|
کدخبر: 264957

روش‌های غیر جراحی موزون‌سازی صورت (زاویه سازی صورت)

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که می‌توانید بدون نیاز به جراحی و بهبودی دلهره‌آور بعد از جراحی به توازن در صورت خود برسید؟ امروزه با پیشرفت صنعت زیبایی، شاهد افزایش روش‌های غیرتهاجمی هستیم. موزون‌سازی صورت بدون جراحی به یک روش زیبایی محبوب تبدیل شده است که نتایجی ساده و بدون دوره بهبودی شدید را ارائه می‌دهد. ما در این مقاله به بررسی زاویه سازی صورت و روش‌های مورداستفاده آن  پرداخته‌ایم اگر دوست دارید با این تکنیک‌ها آشنا شوید مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

موزون‌سازی صورت

چرا درمان موزون‌سازی صورت به روش غیر جراحی؟

تعداد بسیار کمی از ما دارای تقارن کامل صورت هستیم. در بیشتر موارد، عدم تقارن خفیف برای دیگران قابل‌توجه نیست و به‌عنوان یک ویژگی دوست‌داشتنی برای ما تلقی می‌شود. در این صورت، اگر عدم تقارن‌های مهم صورت کنترل نشده باقی بماند، با افزایش سن می‌تواند آشکارتر شود. خوشبختانه، امروزه بدون نیاز به جراحی می‌توان عدم تقارن صورت را با روش‌هایی مثل تزریق فیلر و بوتاکس بهبود بخشید. شما می‌توانید با استفاده از این روش‌های درمانی بدون نیاز به جراحی و با حداقل زمان استراحت، بهترین ظاهر را داشته باشید. انواع تکنیک‌های غیرتهاجمی می‌تواند در خطوط ریز، چین‌های عمیق، شلی پوست، نازک شدن لب‌ها، گونه‌های فرورفته، منافذ بزرگ، زخم‌های آکنه و ازدست‌دادن حجم صورت مؤثر باشد.

مزایای موزون‌سازی صورت

  • درمان سریع
  • ناراحتی کمی
  • بدون بیهوشی عمومی
  • مقرون‌به‌صرفه
  • به طور موقت یک ظاهر جدید را امتحان کنید

معایب موزون‌سازی صورت

  • نتایج متوسط ​​و کمتر چشمگیر
  • درمان‌ها باید تکرار شوند
  • هزینه‌ها می‌تواند در طول ماه‌ها افزایش یابد

در کدام نواحی صورت می‌توان از فیلرها استفاده کرد؟

  • گودی زیر چشم (Tear Though)
  • گونه‌ها
  • خط فک / زاویه فک
  • چانه
  • لب
  • بینی
  • لاله گوش
  • چین‌های نازولبیال (خطوط لبخند)
  • خطوط ماریونت (ناحیه از گوشه دهان تا چانه)

روش‌های موزون‌سازی صورت بدون جراحی

انواع روش‌های موزون‌سازی صورت بدون جراحی

درمان کانتورینگ، صورت شما را بلند و متعادل می‌کند تا ظاهری جوان‌تر ایجاد کند و ویژگی‌های صورت زنانه یا مردانه شما را تقویت کند. با درمان‌های غیر جراحی، زمان بهبودی کمتری وجود دارد درحالی‌که نتایج ایمن، قابل‌پیش‌بینی و طولانی‌مدت هستند. برخی از روش‌های غیر جراحی موزون‌سازی صورت عبارت‌اند از:

پرکننده‌های پوستی(فیلر ها)

پرکننده‌های پوستی سنگ بنای لیفت و زاویه‌سازی صورت به روش غیر جراحی هستند. این ژل‌های تزریقی فوراً حجم گونه‌ها، شقیقه‌ها، لب‌ها و زیر چشم‌ها را بازمی‌گرداند. با تزریق فیلرها در امتداد خطوط نازولبیال یا ماریونت، می‌توان بافت‌هایی صاف بدون چین‌وچروک ایجاد کرد. پرکننده‌های پوستی را می‌توان از چندین محصول، از جمله اسید هیالورونیک غنی از رطوبت (HA) تهیه کرد. خواص حجیم و صاف‌کنندة آنها می‌تواند از شش ماه تا بیش از یک سال کامل دوام داشته باشد.

بوتاکس

بوتاکس یکی از بخش‌های مهم پازل در لیفت و قرینه‌سازی صورت به روش غیر جراحی محسوب می‌شود. بوتاکس که اغلب برای صاف کردن چین‌های پیشانی، خطوط اخم و پای کلاغی استفاده می‌شود، روی هر چین‌وچروک پویا هم نیز اثر می‌گذارد. بوتاکس به طور موقت عضله موردنظر را شل می‌کند، خطوط مرتبط را صاف می‌کند. باوجوداینکه بوتاکس چین‌وچروک را برطرف نمی‌کند، اما بیماران در عرض یک تا دوهفته نتایج را مشاهده خواهند کرد. فواید بوتاکس می‌تواند تا سه ماه طول بکشد.

تزریق چربی

تزریق چربی یک روش نیمه تهاجمی است که از بافت چربی استخراج شده از طریق لیپوساکشن در ناحیه متفاوتی از بدن استفاده می‌شود. این سلول‌های چربی تمیز و پردازش می‌شوند، سپس دوباره به‌صورت تزریق می‌شوند تا حجم صورت افزایش یابد. سلول‌های چربی زنده با بافت‌های موجود ادغام می‌شوند و خطوط جوانی را ارائه می‌کنند که تا سال‌های آینده دوام خواهند داشت.

درمان‌های بدون سوزن

لایه‌برداری شیمیایی مدرن روشی قابل‌اعتماد و غیرتهاجمی است که منافذ بزرگ را کوچک می‌کند و کیفیت کلی پوست را بهبود می‌بخشد. درم ابریژن و میکرودرم ابریژن پوست را بازسازی و لایه‌برداری می‌کند و بافت‌های خشک و آسیب‌دیده را از بین می‌برد. خطوط ریز، چین‌وچروک و هایپرپیگمانتاسیون با ظاهرشدن پوست شاداب‌تر کاهش می‌یابد. درمان‌های لیزر و اولتراسوند، مانند Ultherapy و ThermiTight، از انرژی متمرکز برای رسیدگی به عمیق‌ترین لایه‌های بنیادی پوست استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود که در ماه‌های آینده، بافت‌ها سفت‌تر شوند.

اثرات موزون‌سازی صورت

ماندگاری اثرات موزون‌سازی صورت چقدر است؟

درمان‌های غیرتهاجمی باید هرچند ماه یکبار تکرار شوند تا نتایج مطلوب حفظ شود. توجه داشته باشید که هر چه در حفظ این درمان‌های غیر جراحی کوشاتر باشید، در طول زمان ممکن است کمتر به آن‌ها نیاز پیدا کنید. همچنین HA  موجود در فیلرهای پوستی، تولید کلاژن بدن را افزایش می‌دهد و یک‌لایه محافظتی محکم در زیرپوست ایجاد می‌کند. این به این معنا است که دیگر چین‌وچروک‌ها چندان عمیقی در پوست ایجاد نمی‌شود بنابراین بعداً ممکن است به تزریق کمتری از فیلرها نیاز پیدا کنید. فیلرهای پوستی 6 تا 18 ماه دوام خواهند داشت تا زمانی که به طور طبیعی در طول زمان تجزیه شوند، مدت‌زمان دقیق آن به ناحیه تحت درمان و محصول انتخابی بستگی دارد.

روش های فرم دهی صورت و فک

روش های اصلاح فرم صورت با اصلاح فرم چانه را می توان با استفاده از نخ ، تزریق ژل و کاشت پروتز انجام داد.استفاده از این روش ها در فرم دهی و زاویه‌سازی صورت بسیار مؤثر است.

جمع‌بندی

موزون‌سازی صورت با استفاده از روش‌های غیر جراحی برای رفع اثرات پیری و جوان‌سازی و قرینگی چهره شما است. متخصصان زیبایی از روش‌های غیر جراحی مانند پرکننده‌های پوستی، بوتاکس، تزریق چربی و لایه‌برداری شیمیایی علاوه بر جوان‌سازی پوست برای زاویه‌سازی صورت هم نیز استفاده می‌کنند. تکنیک‌های غیرتهاجمی انواع مختلفی دارند، بنابراین به‌طورکلی می‌توان درمان‌ها را برای رفع نیازهای منحصربه‌فرد هر بیمار، رفع مشکلاتی مانند خطوط ریز، چین‌های عمیق، نازک شدن لب‌ها، کاهش حجم صورت و انواع دیگر آسان کرد. ویژگی برجسته این روش‌ها این است که برخلاف روش‌های تهاجمی، نیازی به برش‌های بزرگ، بیهوشی عمومی یا بستری شدن در بیمارستان ندارند و بیماران بلافاصله پس از درمان مرخص می‌شوند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها