|
کدخبر: 272871

توضیحات نماینده مجلس درباره استیضاح وزیر صمت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر دو وزیر معرفی نکنند استیضاح وزیر صمت بر قوت خودش باقی است؛ چون ما استیضاح را پس نگرفتیم بلکه موقتاً به نظر رئیس جمهور توجه کردیم و با فرصت دو ماهه‌ای که دولت درخواست کرده بود، موافقت کردیم.

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعیین تکلیف وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی با توجه به اتمام مهلت دو ماهه مجلس به دولت در این زمینه، گفت: ببینید آنچه که آقای رئیس جمهور از مجلس درخواست کرد این بود که مجلس دو ماه فرصت بدهد که او دو وزارتخانه تعریف کند و دو وزیر به مجلس معرفی کند که این مساله هنوز انجام نشده است. 

وی ادامه داد: من دیروز (۸ شهریور) به رئیس مجلس تذکر دادم و رئیس محترم مجلس هم حرف من را تایید کرد و گفت که ما همچنان منتظریم که دو وزیر معرفی شود و در مجلس رأی بیاورند.

سیاهکلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «برای معرفی دو وزیر نیاز به تشکیل وزارتخانه جدید وجود دارد و هنوز این اتفاق رخ نداده است»، اظهار داشت: یک طرحی در مجلس وجود داشت که این در حال پیگیری است بخش قابل توجهی از کار انجام شده و پیشرفت‌های خوبی هم داشته است. بنابراین جدا شدن وزارت بازرگانی قطعی است اما بحث این است که اگر وزارت بازرگانی جدا شد آیا وزارت صمت باقی می‌ماند؟ جواب این است که خیر، چون اصلا عنوان تغییر می‌کند و این وزارتخانه دیگر صمت نیست به این دلیل که تجارت جدا شده و صنعت و معدن مانده است. در نتیجه می‌شود یک وزارتخانه جدید و حتما باید برای این وزارتخانه جدید وزیر معرفی شود و از مجلس رأی بگیرد.

وی افزود: این برای ما مهم است که دیروز رئیس مجلس هم تایید کردند و نظر آقای رئیس‌جمهور را هم گفتند و در بحث اینکه آقای حسینی (معاون پارلمانی رئیس‌جمهور) یک حرف‌هایی زده بود که فقط یک وزیر معرفی می‌کنیم ایشان هم تکذیب کردند و گفتند که حرفشان تحریف شده است.

نماینده متقاضی استیضاح وزیر صمت در پایان تاکید کرد: در هر صورت قول رئیس جمهور برای ما معیار است و من هم تذکر دادم که اگر دو وزیر معرفی نکنند استیضاح وزیر صمت بر قوت خودش باقی است؛ چون ما استیضاح را پس نگرفتیم بلکه موقتاً به نظر رئیس‌جمهور توجه کردیم و با فرصت دو ماهه‌ای که دولت درخواست کرده بود، موافقت کردیم.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها