|
کدخبر: 277793

عدم حضور رئیسی در جلسه استیضاح وزیر صمت

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روند استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را در جلسه علنی امروز مجلس تشریح کرد و تاکید کرد که رئیس جمهور در این جلسه حضور نمی‌یابد.

سیاست داخلی عدم حضور رئیسی در جلسه استیضاح وزیر صمت

بررسی تقاضای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشته و در آغاز جلسه علنی رئیس مجلس شورای اسلامی به معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر ریاست جمهوری و وزرای اقتصاد، صمت و ارتباطات و معاون پارلمانی ریاست جمهوری برای حضور در نشست علنی امروز مجلس خیرمقدم گفت.

در ادامه سید محسن دهنوی روند استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را تشریح و بیان کرد: مطابق بند ۱ ماده هشت آیین‌نامه و مواد ۲۲۴ و ۲۲۵ حداکثر زمان برای استیضاح وزیر پنج ساعت است که دو ساعت آن به استیضاح کننده‌ها و سه ساعت آن به وزیر تعلق دارد. براساس برنامه ‌ریزی صورت گرفته اکنون به مدت یک ساعت و نیم استیضاح کنندگان فرصت دارند مطالب خود را مطرح کنند و از آنجا که رئیس جمهور در جلسه حضور ندارند سپس وزیر یک ساعت و نیم فرصت دارد تا مطالب خود را مطرح کند که می‌تواند بخشی از وقت خود را در اختیار نمایندگان قرار دهد سپس به مدت ۳۰ دقیقه دو نفر از استیضاح‌ کنندگان مطالب خود را بیان کرده و در نهایت مجددا وزیر ۳۰ دقیقه فرصت دارد از خود دفاع کند. به دلیل ضیق وقت برنامه ‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده تا جلسه استیضاح در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی به پایان برسد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر