|
کدخبر: 228682

تلاش های کوروش تهامی برای تصاحب سیمرغ بلورین

«کوروش تهامی» بازیگر سینما و تلویزیون که سال‌ها در نقش‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته امسال با فیلمی کمدی راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد تا شانس خود برای کسب نخستین سیمرغ بلورین کارنامه کاری خود را بیازماید.

سینما و تلویزیون تلاش های کوروش تهامی برای تصاحب سیمرغ بلورین

چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از‌گذار از بیش از دو سال دوران اوج کرونا می‌تواند شروعی تازه برای سینمای کشور باشد، سینمایی که طی این سال‌های کرونایی مشکلات فراوانی تجربه کرد و در عرصه تولید و پخش به نوعی بحران تازه‌ای را پشت سر گذاشت.

با شروع واکسیناسیون در سال ۱۴۰۰، بازگشایی سینما‌ها و پس از آن اعلام فروش صد در صد ظرفیت سالن‌های نمایش، هنر هفتم نفس تازه‌ای کشید و همین عاملی بود تا اهالی سینما به برگزاری با شکوه چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر امیدوار شوند.

از سوی دیگر تلفیق دوباره جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر گامی مثبت و رو به جلو برای برگزاری قدرتمند چهلمین دوره از مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور بود، با شنیدن این اخبار و رونق دوباره سینماها، اخبار مربوط به ساخت آثار سینمایی و فرستادنشان به جشنواره فیلم فجر هم قوت گرفت.

کارگردانان مختلفی برای حضور در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کردند که از جمله می‌توان به محمدحسین مهدویان، بهروز شعیبی، منیر قیدی، وحید جلیلوند، مانی حقیقی و دیگر کارگردانان جوان سینما اشاره کرد.

به طور معمول دوست داران سینما انتظار حضور کارگردانان و بازیگران مورد علاقه خود را دارند و باید منتظر بمانند تا هیات انتخاب در نهایت فهرست آثار حاضر در این جشنواره را منتشر نماید.

با اعلام رسمی سازمان سینمایی هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند و حال با تکمیل فهرست اولیه آثار ارسالی باید دید کدام یک از کارگردانان در نخستین جشنواره پرشور بعد از دوران اوج کرونا شانس حضور پیدا خواهند کرد.

«کوروش تهامی» بازیگر سینما و تلویزیون که سال‌ها در نقش‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته امسال با فیلمی کمدی راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد تا شانس خود برای کسب نخستین سیمرغ بلورین کارنامه کاری خود را بیازماید.

تهامی پیش از این کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی به رنگ ارغوان شده است، همچنین وی کاندید بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سینمایی رگ خواب در نوزدهمین جشن خانه سینما شده اما تاکنون هیچکدام از این جوایز را کسب نکرده است، بهترین بازیگری از جشن حافظ مهم‌ترین جایزه سینمایی تهامی محسوب می‌شود.

فیلم سینمایی «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی طبا و تهیه‌کنندگی حسن کلامی خود را برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند، فیلمی که بر اساس فیلمنامه‌ای از میثم هاشمی‌طبا چندی پیش در ژانر کمدی ساخته شده است.

گوهر خیراندیش، کورش تهامی، روشنک گرامی، بیوک میرزایی، سیاوش چراغی‌پور و هومن شاهی از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی طبا ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: معدنچیا میگن: هرچی بیشتر دنبال الماس بگردی، کمتر پیداش می‌کنی. به عقیده اونا، الماسه که آدمشو پیدا می‌کنه. اونه که تصمیم میگیره دست کی بیوفته و رو انگشت کی بشینه.

با توجه به نیاز سینما‌ها به فضای طنز و کمدی پیش‌بینی می‌شود این فیلم در اکران خود در سینما‌ها مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار بیگرد. کارگردان فیلم هنوز درباره اکران این فیلم در شرایط سینمایی برنامه‌ای عنوان نکرده و احتمالا پس از رونمایی در جشنواره فیلم فجر اکران این فیلم را شاهد خواهیم بود.

دیگر عوامل «کوزوو» عبارتند از: جانشین تهیه‌کننده: مهدیا عابدی، دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز: جواد گنجی، مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی، صدابردار: امید عاشوری، طراح صحنه و لباس: اصغر نژادایمانی، طراح گریم: محسن دارسنج، جانشین تولید: حسین فرضی‌زاد، منشی صحنه: مارال فتحی، جلوه‌های ویژه: سعادت بسطام مدیر تدارکات: مهدی عباسی‌پور، عکاس: کوروش جوان، گرافیست و مدیر تبلیغات: محمدرضا بهشتی‌نژاد و مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

 

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها