|
کدخبر: 242783

حمایت ویژه از صنایع پارک در شهرک صنعتی قم

استاندار قم در بازدید از شهرک صنعتی امید و افتتاح این دو طرح، با تاکید بر سیاست استان برای جلوگیری از استقرار واحدهای آلاینده جدید در شهرک های صنعتی استان قم اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان و فراهم بودن زیرساخت ها، از ورود صنایع پارک در شهرک های صنعتی استقبال می کنیم.

صنعت حمایت ویژه از صنایع پارک در شهرک صنعتی قم

دو واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹ نفر در قم افتتاح شد که به دنبال آن، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در بازدید از شهرک صنعتی امید و افتتاح این دو طرح، با تاکید بر سیاست استان برای جلوگیری از استقرار واحدهای آلاینده جدید در شهرک های صنعتی استان قم اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان و فراهم بودن زیرساخت ها، از ورود صنایع پارک در شهرک های صنعتی استقبال می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات شهرک صنعتی امید در حوزه زمین و آب گفت: مسائل این شهرک باید در اسرع وقت حل و فصل شوند.

استاندار قم تمرکز واحدهای مرتبط با صنعت کفش در این منطقه صنعتی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: مسئولان باید ظرفیت ها برای توسعه خوشه کفش در استان قم شناسایی و عملیاتی کنند.

شایان ذکر است در برنامه حضور میدانی استاندار قم شرکت "رهام لاستیک" تولیدکننده شیلنگ های فشار قوی با سرمایه گذاری ۵۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۰ نفر و شرکت "آریاپوشش صدرا زیتون" با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰ نفر افتتاح شدند.

استاندار قم همچنین از شرکت شهاب کارتن و یک طرح صنعتی دیگر واقع در سه راه لنگرود بازدید کرد.

طبق این گزارش، حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها