|
کدخبر: 276498

معرفی انواع پرده مدرن

همه ما می‌دانیم که برای دکوراسیون داخلی برخی مؤلفه‌ها هستند که اهمیت بسیار زیادی دارند و نبود آن‌ها کاملاً احساس می‌شود. پرده هم یکی از همین مؤلفه‌ها است که برای انتخاب آن باید دقت زیادی داشته باشید.

سبک زندگی معرفی انواع پرده مدرن

همه ما می‌دانیم که برای دکوراسیون داخلی برخی مؤلفه‌ها هستند که اهمیت بسیار زیادی دارند و نبود آن‌ها کاملاً احساس می‌شود. پرده هم یکی از همین مؤلفه‌ها است که برای انتخاب آن باید دقت زیادی داشته باشید و به دنبال پرده‌ای باشید که با دیگر المان‌های دکور بیش‌ترین هماهنگی را داشته باشد.  مدل‌های قدیمی این روزها آن‌چنان طرفدران زیادی ندارند و کسانی که می‌خواهند دکوراسیون جذابی داشته باشند، عموماً به سراغ پرده مدرن می‌روند.

 برای انتخاب پرده‌ای مناسب با دکوراسیون باید توجه داشته باشید که همخوانی خوبی با دیگر اجزا داشته باشد و درعین‌حال به زیبایی محیط بیفزاید. در مورد مدل‌های قدیمی‌تر پرده هم این موضوع را می‌توان دید، اما انواع پرده مدرن در این زمینه عملکرد بسیار بهتری دارند.

پرده مدرن چه نوع پرده‌ای است؟

به‌طورکلی به پرده‌هایی که با کمک تکنولوژی‌های روز ساخته می‌شوند و طرح‌های ساده‌ای دارند، پرده مدرن گفته می‌شود. هویت این محصول بر پایه سادگی است و خبری از طرح‌های شلوغ و پیچیده در پرده‌های مدرن نخواهد بود. بر خلاف پرده‌های قدیمی‌تر که فقط از جنس پارچه تولید می‌شدند، این نوع پرده از جنس‌های متفاوت‌تری ساخته می‌شود. متریال استفاده شده برای این پرده می‌تواند باتوجه‌به محیط مورداستفاده متغیر باشد و همین موضوع کارایی آن را بسیار گسترده‌تر کرده است.

نکته جالب در مورد این پرده وجود دارد که همان کنترل از راه دور است. بعضی از انواع پرده‌های مدرن قابلیت نصب موتور و سیستم الکترونیکی دارند که در نهایت به کاربر اجازه می‌دهد از را دور و با استفاده از یک ریموت باز و بسته‌شدن پرده را کنترل کند. این موضوع از نظر فروش و بازاریابی جذابیت بسیار زیادی برای پرده مدرن ایجاد کرده و افراد زیادی هستند که می‌خواهند چنین تجربه‌ای را داشته باشند.

در چه سبک دکوراسیونی از پرده مدرن استفاده می‌شود؟

پرده-مدرن-۲

خوشبختانه محدودیت چندانی برای این منظور وجود ندارد و کاربرد پرده مدرن بسیار زیاد است. می‌توانید برای اتاق پذیرایی، اتاق‌خواب، راهروها، سرویس بهداشتی و حمام و حتی محیط‌های اداری از این پرده استفاده کنید. انواع پرده مدرن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی قابل‌استفاده باشند.

بااین‌وجود اگر از این پرده در سبک‌های مینیمال و مدرن استفاده شود، قطعاً جلوه و زیبایی بیش‌تری خواهند داشت. دلیل این که می‌توان از پرده مدرن برای سبک‌های مختلف دکوراسیون استفاده کرده این است که سادگی را در عین زیبایی به کاربر ارائه می‌دهد و این موضوع مهمی در انتخاب المان‌های دکور خواهد بود.

معرفی انواع پرده مدرن

مزیت مهمی که می‌توان برای این پرده عنوان کرد، تنوع بسیار زیاد است. تقریباً برای هر سبک دکوری می‌توانید پرده مدرن مناسب را پیدا کنید. برای درک بهتر این موضوع در ادامه مطلب به چند مورد از معروف‌ترین انواع پرده مدرن اشاره خواهیم کرد.

1.پرده مدرن شید

همان‌طور که از نام این پرده پیداست، می‌تواند در محیط نور سایه - روشن ایجاد کند. به‌این‌ترتیب در طول روز هم نور آفتاب کنترل می‌شود و هم می‌توانید از آن برای انجام کارهای روزمره استفاده کنید. نکته جالب در مورد این محصول را می‌توان امکان چاپ تصاویر و طرح‌های دلخواه روی آن دانست. به‌این‌ترتیب پروسه شخصی‌سازی این محصول بسیار آسان‌تر خواهد بود.

بسیاری از افراد پرده شید و زبرا را باهم اشتباه می‌گیرند زیرا از یک خانواده هستند در حالی که تفاوت پرده شید و زبرا در کاربرد آن است؛ پرده شید فقط می‌تواند جلوی نور را بگیرد یا اجازه ورود نور به خانه را بدهد. این در حالی است که پرده زبرا فقط نور ورودی محیط را کنترل می‌کند.

2.پرده مدرن بلک اوت

گاهی لازم است در طول روز نور خورشید به طور کامل، کنترل شود و نوری وارد محیط نشود. در این شرایط بهترین انتخاب پرده مدرن بلک اوت خواهد بود. این محصول از پارچه‌های ضخیم و لایه‌های فوم ساخته می‌شود که اجازه عبور نور را نمی‌دهند. ظاهر ساده و جذاب این پرده باعث شده تا برای محیط‌های اداری بسیار مناسب باشد.

3.پرده مدرن اسکرین

برای این پرده ساختار شبکه‌ای در نظر گرفته شده و می‌توانند نور را تا حد زیادی کنترل کنند. جنس این محصول عموماً از الیاف شیشه‌ یا پی‌وی‌سی خواهد بود و دوام و ماندگاری بسیار زیادی دارند. نکته جالب در مورد این پرده، امکان مشاهده محیط بیرون حتی در حالی است که پرده کاملاً باز باشد.

4.پرده مدرن پارچه‌ای

همان‌طور که اشاره کردیم برای تولید این نوع پرده، هیچ محدودیتی از لحاظ مواد اولیه وجود ندارد. از زیباترین انواع پرده مدرن می‌توان به پرده پارچه‌ای اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که این پرده با نمونه‌های سنتی تفاوت زیادی دارد و خبری از طرح‌های پیچیده و چین‌های زیاد روی آن نیست.

این موارد تنها شامل 4 نوع از پرده‌های مدرنی می‌شوند که می‌توانید برای دکوراسیون به کار ببرید. اگر شما هم علاقه‌مند به شناخت بیش‌تر در مورد پرده مدرن و انواع آن هستید، می‌توانید به فروشگاه وراتی مراجعه کنید. این فروشگاه تنوع بی‌نظیری از پرده‌های مدرن در اختیار شما خواهد گذاشت که انتخاب را برای شما دشوار می‌کند.

قیمت پرده مدرن به چه مؤلفه‌هایی بستگی دارد؟

پرده‌های مدرن باتوجه‌به مزایایی که دارند، این روزها محبوب و پرطرفدار شده‌اند. یکی از ویژگی‌های مثبت برای این نوع پرده، مقدار پارچه‌ای است که برای دوخت آن مصرف می‌شود. باتوجه‌به این که پرده مدرن در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی شده، میزان پارچه بسیار کم‌تری به نسبت پرده‌های قدیمی نیاز خواهد داشت. ای موضوع تا حد زیادی روی قیمت پرده مدرن اثرگذار بوده است.

علاوه بر این، اگر پرده موردنظر شما دارای موتور الکترونیکی و کنترل از راه دور باشد، قیمت بالاتری برای آن در نظر گرفته می‌شود. در انتها لازم است به جنس این پرده اشاره کنیم که تأثیر زیادی روی تعیین قیمت آن خواهد داشت.

در خرید اینترنتی پرده چه مواردی را باید مدنظر داشته باشیم؟

پرده-مدرن-۳

دقت کنید که خرید از یک فروشگاه معتبر مهم‌ترین فاکتوری است که می‌تواند در نتیجه خرید شما مؤثر باشد. می‌توانید در انتخاب فروشگاه این پارامترها را در موردش بررسی کنید که نشان می‌دهد به‌اندازه کافی مطمئن و قابل‌اعتماد خواهد بود:

  • فروشگاه موردنظر باید مشاوره تخصصی پیش از خرید داشته باشد.
  • در مورد برند این فروشگاه جستجو کنید و بازخوردهای مشتریان پیشین را بخوانید.
  • این فروشگاه باید امکان اندازه‌گیری در محل را به کاربران خود ارائه دهد.
  • فروشگاه‌های معتبر و باسابقه، تحویل و نصب در محل دارند.
  • از انواع پرده‌ها مدرن، در این فروشگاه موجود باشد و تنوع خوبی ارائه دهد.

جالب است بدانید که فروشگاه وراتی تمام ویژگی‌های عنوان شده را به شکل یک جا دارد و می‌توانید خرید انواع پرده مدرن مانند پرده بلک اوت ، شید، اسکرین و پارچه‌ای را از این فروشگاه را به راحتی انجام دهید. وراتی تنوع بی‌نظیری از پرده مدرن و دیگر انواع پرده‌ها را در اختیار شما می‌گذارد و با کمک مشاوره تخصصی این مرکز، می‌توانید بهترین نوع را انتخاب کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر