|
کدخبر: 298528

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس درکرج تزریقاتی است که از سم برای جلوگیری از حرکت عضله برای مدت محدودی استفاده می کند. این شات ها اغلب برای صاف کردن چین و چروک های صورت استفاده می شود. آنها همچنین برای درمان اسپاسم گردن، تعریق، مثانه بیش فعال، تنبلی چشم و سایر بیماری ها استفاده می شوند. تزریق بوتاکس نیز ممکن است به پیشگیری از میگرن کمک کند.

برای تزریق بوتاکس باید مکان مناسبی را برای انجام آن انتخاب کنید چرا که اگر مرکزی که تزریق بوتاکس را انجام می دهید مناسب نباشد.ممکن است سلامت شما به خطر بیفتد یکی ازمراکزمعتبر در این زمینه بهترین کلینیک زیبایی درکرج میباشدکه شما می توانید برای انجام بوتاکس به این مرکز مراجعه کنید.

بوتاکس

داروی تزریق بوتاکس از همان سمی ساخته می شود که باعث ایجاد نوعی مسمومیت غذایی به نام بوتولیسم می شود. اما اشکال سم بوتولینوم تصفیه شده که توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی دارای مجوز استفاده می شود، استانداردهای کنترل پزشکی را برآورده می کند. این استانداردها توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شده است. به عنوان یک قاعده، سموم باکتریایی که برای اهداف پزشکی استفاده می شوند، در صورت استفاده صحیح مضر نیستند.

10 نکته ای که باید پس از تزریق بوتاکس رعایت کرد:

در ذیل می خواهیم به تعدادی از نکاتی بپردازیم که پس از انجام بوتاکس باید آن را رعایت کرد.

یخ مشکلی ندارد برخی از افراد تورم و ناراحتی را در اطراف محل های تزریق تجربه می کنند. می توانید با خیال راحت از کمپرس سرد روی نواحی تحت درمان استفاده کنید تا ناراحتی را از بین ببرید و تورم را به حداقل برسانید. با این حال، روی کمپرس سرد فشار وارد نکنید. فقط کمپرس را به آرامی روی تورم قرار دهید.

2. صورت خود را ورزش دهید حدود یک ساعت پس از تزریق بوتاکس، عضلات صورت خود را با اخم کردن، چروک کردن، لبخند زدن و بالا بردن ابروها به مدت 30 ثانیه تمرین دهید. این تمرینات را چندین بار در طول روز تکرار کنید تا محلول بتواند به عضلات مورد نظر نفوذ کند.

 3. حداقل 24 ساعت از مسیرهای که نور وجود دارد دور بمانید. ورزش های سنگین ممکن است به طور ناخواسته بوتاکس را به نواحی دیگر سرایت دهد که می تواند اثربخشی بوتاکس را کاهش دهد و عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کند. ورزش شدید پس از درمان نیز می تواند خطر تورم و کبودی اطراف نواحی درمان را افزایش دهد.

4. از لوازم آرایشی استفاده نکنید از کرم پودر مایع، رژگونه، پودر صورت، سایه چشم و حتی مداد ابرو می تواند پوست را به اندازه ای تحریک کند که باعث پخش شدن بوتاکس در نواحی ناخواسته شود. افرادی که به دلایل پزشکی تزریق بوتاکس را دریافت می کنند نیز باید از فشار دادن بر روی محل های تزریق و پوست اطراف محل های تزریق خودداری کنند.

5. به مدت 4 ساعت از دراز کشیدن یا خم شدن به جلو ممنوع است دراز کشیدن یا خم شدن بیش از چند دقیقه پس از درمان با بوتاکس ممکن است محلول بوتاکس را از محل مورد نظرش پراکنده کند. اگر شما فردی هستید که به راحتی کبود می‌شوید، نشستن عمودی نیز می‌تواند با جلوگیری از افزایش جریان خون در صورت به کاهش کبودی کمک کند.

بوتاکس۱

6. سعی کنید به پشت بخوابید شب اول پس از درمان بوتاکس، تا حد امکان به پشت بخوابید تا فشار روی عضلات صورت به حداقل برسد. البته، اگر هدف از تزریقات شما برای کاهش چین و چروک پیشانی یا شیار ابرو باشد، دیگر نگران فشار صورت خود به بالش نخواهید بود.

7. قبل یا بعد از بوتاکس الکل ننوشید آبجو، شراب و مشروبات الکلی سفت حاوی اتانول هستند، ماده ای که رگ های خونی را گشاد می کند و فشار خون را افزایش می دهد. هنگامی که رگ های خونی منبسط می شوند، این اجازه می دهد تا خون بیشتری به سرعت در سراسر بدن شما جریان یابد. افزایش جریان خون به معنای بدتر شدن احتمال تورم و کبودی در محل‌های تزریق و اطراف آن است. یک قانون کلی خوب در مورد الکل و مراقبت های بعد از بوتاکس: از مصرف الکل 48 ساعت قبل و بعد از درمان بوتاکس پرهیز کنید.

 8. دیگر درمان های پوستی را به تعویق بیندازید حداقل 24 تا 48 ساعت قبل از انجام فیشال، میکرودرم ابریژن، لیزر درمانی پوست و ماساژ صبر کنید. این به بوتاکس زمان می دهد تا جادوی خود را بر روی عضلات مسئول چین و چروک اعمال کند.

 9. در سایه استراحت کنید تا پایان روز پس از تزریق بوتاکس از قرار گرفتن کامل در معرض نور خورشید خودداری کنید. هر نوع گرمایی (از جمله دوش آب گرم) فشار خون شما را افزایش می دهد و باعث کبودی می شود. در صورت امکان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت یک تا دو روز خودداری کنید. همچنین حداقل 24 ساعت از سونا، سونا و جکوزی دوری کنید. (زمانی که بازگشت به زیر نور آفتاب ایمن است، حتما از ضد آفتاب با کیفیت بالا استفاده کنید.)

بوتاکس۲

10. مراقبت های بعد از بوتاکس و داروها اکثر افراد پس از تزریق بوتاکس نیازی به مصرف مسکن مانند استامینوفن یا ایبوپروفن ندارند زیرا هر گونه ناراحتی تقریباً همیشه حداقل و موقتی است. اگرچه به ندرت گزارش شده است، سردرد ممکن است در برخی افراد پس از درمان بوتاکس ظاهر شود، در این صورت می توان از استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کرد. با این حال، اگر از داروهای رقیق کننده خون نسخه ای مانند وارفارین استفاده می کنید، تا زمانی که با پزشک خود صحبت نکرده اید، مصرف آن را قطع نکنید.

اگر خواستار آنلاین کردن کسب وکارتان در هر زمینه هستید،به عنوان مثال سایت( فروشگاهی،شرکتی،اختصاصی)می توانید طراحی سایت شیرازرا انتخاب کنید،که یک گزینه مناسب با شرایط ایده آل  می باشد.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها