|
کدخبر: 277429

رییس جمهور: اجازه توقف رشد شتابان کشور را نخواهیم داد

رییس جمهور گفت: تمام هدف و خواست دشمن اختلال در مسیر رشد و توسعه کشور است و ما اجازه نخواهیم داد قطار شتابان پیشرفت کشور کند یا متوقف شود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز پنجشنبه و به منظور افتتاح رسمی نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان ۲) از طریق فرودگاه رنجان وارد این استان شد.

آیت الله رییسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح رسمی پنج نیروگاه برق حرارتی با ظرفیت یک هزار و ۲۶ مگاوات در زنجان افزود: تمام اغتشاشات با هدف این است که برای علم و دانش و برای کسب و کار مردم زحمت ایجاد کنند.

وی  با محکومیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و تسلیت به خانواده‌های شهدای این حادثه، ادامه داد: اغتشاش و به هم ریختگی، ظلم به علم و دانش، کسب و کار، امنیت، آرامش و مردم بی گناهی است که در خیابان ها آسیب می بینند و در این اتفاقات به وضوح دست دشمن را می بینیم، ما به دنبال ایجاد اشتغال هستیم و دشمنان به دنبال بیکار کردن آنها است.

آیت الله رییسی باتاکید بر اینکه اغتشاش و بی نظمی زمینه حرکتهای تروریستی را فراهم می کند، افزود: به دنبال همین اقدامات در سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، حرم حضرت شاهچراغ، مردم بیگناه در حال عبادت و بندگی خدا را به رگبار بستند و بعد داعشی ها رسما اعلام کردند که این کار را ما کرده ایم. 

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش اصل و لازمه همه اقدامات و کار و تلاش، تولید، علم افزایی و دیگر فعالیت های علمی، اقتصادی، فرهنگی است، اظهار داشت: امنیت اصل و همه اقدامات فرع بر حفظ امنیت است ،مردم کشور ببینند دشمن با توطئه ها و فتنه گری ها نمی خواهد ایران اسلامی رشد و پیشرفت کند.

رییس جمهور خطاب به فعالان، صنعتگران، تولیدکنندگان ، مهندسان، کارمندان افزود:پیام حضور من در این مراسم این است این مسایل نباید اراده پولادین شما را سست کند چرا که ملت اجازه نخواهد داد قطار پیشرفت و فعالیت کشور از حرکت بایستد.

آیت الله رییسی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دانشگاه محل پرورش نیروهای فرهیخته، باسواد و اثرگذار است باید به عنوان جایگاه علم افزایی، بصیرت افزایی، معرفت افزایی و پرورش انسان های آینده ساز نقش آفرینی کند و  مدارس ، کارخانه ها، نیروگاه ها و تمام مراکز علمی، صنعتی و کشاورزی باید تلاش خود ر ا مضاعف کنند چرا که راه ایستادگی در برابر توطئه ها فعالیت و ناامید کردن دشمن است.

وی افزود: امروز دانشجویان، بازاریان، صنعتگران اساتید و همه مردم بدانند راه پیشرفت کشور، امید آفرینی در دل مردم و ناامید کردن دشمن، فعالیت و تلاش بی وقفه برای پیشرفت کشور و تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، نسخه ای که در اول سال رهبر فرزانه انقلاب به همه ما فرمودند و این تنها راهکار برون رفت از مشکلات کشور است.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به افتتاح نیروگاه های برق حرارتی در استان های مختلف کشور گفت: یکی از ناترازی های جدی کشور در حوزه برق بود به طوریکه برق خانگی ،صنایع و کشاورزی دچار اختلالات جدی بود ، برق مورد نیاز کشور تولید نشده بود و اگر به میزان نیاز تولید داشتیم ناترازی ایجاد نمی شد.

آیت الله رییسی با بیان اینکه کار دولت برای حل ناترازی سخت بود، افزود : در گام ابتدایی کار مدیریت شد و برق خانگی قطع نشد، برای تعطیل نشدن صنایع و بخش کشاورزی نیز برنامه ریزی و تقسیم کار شد تا برق این سه بخش نیز کاملا مدیریت شود.

وی گفت : با کار جهادی ۶ هزار مگاوات برق در سال اول فعالیت دولت تولید و  وارد مدار شد و امروز نیز در پنج استان کشور نیروگاه هایی با ظرفیت یک هزار و ۲۶ مگا وات برق در مدار قرار گرفتند که از همه دست اندرکاران قدردانی می شود.

رییس جمهور افزود: ساخت نیروگاهی با دستان توانای مهندسان  و استفاده از همه ظرفیت ها  که ۹۵ درصد آن تولید داخل است، توربین هایی هم که امروز در این نیروگاه‌ها نصب شده ساخت داخل و از افتخارات کشور است ، شرکت مپنا نیز در داخل و خارج فعالیت های بزرگی را انجام می دهد.

برنامه ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق آغاز شده است

آیت الله رییسی گفت: برای رفع کمبودها و جبران عقب ماندگی ها برنامه ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق انجام و کارها آغاز شده  است ، نیروگاه ها یکی پس از دیگری به دست مهندسان و متخصصان و و  تجهیزات داخلی ساخته و به بهره برداری می رسد که جلوه هایی ازپیشرفت است.

وی افزود: در حوزه آب نیز کاری که در خوستان باید ظرف سه تا چهار سال انجام می شد به همت کارشناسان داخلی در طی چند ماه حل شد و امروز با مدیریت خوب ،شهرهای خوزستان می بینند حوزه آب و برق متفاوت شده است.

آیت الله رییسی یادآورشد: قطار پیشرفت کشور در حال حرکت است و پروژ ه هایی نیز قبلا آغاز شده بود که اکنون شتاب گرفته است ، مردم انتظار دارند کارهای جهادی انجام شود.

وی با بیان اینکه دشمنان تصور می کردند با تحریم ها متوقف و کند شویم، افزود : آنها دیدند که حرکت ما شتاب گرفته است ، عنوان کردند که باید تعهداتی بدهید و شرایطی را بپذیرید ، آنها دیدند که ما با حفظ عزت ، اقتدار و اعتماد به داشته های خود و اتکا به خداوند کارها را دنبال می کنیم.

آیت الله رییسی گفت: در حوزه نفت هم تلاش داشتند  صادرات ما را صفر کنند اما نشد ، تلاش می کنیم تا صادرات را به میزان قبل از  تحریم ها بازگردانیم . 

رییس جمهور با بی اثر خواندن تحریم های دشمن افزود : در حوزه نفت و گاز نیز کارهای زیادی انجام شده ، دشمنان  رسما اعلام کردند که فشارهای حداکثری به جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده و  تاثیری نداشته است که این امر نشان می دهد که قطار پیشرفت شتابان در حال حرکت است .

آیت الله رییسی یاد آور شد : رهبر معظم انقلاب در تحلیل جامعی  فرمودند: "علت همه توطئه های دشمنان به خاطر پیشرفت های کشور است".

وی افزود: دشمنان وقتی ارتباط ما با کشورهای همسایه را دیدند تلاش داشتند تا ما را منزوی کنند اما این ارتباط با همسایگان در سازمانهای بین المللی منطقه ای و فرا منطقه  ای فوق تصور آنها شد و ارتقا نیز یافت.

تراز تجاری ما در حال رشد است / وضعیت اقتصادی ما با تحریم ها محدود نشد

رییس جمهور در ادامه با اعلام اینکه تراز تجاری ما در حال رشد است تاکید کرد : آنها تصور می کردند سهم ما در تجارت منطقه ای همان که هست باید باشد در حالیکه در سال اول  دولت تجارت ما ۴۰ درصد  افزایش یافت و در حال رشد است .

وی خاطرنشان کرد: سهمی که هم اکنون در افتصاد و ترانزیت منطقه داریم با گذشته قابل قیاس نیست، آمار نشان می دهد وضعیت تجاری، اقتصادی ،پولی و بانکی ما با تحریم ها محدود نشد و کار کارهای خود در این حوزه را پیش می بریم .

آیت الله رییسی با بیان اینکه تمام برنامه ریزی ها و توطئه های دشمنان نقش بر آب شده است ، افزود : آنها تلاش دارند با توطئه ای دیگر در کشور اغتشاش ایجاد و موج سواری کنند، آنها به دنبال این هستند که کشور پیشرفت و تولید نداشته باشد، رهبر فرزانه و حکیم  ما با آگاهی از مسائل ، امسال را سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامیدند و این  پادزهر همه توطئه های دشمن است.

وی افزود: تولید علم ، فعال شدن صنایع و صنایع نظامی در کشور قدرت ایجاد می کند اما باید بدانیم قدرت تنها در صنایع نظامی نیست بلکه یکی از قدرت های کشور دستیابی به علم و فناوری است که در این بخش هم امروز کشور حرف برای گفتن دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها