|
کدخبر: 242411

ورم پیشانی بعد از تزریق بوتاکس طبیعی است؟

سبک زندگی ورم پیشانی بعد از تزریق بوتاکس طبیعی است؟

در حال حاضر افراد بسیاری وجود دارند که زیبایی چهره برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است، به طوری که امروزه کمتر عارضه‌ای در علم پزشکی و زیبایی صورت وجود دارد که نتوان آن را درمان کرد. استفاده از بوتاکس را می‌توان به عنوان یک راه کم خطر و ایمن معرفی کرد. عوارض بسیار کم و محدود این روش باعث شده تا بسیاری از افراد این روش را به عنوان یک روش کم خطر و ایمن بشناسند. بوتاکس می‌تواند چهره فرد را برای چند سال جوان‌تر و شاداب‌تر کند.

در ادامه این بخش با عوارض بوتاکس و کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهید شد.

کاربردهای تزریق بوتاکس

تزریق

بوتاکس نوعی سم به نام بوتولینوم است که می‌تواند با فلج کردن و ضعیف کردن عضلات صورت موجب فرم دهی آن‌ها شود. این سم از نوعی باکتری ساخته شده است و به تنهایی می‌تواند کشنده و خطرناک باشد. اما با وجود این، بوتاکس می‌تواند در فرم‌دهی اعضای صورت و زیبایی تاثیر بسیاری داشته باشد. در ادامه این مطلب با دیگر کاربردهای تزریق بوتاکس آشنا خواهید شد:

از بین بردن چروک ها

 بوتاکس می‌تواند تمام چین و چروک‌های سطحی و عمقی روی پوست صورت را از بین ببرد و درمان کند. در واقع می‌توان با بوتاکس صورت تمام چین و چروک‌های صورت و خطوط پنجه کلاغی را از بین برد. البته در نهایت این کار باید با توجه به نظر پزشک و در صورت صلاح‌دید پزشک انجام شود.

بوتاکس ابرو

 با تزریق بوتاکس می‌توان روی فرم‌دهی و حالت ابروها تاثیر بسیاری گذاشت. تزریق بوتاکس می‌تواند موجب فرم گرفتن و بالا رفتن ابروها شود، این موضوع می‌تواند در زیبایی و چهره فرد تاثیر بسیاری داشته باشد.

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با بوتاکس ابرو: بوتاکس با ضعیف کردن عضلات پیشانی باعث لیفت ابروها می‌شود. برای اینکار باید به دو ناحیه ابرو ( عضلات) بوتاکس تزریق کرد. اول عضلات پایین آورنده ابرو هستند که در ناحیه بین دو ابرو قرار دارند. فلج کردن این عضلات تاثیر مستقیم و بسیاری در لیفت ابرو دارد به علاوه اگر چروکی در این ناحیه داشته باشید از بین می‌رود.

عضلات بعدی در انتهای دم ابرو قرار دارند و با فلج کردن آنها دم ابرو به سمت بیرون لیفت می‌شود. تزریق در این قسمت در واقع جهت لیفت بیشتر تا ۱ تا ۲ میلیمتر انجام می‌شود.

همزمان با لیفت ابرو برای زیباتر کردن ابروها می‌توان تغییراتی در قوس ابروها به وجود آورد. برای اینکار به تشخیص پزشک بوتاکس به بخش‌هایی از پیشانی تزریق می‌شود. در این صورت می‌توان قوس زیباتری در ابروها ایجاد کرد.

حالت دهی چشم

با بوتاکس می‌توان چین و چروک اطراف چشم را از بین برد. این چین و چروک به مرور زمان و با افزایش سن و سال ممکن است در اطراف چشم‌ها ایجاد شود. در واقع بوتاکس صورت می‌تواند موجب از بین رفتن آن‌ها و فرم دهی چشم‌ها شود.

بوتاکس می‌تواند افتادگی پلک را برطرف کند و موجب درشت دیده شدن چشم‌هایتان شود.

از دیگر کاربردهای بوتاکس صورت می‌توان به از بین بردن خط خنده، بالا بردن نوک بینی، بالا بردن گوشه‌های لب، از بین بردن تعریق زیاد بدن، درمان دردهای کمر و عضلات، درمان بلفارواسپاسم، درمان افتادگی پلک و.... همه ازدیگر کاربردهای بوتاکس هستند.

آیا ورم بعد از بوتاکس پیشانی طبیعی است؟

همیشه بعد از تزریق بوتاکس یا هر نوع عمل زیبایی، عوارض کوتاه مدت و محدودی در دوران نقاهت ظاهر می‌شوند. البته این عوارض بعد از گذشت چند ساعت تا چند روز بعد از تزریق از بین می‌روند و درمان می‌شوند. ازجمله عوارض رایج بعد از تزریق بوتاکس می‌توان به تورم، درد، خونریزی، کبودی و... اشاره کرد. در این میان تورم بیش از هر عارضه دیگری خودنمایی می‌کند. در واقع تورم می‌تواند در نقاطی تزریق بوتاکس ایجاد شود. با توجه به مقاله نقاط تزریق بوتاکس پیشانی در کلینیک صدف: قرمزی و تورم بعد از تزریق بوتاکس طبیعی است. البته این قرمزی و تورم اگر از سوزن مناسب استفاده شود یا از کمپرس سرد استفاده شود باید بین ۱ تا ۲ روز رفع شود.

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

از عوارض تزریق بوتاکس پیشانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمزی و التهاب ناحیه تزریق
  • سردرد و حالت تهوع بعد از تزریق بوتاکس
  • کبودی و درد در ناحیه تزریق
  • عفونت ناشی در محل تزریق
  • واکنش‌های آلرژیک به تزریق بوتاکس صورت

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

پیشانی

برای اینکه بتوانید اثرات تزریق بوتاکس را بیش از قبل افزایش دهید لازم است که به نکات مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس توجه داشته باشید. در واقع با رعایت این نکات مراقبتی علاوه بر اینکه می‌توانید به ماندگاری اثرات بوتاکس کمک بسیاری کنید، می‌توانید موجب کاهش عوارض دوران نقاهت هم شوید:

  • بعد از 24 ساعت می‌توانید صورت خود را به آرامی ماساژ بدهید.
  • می‌توانید 4 ساعت بعد از تزریق پیاده روی آرام داشته باشید.
  • برای 4 ساعت بعد از تزریق باید فرم و حالت ایستاده داشته باشید.
  • بعد از بوتاکس به هیچ عنوان از داروها و ماده‌های غذایی که رقیق کننده خون هستند استفاده نکنید.
  • تنها می‌توانید بعد از 24 ساعت صورت خود را بشوئید.
  • بهتر است برای مدت یک هفته از سونا و استخر رفتن خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت بعد از تزریق از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان منطقه تزریق شده را دستکاری نکنید، ناحیه مورد نظر نباید تحت فشار باشد.

جمع بندی

تزریق بوتاکس صورت همواره به عنوان یکی از بهترین، ایمن‌ترین راه‌های جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود. این روش غیرتهاجمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن باعث می‌شود تا چین و چروک پوست صورت شما برطرف شده، از طرفی به جوانسازی پوست صورت شما کمک بسیاری خواهد کرد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها