|
کدخبر: 309406 شبنم درخشان

اختصاصی گسترش نیوز

قیمت سم های خوشمزه؛ از نودل تا سالامی

در این گزارش قصد داریم به ناسالم ترین غذاهایی که نباید انها را مصرف کنیم ولی در طول روز بعضی از این خوراکی‌ها میهمان دائمی سفره های شما هستند بپردازیم.

سلامت قیمت سم های خوشمزه؛ از نودل تا سالامی

تحقیقات نشان داده که نوع غذا خوردن تاثیر خاصی بر روی سلامت و زیبایی و تناسب اندام دارد. بغیر از بحث تناسب اندام بعضی ازمواد غذایی هستند که باعث کاهش طول عمر و باعث افزایش روند پیری شما خواهند شد.این مواد غذایی باعث کاهش طول عمر و باعث افزایش روند پیری شما خواهند شد.

ناگت مرغ

ناگت مرغ

ناگت مرغ به دلیل مواد مضر موجود در آن ( دی گلیسیرید،Red#۴۰ (رنگ غذا) و کاراگینان ) به عنوان غذای ناسالم در نظر گرفته شده است . گفتنی است کاراگینان صمغی است که از جلبک دریایی قرمز استخراج می‌شود ، نوعی افزودنی طبیعی به غذاست که البته مضر است.

قیمت ناگت مرغ ۱۰۰۰گرمی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

سلالامی

گوشت فرآوری شده و سالامی

مواد مضر موجود در گوشت فراوری شده نیترات و نمک زیاد است . به همین خاطر در لیست ناسالم ترین مواد غذایی دنیا قرار گرفته شده است.از جمله این گوشتهای فراوری میتوان به کالباس و سوسیس اشاره کرد.

قیمت سالامی ۹۰ درصد گوشت ۳۰۰ گرمی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان میباشد.

پاپ کورن تهیه شده در مایکروویو

مواد مضر موجود در پاپ کورن به خصوص اگر در مایکروویو تهیه شده باشد چربی های ترانس که ضررهای جبران ناپذیری برای قلب در پی دارد .

قیمت پاپ کورن اماده بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و خرید ذرت خشک نیز ۱۰۰ هزار تومان برای یک کیلو گرم است.

چیپس

چیپس

ماده مضر موجود در چیپس ، گلوتامات مونونوسیدیم یک طعم‌دهنده مواد غذایی است که میان افراد بسیار محبوب است و متاسفانه در بیشتر غذاهایی که ما مصرف می‌کنیم نیز وجود دارد. متاسفانه طعم‌دهنده شیمیایی به سلامتی جسمی و روحی آسیب‌هایی جدی وارد می‌کند و کنترل آسیب‌های آن به بدن غیر قابل پیشگیری است.

قیمت چیپس از ۳۵ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان است.

آرد سفید

ماده مضر موجود در آرد سفید دی اکسید کلر است که نوعی ضد عفونی کننده است که قطعا برای بدن مناسب نیست.

قیمت آرد سفید ۱ کیلوگرم بین ۴۰ تا ۵۵ هزار تومان است.

کرم قهوه

مواد مضر موجود درکرم قهوه ، دی اکسید تیتانیوم ( گفته شده این ماده سرطان زاست ) ،چربی های ترانس و شکر است.

قیمت کرم قهوه بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان است.

توفو

توفو

مواد مضر موجود درتوفو سولفات منیزیوم است که مسمومیت با سولفات منیزیوم میتواند منجر به فلج تنفسی ، سرکوب سیستم عصبی مرکزی و ایست قلبی شود.

قیمت توفو بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

ماهی یخ

ماهی و محصولات دریایی یخ زده

مواد مضر موجود در ماهی و محصولات دریایی یخ زده ترت بوتیل هیدروکینون است که یک ترکیب شیمیایی است که برای سلامتی مضر است .

قیمت ماهی بین ۱۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است.

مارگارین

مواد مضر موجود در مارگارین پتاسیم سوربیت ،چربی های ترانس ،روغن سویا ،رنگ غذا هستند ، پتاسیم سوربیت یک ماده نگهداریِ شیمیایی بسیار رایج است که به مواد غذایی اضافه می شود، زیرا نسبتا ارزان و آسان است که در صنعت مواد آرایشی هم کاربرد دارد ، با این حال، اسید پتاسیم در مواد غذایی است که بیشتر از یک مشکل است. خطرات سربات پتاسیم می تواند قابل توجه باشد و تأثیر مخربی بر سلامت ما داشته باشد. خوردن بیش از حد نگهدارنده پتاسیم سوربات در طول مدت طولانی می تواند منجر به علائم نظیر تهوع، استفراغ، ناراحتی معده و اسهال شود. از مضرات روغن سویا هم میتوان به بروز چاقی و اضافه وزن اشاره کرد.۱۵ غذای ناسالم جهان کدامند ؟

قیمت مارگارین بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

خیارشور

خیارشورهای آماده در بازار

مواد مضر موجود در خیارشورهای آماده در بازار ، نمک زیاد و بنزوات پتاسیم هستند که از ماده بنزوات پتاسیم به عنوان یک ماده سرطان زا نام برده میشوند.

قیمت خیارشور بین ۸۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است.

ژامبون بوقلمون

ماده مضر و خطرناک موجود در ژامبون آرسنیک است که در صنعت غذایی از آرسنیک به عنوان یک سم نامبرده میشود و با وجود اینکه این ماده به عنوان زهر استفاده می شود در زنجیره ی غذایی ما نفوذ و راه خود را در غذاهای مصرفی ما پیدا کرده است.

قیمت ژامبون بوقلمون بین ۳۰۰ تا ۳۸۰ هزار تومان است.

عصاره مرغ یا گوشت

ماده مضر موجود عصاره مرغ یا گوشت ، گلوتامات مونونوسیدیم میباشد که یک افزودنی غذایی است که تقریبا در غذاهای پردازش شده امروزی یافت می شود. مصـرف‎ مقادیر زیاد مونوسدیم‎ گلوتامـات‎ ‎به‎‎ شبکیه چشم‎ آسیب‎ می‎‌رساند. مصرف مونوسدیم گلوتامات برای کودکان و نوجوانان ممکن است خطرناک باشد.

قیمت عصاره خشک مرغ و گوشت بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

انرژی زا

نوشیدنی ورزشی

مواد مضر موجود در نوشیدنی ورزشی رنگ مصنوعی ، رزین درخت هستند که جز افزودنی ها هستند و ضررهای زیادی برای بدن ایجاد میکنند.

قیمت انرزی زا بین ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان است.

اسموتی

اسموتی های آماده

مواد مضر موجود در اسموتی های آماده فروکتوز و انتان هستند که با مصرف فروکتوز چربی خون افزایش میابد.

قیمت اسموتی های اماده بین ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان است.

برگر2

  برگرهای گیاهی

شاید در نظر شما برگرهای گیاهی کم کالری باشند اما با نگاه به برچسب غذایی و مقایسه همبرگر و برگر گیاهی متوجه خواهید شد که از نظر کالری در یک سطح هستند.

قیمت برگرهای گیاهی ۴۰۰ گرم بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

سوپ اماده

سوپ های آماده

سوپ‌های کنسرو شده حاوی مقدار زیادی نمک هستند. سوپ‌هایی تهیه‌شده در رستوران‌ها ممکن است حتی مقدار بیشتری نمک داشته باشند. دریافت بیشتر نمک با فشارخون بالا و نارسایی قلب ارتباط دارد.

قیمت سوپ های آماده بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است.

نودل1

نودل

مصرف نودل ،چاقی ،سوئ هاضمه ،سرطان ،سقط جنین و ..بسیاری از بیماری های دیگر را برایتان به ارمغان می آورد و این امر به خاطر مواد تشکیل دهنده آن است که در این مطلب آنان را مورد بررسی قرار می دهیم.

قیمت نودل بین ۱۲ تا ۲۲ هزار تومان است.

 پودر شیر

مشکلات گوارشی ، افزایش وزن ، اختلالت هورمونی، ریزش مو، آسیب به کبد، کم ابی بدن میشوند.

قیمت پودر شیر بین ۳۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

پاستیل

پاستیل

برخی والدین با این تصور که پاستیل میوه‌ای، منبع سرشار مواد مغذی است و از کنسانتره میوه تهیه شده روزانه آن را در میان‌وعده مدرسه فرزندشان می‌گنجانند؛ اما خوب است بدانید طعم پاستیل منشأ شیمیایی دارد و سنتزی است و اسانس میوه‌ای یا نوشابه‌ای آن هیچ مزیتی بر دیگری ندارد البته برخی تولید‌کنندگان ادعا می‌کنند که در محصولشان از کنسانتره میوه‌های طبیعی همچون هویج و انار استفاده می‌کنند، اما باید بدانید در اثر افزودن کنسانتره یا همان آب تغلیظ شده میوه، ژلاتین شل و قالب‌گیری پاستیل دشوار و گاهی ناممکن می‌شود.

قیمت پاستیل و مارشمالو بین ۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها