادسازی صورت گیرد و برای پیگیری یک متولی وجود داشته باشد و برای تسریع روند تبدیل شدن چرمسازی به شهرک خصوصی لازم است امور به صورت موازی پیگیری شود تا زمان تلف نشود.

وی بیان کرد: برای راه اندازی گمرک هم باید زمین به گمرک واگذار شده و ساخت و بهره‌برداری از آن توسط بخش خصوصی انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: اهلیت موضوع مهمی است که باید در موارد مختلف مد نظر قرار گیرد و قطعا اصلی‌ترین موضوع این است که دستگاه‌های متولی اعطای مجوز باید وظیفه خود را انجام دهند؛ همچنین با توجه به اینکه اهلیت موضوعی ذهنی و درونی است در هرحال ممکن است درباره آن یک خلا وجود داشته باشد؛ البته در کنار ناکامی‌ها موفقیت زیادی هم داشتیم که نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با راه اندازی کارگروه بررسی اهلیت سرمایه‌گذاران برای واگذاری زمین،تداخل وظایف و استقلال قوا زیر سوال می‌رود، همچنین نهادهای نظارتی زمانی می‌توانند ورود کنند که اجرایی شده باشد، ضمن اینکه ما شانیت قانونگذاری نداریم و افرادی که اهلیت آن‌ها در این کارگروه احراز نشود می‌توانند اعتراض کنند و این نوع فعالیت دست اندازی در مسیر تسهیل فعالیت اقتصادی است که مورد پذیرش کلیت حاکمیت و فعالین اقتصادی نیست.

اعلایی اظهار کرد: اگر فردی با قصد دلالی و واسطه گری وارد اقدام کند اجازه خرید و فروش زمین داده نمی‌شود در موردی هم که فردی زمین را با قیمت کمتر دریافت و با قیمت بالاتر در اختیار سایر افراد قرار داده، زمین را خارج از عرف شهرک‌های صنعتی واگذار کرده است.

وی ادامه داد:در دهه فجر بر حل مشکلات، بررسی وضعیت تعاونی‌های مسکن مشکل دار و زمین‌های شهرک‌های صنعتی تاکید شد که باید مورد بررسی قرار گیرد و به مدیران اقتصادی تاکید شد که در کنار پاره کردن ربان‌ها، زنجیر مشکلات اقتصادی را هم پاره کنند.

استاندار قزوین بیان کرد: در واگذاری اراضی بزرگ قطعا اهلیت سرمایه‌گذاران  بررسی می‌شود؛ البته خود شهرک‌های صنعتی هم نیاز به اصلاح برخی روندها دارد.

وی گفت: لازم است در رابطه با اراضی واگذار شده منابع طبیعی و شهرک‌های صنعتی یک بار دیگر مورد بازبینی قرار دهند و مواردی که به تولید منجر نشده به شکل قانونی بازپس گیری شود و باید تاکید کنیم که اهلیت در صدور مجوزها مورد توجه قرار گیرد و هماهنگی پروژه‌های بزرگ مقیاس فرا دستگاهی صورت پذیرد.

در این جلسه نمایندگان نهادهای مختلف از جمله بیمه، شرکت شهرک‌های صنعتی، گمرک و واحدهای متسقر در منطقه چرمسازی پیکیری‌های صورت گرفته برای تبدیل شدن به شهرک خصوصی چرمسازی را مطرح کرده و مشکلات و موانع را مطرح کردند.

 

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها