|
کدخبر: 253517

رقابت سنگین بیت کویت با ذخیره طلای روسیه

نخست وزیر روسیه می گوید که روس ها مجموعاً ۱۳۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند.

نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که دارایی‌های ارز دیجیتال روس‌ها میلیاردها دلار ارزش دارد، اما دولت هنوز یک چارچوب نظارتی برای این صنعت اتخاذ نکرده است.

میخائیل میشوستین(Mikhail Mishustin)، نخست وزیر روسیه، در ارائه گزارش سالانه دولت روسیه در روز پنجشنبه ادعا کرد روس ها مجموعا بیش از ۱۰ تریلیون روبل (۱۳۰ میلیارد دلار) در رمزارزهایی مانند بیت کوین (BTC) دارند.

نخست وزیر منبع این رقم را ذکر نکرد و با اشاره به اینکه این مبلغ بر اساس «برآوردهای مختلف» است، اظهار داشت:

ما به خوبی می دانیم که بیش از ۱۰ میلیون جوان داریم که تا کنون کیف پول های رمزارزی را ایجاد کرده اند و مبالغ قابل توجهی از آنها را انتقال داده اند که بیش از ۱۰ تریلیون روبل است.

اگر درست باشد، آخرین تخمین‌ها از ذخایر ارزهای دیجیتال روسیه که توسط میشوستین ذکر شده است، بسیار نزدیک به ذخیره طلای روسیه است که طبق گزارش‌ها تا اواخر مارس ۲۰۲۲(اواسط فروردین ۱۴۰۱) به ۱۴۰ میلیارد دلار رسیده است.

آخرین اعداد از سوی دولت روسیه ماه‌ها پس از اعلام بانک روسیه برای ارزیابی اندازه ذخایر ارزهای دیجیتال محلی در سال گذشته منتشر شد. بانک مرکزی از آن زمان تنها ارزش تراکنش‌های رمزارزی سالانه روسیه را حدود ۵ میلیارد دلار برآورد کرده است. در اوایل سال جاری، برخی منابع همچنین مجموع دارایی‌های کریپتو روسیه را ۲۱۴ میلیارد دلار تخمین زدند.

علیرغم سرمایه‌گذاری فزاینده روس‌ها در ارزهای دیجیتال، دولت روسیه در اتخاذ قوانین شفاف برای تنظیم بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال تا حدودی کند عمل کرده است، زیرا ساختارهای دولتی مختلف نتوانسته‌اند در مورد نحوه تنظیم و قانونگذاری این صنعت به اجماع برسند. روز جمعه، وزارت دارایی روسیه نسخه دیگری از لایحه کریپتو روسیه را پس از اصلاح سند مطابق با اظهارات سایر وزارتخانه ها و تنظیم کننده ها، به دولت ارائه کرد.

منبع: آکادمی هلاکوئی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها