|
کدخبر: 300107 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

رواج فروش غذاهای کیلویی در میان مردم / قیمت هایی که شوکه می‌شوید

مردم علاقه بسیاری به خوردن غذاهای فست فودی پیدا کرده اند و روزانه شاهد یک ابتکار جدید در شیوه سرو این غذا هستیم.

جامعه رواج فروش غذاهای کیلویی در میان مردم / قیمت هایی که شوکه می‌شوید

فست فود، یک مدل از غذاهایی است که در میان مردم جهان نقش بسیار پر رنگی دارد. خوردن انواع سانویچ و پیتزا، همچنین مرغ‌های سوخاری به شدت جذاب، قطعا لذت بسیار زیادی دارد. غذاهایی که به شکل فست فود هستند، آنقدر جای خود را در بین مردم باز کرده‌اند که، مشتریان حاضرند، مدت ها در صف منتظر بمانند تا بتوانند غذای خود را سفارش دهند.

رواج این مدل از غذاها آنقدر زیاد شده که عده‌ای به فکر ایده‌های جدید افتاده‌اند تا برای مردم جذاب به نظر برسد. همین هم شد و این ایده‌ها آنقدر در میان مردم رواج پیدا کرد که درحال‌حاضر، مردم روزهای آخر هفته خود را در صف‌های طولانی برای سفارش غذا منتظر بمانند. این روزها، فست فود به شکلی عجیب فروخته می‌شود و آن هم به صورت کیلویی است. غذاهای فست فود را درون ظرف‌های مخصوص ریخته و وزن آن را محاسبه می‌کنند.

غذا کیلویی

برای مثال اگر کسی بخواهد مرغ سوخاری تهیه کند، به جای آنکه بگوید چند تکه می‌خواهد، وزن آن را می‌گوید. ایده‌ای که بسیار جالب است و برای مردم تنوع بیشتری دارد و مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. گزارش‌های میدانی خبرنگار گسترش نیوز، حکایت از آن دارد که مردم، با اشتیاق در صف ایستاده و خسته نمی‌شوند تا به ابتدای صف برسند و غذای خود را سفارش دهند. به گفته مردم ایستاده در صف، تنوع غذایی بسیار بالا و شیوه سرو غذاها، آنقدر جذاب است که حاضرند حتی ۱ ساعت در صف بایستند.

اینجا خیابان شهر آرا و یکی از خیابان‌های منتهی به ستارخان است. در مقابل یکی از این شعبه‌های فروش غذاهای کیلویی صف بسیار طولانی ایجاد شده است و ویترین غذاها دائم درحال شارژ شدن است. شاید بتوان گفت که این رستوران، معدن انواع غذاهای خوشمزه است که فقط عاشقان غذاهای فست فود آن را درک می‌کنند.

غذا-کیلویی

شاید کم تر کسی باورش می‌شد که یک ایده، بتواند آنقدر تاثیر بالایی در میان مردم داشته باشد. صف ایجاد شده در مقابل این رسنوران، حکایت از آن دارد که مردم استقبال بالایی از این مدل غذاها دارند. از افراد حاضر در صف درباره تنوع غذا و همچنین کیفیت پرسیدم. همه راضی بودند و می‌گفتند که برای چندمین بار است که برای تهیه غذا به این رستوران مراجعه کرده‌اند. کمی جلوتر رفتم و خود را به ابتدای صف رساندم تا از شیوه سفارش دادن هم مطلع شوم. شخصی که درحال سفارش دادن بود از هر مدل غذا نیم کیلو سفارش داد و شخصی که پشت کانتر ایستاده بود، غذاهارا درون ظرف مخصوص می ریخت. در این رستوران حتی سیب زمینی سرخ کرده را هم به صورت کیلویی به فروش می‌رسانند.

کیلویی-غذا

داخل فر گرم نگهدارنده غذا، انواع سوسیس، قارچ سوخاری، انواع مرغ سوخاری، انواع پیتزا و... مشاهده می‌شد. تماشای این غذاها هم دارای جذابیت است و حسابی آدم سیر را گرسنه می‌کند. شیوه سرو این غذاها به این صورت است که یک سطل را روی ترازو می‌گذارند و وزن ترازو را صفر می‌کنند تا وزن واقعی غذا را بتوانند حساب کنند. سپس طبق گفته مشتری غذارا داخل سطل قرار می‌دهند. برای مثال از هر مدل حتی می‌توانید ۳۰۰ گرم هم تهیه کنید.

قیمت‌های این غذاها با توجه به نوع غذا متفاوت است. نرخ هر کیلو کوکتل پنیری کیلویی در این رستوران مبلغ ۲۸۰ هزار تومان است. نرخ هرکیلو سیب زمینی سرخ شده ۹۰ هزار تومان و نرخ هرکیلو قارچ سوخاری نیز در این رستوران به نبلغ ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. مرغ سوخاری هم بستگی به آن دارد که بال سوخاری یا سینه و ران باشد متغیر است. ران سوخاری کیلویی ۲۰۰ هزار تومان، کتف و بال سوخاری کیلویی ۱۶۰ تومان در این رستوران به فروش می‌رسد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این رستوران‌ها پیتزا هم به صورت کیلویی به فروش می‌رسد. هر کیلو پیتزا مبلغ ۲۱۰ هزار تومان در این رستوران‌ها قیمت دارند.

کیلویی-غذااا

رواج رستوران هایی با این سبک از سرو غذا، در شهر گسترده شده است و هرکجای شهر را ببینیم یک رستوران وجود دارد که غذاهای خود را به صورت کیلویی عرضه می‌کند. البته این نکته قابل ذکر است که تمایل مردم به خوردن این سبک از غذاها سبب شده است بسیاری از رستوران دارها، تغییر کاربری دهند و رستوران خود را به حالت سرو غذاهای کیلویی دراورند. انسان، تجربه به تست غذاهای متفاوت دارد و این مدل بسیار جالب سبب شده است مورد استقبال بسیار خوبی قرار گیرد.

نکته قابل ذکر این که، باید مواظب سلامتی هم بود. چراکه مصرف بیش از حد فست فود می‌تواند آسیب بسیار جدی به بدنمان برساند و خدایی ناکرده درگیر بیماری‌های جدی شویم. اما گذشته از همه این صحبت ها، از این همه تنوع غذایی در این رستوران‌ها نمی‌توان گذشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها