|
کدخبر: 279933

ترندترین و جدیدترین مدل های چیدمان دکوراسیون خانه ۱۴۰۲

سبک زندگی ترندترین و جدیدترین مدل های چیدمان دکوراسیون خانه ۱۴۰۲

در این مقاله ما جدید ترین مد های چیدمان دکوراسیون را از بزرگترین طراحان داخلی گرد آوری کرده ایم تا شما با الهام گرفتن از آن ها خانه های خود را دیزاین کنید. در سال جدید رویکرد دکوراسیون داخلی مبنی بر ظاهری منسجم و پر شور می باشد.

عناصر دارای بافت را به فضا بیافزایید

در سال 1402 سعی کنید طبیعت را به خانه های خود بیاورید از عناصر طبیعی مانند چوب، سنگ و پارچه هایی با الیاف طبیعی که عموما با رنگ هایی همراه هستند که حس گرم و دلپذیری به فضا می بخشند، در دکوراسیون خود استفاده کنید.

بافت های طبیعی امسال خط مقدم طراحی و تغییر دکوراسیون هستند. داشتن خانه ای پر از شور و اشتیاق، افزودن کمی عمق و انعطاف با عناصر طبیعی، بهترین تصمیم خواهد بود. از جمله لوازمی که در این راستا کمک کننده هستند، مبل ها، فرش ها، پوشش های کف، دیوار و میز ها می باشند که می توانید به راحتی و با چند کلیک آن ها را از سایت گامی نو سفارش دهید.

اگر برای مثال قیمت کمد لباس ساخته شده از چوب برای شما زیاد به نظر می رسد می توانید از مدل های ام دی اف با روکش چوب طبیعی بهره ببرید.

اندازه ها را با نورپردازی افزایش دهید

images_1669275709.jpeg

امسال استفاده از پرده های ضخیم و تیره را کنار بگذارید و از پرده های نیمه شفاف با رنگ های روشن و خنثی استفاده نمایید. تا جای ممکن مانع ورود نور به داخل خانه یا اتاق نشوید. اگر منظره بیرون پنجره شما به طبیعت و درختان است، از این منظره حداکثر استفاده را ببرید.

اگر اتاق مورد نظرتان از نور طبیعی بی بهره است از چند لایه نور، مثل چراغ های هالوژن، نور مرکزی سقف، نور های مخفی، آباژور ها و دیوار کوب ها استفاده نمایید؛ تا یک محیط نوری مطبوع و دل نشین را ایجاد کنید.

برای مثال اگر در فکر خرید میز تحریر جدیدهستید، یک چراغ مطالعه زیبا نیز، برای قرار گرفتن روی آن، تهیه کنید.

از لوازم دو رنگ استفاده کنید

طرح های دو رنگ به گفته طراحان داخلی، بدون ایجاد پیچیدگی بیش از حد، جذابیت بصری زیبایی ایجاد می کنند. بهترین انتخاب بین رنگ ها آنهایی است که یا کاملا با هم کنتراست دارند یا بر عکس در یک تونالیته قرار دارند.

به یاد داشته باشید که رنگ های تیره از نظر بصری فضای بیشتری را اشغال می کند. سعی کنید از تناژ های تیره در سطوح پایین تر و نزدیک به زمین و از طیف های روشن تر نزدیک دیوار ها استفاده نمایید. این کار باعث می شود که فضا از لحاظ دیداری شکسته شود و طراحی با کنتراست بالا احساس آرامش را از بین نبرد.

به عنوان نمونه می توانید در هنگام خرید دروار ؛ سفارش دهید که سازنده بدنه آن را به رنگ گردویی و درب های آن را سفید در نظر بگیرد. یکی از مراکزی که به راحتی می تواند بر اساس سلیقه شما محصولاتش را تولید کند، گامی نو می باشد.

فراموش نکنید که رنگ ها را باید به عنوان بخش هنری موضوع ببینید و نسبتا پس زمینه موضوع دکوراسیون باشند؛ عملکرد اصلی در چیدمان دکوراسیون انتخاب اثاثیه و لوازم است!

images_1669275720.jpg

سرویس های بهداشتی را فراموش نکنید

شاید به قدر کافی به این فضا ها توجه نمی کنیم، اما حمام کردن در فضایی که کاشی کاری زیبایی داشته و عناصر زیبایی در آن استفاده شده باشد، باعث نشاط می شود یعنی همان گرایشی که در طراحی خانه به سبک سال 1402 به دنبالش هستیم. استفاده از رنگ های شاد مثل سبز باعث می شود روح خاموش شده را در این مکان ها بیدار کنیم.

سقف اتاق ها

در گذشته تمام تمرکز بر ساده نگه داشتن رنگ های پسین مثل دیوار ها و سقف ها بود. اما در سال جاری می خواهیم سقف را هم به بازی بیاوریم. استفاده از رنگ های جذاب و مورد علاقه تان بر روی سقف حس شور هیجان را به شما القا می کند.

فراموش نکنید که اگر برای سقف یا دیوار رنگ های تند تری را انتخاب می کنید، مابقی عناصر باید خنثی تر و ساده تر نگه داشته شوند.

اجاق گاز به جای گاز های رومیزی

لذت آشپزی کردن و خوردن غذاهای لذیذ خانگی را با خرید یک اجاق گاز چند منظوره که از شعله ها و فضا های پخت و پز زیادی بهرمند است را، در خانه تان ایجاد نمایید. گاز های رومیزی که تنها چند شعله ساده دارند امسال در طراحی ما هیچ جایی ندارند.

اجاق ها قابل اعتماد و مستحکم هستند و امکان ارائه ی گزینه های زیادی از پخت را دارند، دمای آن ها عموما دقیق تر کنترل می شود و به شما اجازه می دهند که برای تعداد زیادتری از افراد آشپزی نمایید. با توجه به کیفیت بالایی که دارند می توانید تا سال ها بدون مشکل از آن ها استفاده نمایید.

استفاده از اشکال سنتی و باستانی

خیلی از نماد ها و اشکال هستند که در فرهنگ ما و گذشته ما مورد ستایش بوده اند. سال 1402 زمان آن است که گذشته و معماری خاص نیاکان مان را ارزشمند بشماریم و از آن ها بهره ببریم.

استفاده از یک فرش با نقش های اصیل یا دکور های ساده و دست ساز که به طرز شگفت آوری دکوراسیون خانه ما را جذاب می کنند. نمونه هایی از این موارد هستند.

دوباره طراحی های کلاسیک

در سال های اخیر بیشتر سلیقه ها به سمت دکور های مدرن و مینیمال رفته است، اما زمان آن رسیده که کمی کلاسیک تر باشیم!

اگر طرفدار طرح ها و دکوراسیون ساده هستید استفاده از یک یا دو عنصر کلاسیک مثل یک کنسول یا صندلی به فضای دکوراسیون خانه شما شخصیت می دهد. اگر هم تغییر وسایل بزرگ و اساسی برای شما امکان پذیر نیست؛ یک گلدان یا تابلو ی نقاشی به خوبی می تواند بار این کار را به دوش بکشند.

نتیجه گیری

در طراحی سال 1402 ما به دنبال این هستیم که سلامتی و تندرستی را در کنار بافت های آرامش بخش و زیبا به خانه هایمان بیاوریم. می خواهیم سرعت را کم کرده و از مناظر لذت ببریم.

در تغییر دکوراسیون و طراحی های امسال نمی خواهیم چیزی را دور بریزیم بلکه سعی می کنیم وسایل مان را تغییر دهیم و از آن ها در مسیر بهبود زندگیمان کمک بگیریم.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها