|
کدخبر: 242242

تولید ۹۱۲ دستگاه انواع خودرو در این استان+ جزئیات

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه، ۹۱۲ دستگاه انواع خودرو باربری و مسافربری سبک و سنگین شامل وانت، اتوبوس، مینی بوس، ون و همچنین کامیون، کامیونت و کشنده در واحدهای صنعتی فعال در این استان تولید و به بازار عرضه شد

صنعت و معدن تولید ۹۱۲  دستگاه انواع خودرو در این استان+ جزئیات

محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه، ۹۱۲ دستگاه انواع خودرو باربری و مسافربری سبک و سنگین شامل وانت، اتوبوس، مینی بوس، ون و همچنین کامیون، کامیونت و کشنده در واحدهای صنعتی فعال در این استان تولید و به بازار عرضه شد.

محمود سیجانی ،‌ بیان کرد: بر اساس تعهد انجام شده قرار بود در زمینه ساخت وانت، اتوبوس، مینی بوس و ون امسال ۵۰۰ دستگاه خودرو در قم تولید شود اما تنها طی ۱۰ ماه سپری شده از سال، ۷۹۶ دستگاه در این بخش تولید شد که نشان از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه ریزی انجام شده دارد.

وی افزود: در زمینه ساخت کامیون، کامیونت و کشنده نیز طی مدت یاد شده ۱۱۶ دستگاه خودرو در واحدهای صنعتی استان تولید شده است و این روند تا پایان سال برای تحقق هدف‌گذاری صورت گرفته در این بخش نیز ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان صنعت قم برای حمایت از سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در بخش خودروسازی، ادامه داد: قم به دلیل داشتن واحدهای صنعتی فعال در بخش قطعه‌سازی و سایر تجهیزات مورد استفاده در ساخت خودرو،‌ موقعیت مطلوبی برای ایجاد صنایع خودرو سازی پیشرفته دارد.

سیجانی گفت: استقرار صنایع خودروسازی در قم، موجب شکل‌گیری واحدهای متعدد تولیدی تامین کننده قطعات و تجهیزات مورد استفاده در این صنعت می‌شود که همین مساله علاوه بر سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی استان، تعداد بسیار زیادی موقعیت شغلی به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به این که در برنامه‌های توسعه صنعتی استان با نگاه به استانداردهای محیط زیستی به دنبال صنایع پیشرفته هستیم، افزود: شهرک‌های صنعتی قم و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با دارا بودن زیرساخت‌های مورد نیاز و دسترسی به عمده بازارهای مصرف کشور،‌ آماده استقرار صنایع راهبردی همچون صنعت خودروسازی است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها