|
کدخبر: 237143

رفع گودی و سیاهی زیر چشم با بوتاکس یا تزریق ژل؟

یکی از دلایل به وجود آمدن سیاهی و گودی زیر چشم، افزایش سن بوده که جزو اولین نشانه های پیری در افراد مختلف می باشد. در برخی از افراد نیز این نشانه ها به زودی نمایان خواهد شد و برخی در همان سنین کم به دلایل مختلفی همچون ارثی بودن، شرایط آب و هوایی و یا مراقبت های نادرست از پوست دچار چین و چروک، گودی و سیاهی دور چشم خواهند شد.

اما جای نگرانی نیست و با روش های جدیدی که در دنیای پزشکی به وجود آمده و مراقبت های لازم، می توانید موارد نام برده شده را برطرف کنید.

همانطور که می دانید بوتاکس و تزریق ژل و فیلر از روش های جوانسازی و زیبایی پوست بوده که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده و افراد بسیاری برای رفع چین و چروک، حجیم کردن قسمت های مختلف صورت مانند لب، گونه و...، از بین بردن خطوط اضافه در صورت، از تزریق بوتاکس و یا ژل استفاده میکنند.

با کارشناسان ما در کلینیک بینایی دکتر رضا پورمازار همراه باشید تا شما عزیزان را با رفع گودی و سیاهی زیر چشم با استفاده از هر یک از روش های بوتاکس و همینطور تزریق ژل بیشتر آشنا کنیم و با معرفی کاربردها و مقایسه هر یک، بهترین روش برای از بین بردن نواقص زیر چشم را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

روش های رفع گودی و سیاهی زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم چیست؟

تزریق ژل بیشتر برای جوانسازی پوست صورت و یا حتی افزایش حجم قسمت مورد نظر انجام می شود و از نوعی مواد مصنوعی و یا طبیعی به دست می آید. یکی از رایج ترین عوارض پوستی گودی زیر چشم می باشد. تزریق ژل زیر چشم هم برای انجام برای رفع گودی زیر چشم و چین و چروک انجام می شود.

برای بسیاری از افراد برطرف شدن فرورفتگی زیر چشم یکی از مشکلات مهم است. فرورفتگی با عمق بسیار زیاد در نواحی زیر چشم و گونه ها، موجب پدیدار شدن دایره های تیره رنگ می گردد. از این رو برای برطرف کردن فرورفتگی و گودی نواحی زیر چشم جراحی مناسب نیست. امروزه برای درمان گودی و سیاهی چشم با تزریق ژل بهترین راه حل است.

به وجود آمدن گودی و سیاهی زیر چشم به دلایل مختلفی همچون خستگی و یا کم آبی بدن می باشد. در برخی موادر دیگر نیز که در ابتدای این گزارش به این موضوع اشاره کردیم، به دلیل افزایش سن و از علائم پیری است.

از این رو در نواحی زیر چشم اسید هیالورونیک تزریق می شود تا سلول های آن افزایش پیدا کند. در صورتی که درمان گودی و سیاهی چشم با تزریق ژل انجام شود، یک لایه جدید بین نواحی زیر چشم به وجود می آید. در نتیجه لکه های تیره رنگ دیده در این نواحی محو می شوند. اولین جایی که در صورت دچار گودرفتگی می شود، نواحی زیر چشم است. گودرفتگی و تیرگی نواحی زیر چشم یکی از مشکلاتی است که با گذشت زمان و به مرور رخ می دهند.

مراحل درمان گودی و سیاهی چشم با تزریق ژل

اولین کاری که باید در زمینه درمان گودی و سیاهی چشم با تزریق ژل انجام شود، مشورت با پزشک است. شما باید سابقه پزشکی خود را به طور کامل مطرح کنید. سوال پزشک از شما این است که آیا بیماری خاصی دارید تا بداند برای شما این معالجه بی خطر است یا خیر.

همچنین در مورد مصرف داروها مانند داروهایی از جمله آسپرین و یا ایبوپروفن که بعد از جراحی کبودی را افزایش می دهند نیز باید با پزشک مشورت کنید. تزریق ژل باید توسط یک متخصص انجام شود.

انجام این عمل از طریق بی حسی موضعی و به مدت ۳۰ دقیقه می باشد. قبل از انجام آن نواحی زیر چشم تمیز می شود تا از عفونت جلوگیری گردد. سپس مقداری بی حسی موضعی استفاده می شود و در بعضی مواقع از مواد لیدوکائین استفاده می شود. بعد از انجام این کار پزشک ژل را به نواحی زیر چشم تزریق می کند.

موارد مهم دیگر که در خصوص تزریق ژل و فیلر در زیر چشم باید بدانید

  • ماندگاری ژل در زیر چشم بستگی به نوع پوست و نوع ژل مصرفی می باشد و با با توجه به این موارد ماندگاری تزریق ژل در زیر چشم بین ۶ الی ۱۸ می باشد.
  • استفاده از ژل هیالورونیک ۲ تا ۳ سال می باشد و نسبت به دیگر ژل ها ماندگاری بیشتری خواهد داشت
  • هزینه تزریق ژل با توجه به نوع پوست، میزان گودی یا سیاهی چشم، نوع ژل تزریقی، دستمزد پزشک متخصص و... نیز متفاوت می باشد.
  • بعد از تزریق ژل زیر چشم ناحیه تزریق به آرامی ماساژ داده می شود تا با پخش فیلرها نتیجه بهتری دریافت کنید.
  • از فشار و ماساژ دادن محل تزریق شده بپرهیزید. تا مدت کوتاهی دست و صورت خود را نشویید؛ زیرا نواحی تزریق شده با انجام این کار عفونت می کند. به مدت یک تا دو روز استراحت کامل داشته باشید؛ زیرا به مدت ۲ الی ۳ هفته دوره بهبودی آن زمان می برد.

رفع گودی و سیاهی زیر چشم با تزریق ژل و فیلر

رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس

یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس می باشد. همچنین بوتاکس در از بین بردن گودی زیر چشم و همینطور سیاهی آن بسیار تاثیرگذار است.

در تعریف صحیح و دقیق بوتاکس باید بگوییم که بوتاکس و یا انواع فیلرها به نوعی آمپول گفته می شود که با فلج کردن عضلات نواحی مختلف صورت، چروک های موجود در قسمت های مختلف صورت را مانند پیشانی، دور چشم، خط اخم و... را برطرف کرده و به نوعی باعث جوانی پوست می گردد.

رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس تا حدود زیادی امکان پذیر می باشد اما به تنهایی گودی زیر چشم را به طور کامل برطرف نمی سازد به همین دلیل برای رفع کامل گودی زیر چشم می توان از دیگر روش های زیبایی مانند تزریق ژل نیز کمک گرفت.

برای اینکه از تزریق بوتاکس زیر چشم نتیجه خوبی بگیرید، قبل و بعد از انجام این روش مواردی هستند که باید هر یک از آنها را رعایت کنید:

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس زیر چشم

  • قبل از انجام هر کاری باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید و در صورت داشتن سابقه بیماری پزشک را در جریان بگذارید.
  • پیش از تزریق بوتاکس از گرفتن حمام آفتاب و رفتن به سولاریوم به منظور برنزه کردن اجتناب کنید
  • صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی پاکسازی کنید
  • از مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات اجتناب کنید
  • از مصرف داروهای انعقادی خودداری کنید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر چشم

  • بعد از تزریق بوتاکس به زیر چشم از دراز کشیدن به مدت ۴ ساعت اجتناب کنید
  • پس از تزریق بوتاکس به زیر چشم از ماساژ دادن زیر چشم خودداری کنید به دلیل اینکه ماساژ دادن موجب پخش شدن بوتاکس می شود و احتمال افتادگی پلک را دارد
  • برای تسکین درد و تورم زیر چشم هرگز از داروهای ضد التهابی و مسکن استفاده نکنید و می توانید از کمپرس سرد جهت تسکین درد استفاده کنید.
  • ۲۴ ساعت پس از تزریق از حمام کردن، از وزرش های سنگین، مصرف الکب و دخانیات اجتناب کنید.
  • از کرمهای دور چشم به طور مرتب استفاده کنید تا میزان ماندگاری بوتاکس را افزایش دهید.

از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس

رفع گودی چشم و سیاهی با تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟

با توجه به توضیحاتی که در این گزارش دادیم، متوجه می شوید که از بین بردن گودی زیر چشم و سیاهی آن هم با روش تزریق بوتاکس و هم با ژل و فیلر امکان پذیر می باشد و هر یک مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. همچنین هر کدام از روش های نام برده شده در افراد مختلف تاثیرات و نتایج خود را دارند.

پس برای انتخاب هر یک از روش های تزریق ژل یا بوتاکس، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا ایشان بهترین و مناسب ترین روش را با توجه به ویژگی هایی دارید انتخاب کنند. همچنین باید بگوییم برای انجام درمان های چشمی، حتی تزریق بوتاکس و ژل، بهتر است با دکتر چشم پزشک مشورت کنید.

دکتر رضا پورمازار، جراح و متخصص چشم بوده که علاوه بر انجام جراحی آب مروارید، رفع عیوب انکساری، زیبایی پلک و مجاری اشکی، تشخیص و درمان انحراف چشم یا استرابیسم در کودکان و... خدمات زیبایی همچون تزریق ژل و تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت به خصوص دور چشم را هم ارائه می دهد.

کلینیک تخصصی چشم بینایی (www.binaii.com) تحت نظر جناب آقای دکتر رضا پورمازار، متخصص چشم، متولد یزد، یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک های چشم پزشکی در تهران می باشد. در کلینیک چشم بینایی تمامی خدمات از جمله درمان آب مروارید (کاتاراکت)، آب سیاه (گلوکوم)، جراحی لیزیک و لازک چشم، لیزر شبکیه، مجاری اشکی و جراحی زیبایی چشم (بلفاروپلاستی) با دقت بسیار بالایی توسط تیم مجرب و زیر نظر پزشک نام آشنا، دکتر پورمازار انجام می پذیرند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها