|
کدخبر: 297146

از ورق استیل ۳۱۶ برای نمای ساختمان استفاده کنید

ورق استیل 316، یک ورق آستنیتی محسوب می‌شود که از حیث کاربرد و اهمیت، پس از ورق استیل 304، در جایگاه دوم در بازار قرار دارد. این ورق استیل به دلیل ویژگی‌های مناسب مانند جوش‌پذیری، مقاومت در برابر خوردگی، ماشین‌کاری و مقاومت در برابر حرارت، یک ورق استیل مناسب برای نمای ساختمان محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم کاربرد ورق استیل 316 را برای نمای ساختمان بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کاربرد ورق استیل 316 در نمای ساختمان

کاربرد ورق استیل 316 در نمای ساختمان

ورق استیل 316 به دلیل جذابیت بصری، دوام و قابلیت فرم دهی ساده، به‌عنوان یکی از مصالح مناسب برای نمای ساختمان‌ها برگزیده شده است. با توجه به دسترسی گسترده به این ورق در حالت‌های مختلف (مات، براق، رنگی و غیره) و همچنین شکل‌ها و بافت‌های متفاوت (یکنواخت، سوراخ شده، راه دار)، معماران با گزینه‌های متنوعی جهت استفاده از ورق استیل ضدزنگ در ساختمان‌ها مواجه هستند.

ورق استیل ضدزنگ، یک محصول سبز

از دیدگاه زیست‌محیطی، ورق استیل، یک محصول سبز محسوب می‌شود. مقاومت ورق استیل در برابر خوردگی، دوام و بازیافت پذیری و نرخ بازیابی ساخت %100، نشان‌دهنده کارایی بالای این ورق است. ورق استیل، هیچ‌گونه تأثیر نامطلوبی بر محیط‌زیست ندارد و برای استفاده در نمای ساختمان، به‌ویژه در مناطقی با نوسانات شدید آب و هوایی، مناسب است. نگهداری نماهای دارای ورق استیل ضدزنگ، ساده بوده و عمر سرویس این ورق نیز طولانی است. علاوه براین، اجزاء استیل پیش‌ساخته که به‌صورت درجا به محل پروژه منتقل می‌شوند، عاری از دردسرهای معمول در نصب ورق‌ها مانند صدای زیاد و یا ایجاد گردوخاک هستند.

ورق استیل مناسب برای نمای ساختمان

ورق استیل 316، یکی از بهترین ورق‌های موجود در بازار جهت استفاده در نما و همچنین فضای داخلی ساختمان محسوب می‌شود. خصوصیات این ورق استیل مناسب برای نمای ساختمان را می‌توانید در ادامه ببینید:

ترکیب شیمیایی استیل 316

ترکیب شیمیایی استیل 316

خصوصیات فیزیکی استیل 316

خصوصیات فیزیکی استیل 316

مقاومت خوردگی ورق استیل 316

یکی از الزامات استفاده از مصالح در نمای ساختمان‌ها، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و آب و هوایی است. ازآنجایی‌که ورق استیل 316، مقاومت بسیار مطلوبی در برابر خوردگی در محیط‌های خورنده دارد، می‌توان این ورق را با جایگزین مطلوبی نسبت به بسیاری از مصالح قدیمی دانست.

مقاومت حرارتی ورق استیل 316

ورق استیل 316 مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون در حالت سرویس متناوب تا دمای 870 درجه و در حالت سرویس پیوسته تا دمای 925 درجه سانتی‌گراد دارد و ازاین‌رو، یک ورق استیل مناسب برای نمای ساختمان محسوب می‌شود.

فرآوری و ساخت استیل 316

ساخت و فرآوری کلیه ورق‌های فولادی ضدزنگ، صرفاً با ابزارهایی که مختص مواد استیل ضدزنگ هستند، توصیه می‌شود. لازم است تا سطوح کار و کلیه ابزارها به‌طور کامل پیش از استفاده، تمیز شوند. این اقدامات ابتدایی جهت پرهیز از آلودگی ورق استیل توسط فلزات دچار خوردگی ضروری است، زیرا ممکن است آن‌ها سبب تغییر رنگ سطح محصول شوند. به‌طورکلی، انتخاب نهایی پیرامون ورق و تکنیک ساخت، بستگی به معیارهای زیر دارد:

  • هندسه و اندازه قطعه
  • رواداری های لازم
  • تعداد اجزاء تولید شده
  • ملاحظات سازه‌ای
  • هزینه

جوش‌پذیری استیل 316

عملکرد بسیار مطلوب ورق استیل ضدزنگ 316 با و بدون استفاده از پرکننده موجب شده است تا این ورق، عملکرد متمایزی نسبت به سایر ورق‌های موجود در بازار داشته باشد. معمولاً از میله‌ها و الکترودهای یکسان با فلز پایه 316 در طی فرآیند جوشکاری استفاده می‌شود. می‌توان از فلز رده 316Ti به‌عنوان جایگزین ورق 316 در جوش‌های مقاطع سنگین استفاده کرد.

دوام استیل 316

ورق استیل ضدزنگ، از نظر دوام شهرت زیادی دارد. نخستین کاربرد معمارانه ورق استیل ضدزنگ، در سال 1929 و برای پوشش بالای ساختمان کرایسلر در نیویورک ثبت شده است. امروزه، این ساختمان همچنان پابرجا است و این موضوع، گواهی بر طول عمر بالای ورق‌های استیل است. این دوام بالا سبب شده است تا ورق استیل کاربردهای بسیار زیادی در ساختمان‌ها و سازه‌های گوناگون با کاربری متفاوت پیدا کند.

صرفه اقتصادی ورق استیل 316 برای نمای ساختمان

هرچند که هزینه مواد ورق استیل 316 در مقایسه با سایر مصالح نما بیشتر به نظر می‌رسد، اما هزینه کل نصب یک ورق استیل 316 و همچنین هزینه‌های عملیاتی و هزینه‌های چرخه عمر آن کمتر از سایر مصالح است. در مورد هزینه‌های عملیاتی، مقاومت بالای ورق استیل 316 در برابر خوردگی سبب ایجاد مزیت‌ها و صرفه‌های اقتصادی در مواردی همچون کاهش هزینه‌ها و تعداد بازرسی‌ها، کاهش هزینه‌های نگهداری و طول بار بالا می‌شود. ازاین‌رو ورق استیل 316، یک ورق استیل مناسب برای نمای ساختمان است.

سخن پایانی

ما در این مقاله، به بیان مزیت‌های ورق استیل 316 به‌عنوان یکی از مصالح ساختمانی جهت استفاده در نمای سازه‌ها اشاره کردیم. ورق استیل 316 با دارا بودن مزیت‌هایی همچون دوام، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت حرارتی و صرفه اقتصادی، یک ورق استیل مناسب برای نمای ساختمان است. مزیت مهم دیگر ورق استیل 316، سازگاری بالای آن با محیط‌زیست است که هم‌اکنون، موردتوجه بسیاری از طراحان و معماران در سراسر جهان قرار دارد. ورق استیل 316 هیچ‌گونه آسیبی به محیط‌زیست نمی‌رساند و می‌توان آن را به‌سادگی بازیافت کرد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها