|
کدخبر: 294956

بلایی که قیمت میلگرد بر سر پیمانکاران ایرانی آورده است!

تورمی که در کشور ایران و در بازار آهن‌آلات حاکم است، روی نوسانات قیمت تمامی مصالح ساختمانی تاثیر مستقیم می‌گذارد. از آن جایی که پیمانکاران برای ساخت یک ساختمان بودجه مشخصی در نظر می‌گیرند، افزایش قیمت مصالح ساختمانی موجب به هم خوردن محاسبات پیمانکاران می‌شود و به همین دلیل است که پروژه‌های ناموفق ساختمان‌سازی به وفور مشاهده می‌شوند. پیمانکاران و افراد فعال در زمینه ساخت و ساز، باید احتمال افزایش قیمت مصالح ساختمانی را در نظر داشته باشند.

صنعت و معدن بلایی که قیمت میلگرد بر سر پیمانکاران ایرانی آورده است!

یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز، میلگرد است که به صورت انبوه توسط تولیدکنندگان معتبری نظیر مجتمع فولاد صنعت تجارت پردیس آذربایجان به بازار مصرف عرضه می‌شود. با توجه به تاثیر تورم و وضعیت ارز روی قیمت میلگرد، ‌می‌توان گفت که افزایش قیمت انواع میلگرد عامل اصلی عدم موفقیت تعداد قابل توجهی از پروژه‌های ناتمام پیمانکاری است. در ادامه این گزارش، توضیحاتی در زمینه علت روند صعودی قیمت میلگرد در بازار ایران شرح می‌دهیم و بهترین راه‌حل را به پیمانکاران ارائه می‌کنیم.

تاثیر وضعیت ارز و تورم روی قیمت میلگرد

شاید این سوال پیش بیاید که وضعیت ارز و قیمت دلار به چه شکلی موجب به وجود آمدن نوسانات در بازار انواع میلگرد شده است؟ از آن جایی که تورم موجب افزایش قیمت مواد اولیه تولید میلگرد در بازار می‌شود، طبیعی است که قیمت میلگرد نیز صعودی باشد. همچنین تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های مورد استفاده در خط تولید میلگرد خارجی هستند و قیمت آن‌ها کاملا به وضعیت ارز بستگی دارد. بدیهی است با خرید از تولیدکنندگان داخلی، هر میزان میلگرد به خصوص مقادیر کلان را می‌توان در بازه‌های قیمتی معقول‌تر و با کیفیت بالاتر خریداری کرد.

قیمت روز میلگرد در بازار داخلی

پیمانکارانی که تجربه طولانی مدت در حوزه ساخت و ساز دارند، به خوبی مطلع هستند که قیمت میلگرد در سال‌های اخیر چندین بار دچار نوسان شده و افزایش یافته است؛ با این وجود، پیمانکاران می‌توانند با خرید میلگرد از مجموعه قابل اطمینان و مشتری مدار کارخانه میلگرد سفلچگان، میلگرد را به تعداد مورد نیاز خود از درب کارخانه و به قیمت مناسب تحویل بگیرند.

از آن جایی که قیمت آهن‌آلات به صورت روزانه و گاه ساعتی تغییر می‌کند و به هیچ وجه ثابت نیست، پیشنهاد می‌کنیم برای استعلام آنلاین قیمت روز میلگرد به صنعت تجارت پردیس آذربایجان اطمینان کنند تا برآورد دقیق‌تر و به‌روزتری از هزینه‌های خود داشته باشند. نکته حائز اهمیت برای پیمانکاران این است که با بالا رفتن تعداد میلگرد خریداری شده، تخفیقاتی در تحویل این قطعه فولادی از جانب تولیدکننده در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم خرید میلگرد را به صورت انبوه ثبت کنید تا ساخت و ساز برای شما صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد. البته چنانچه تمایلی به خرید انبود ندارید و ترجیح می‌دهید به صورت خرده این قطعه را خریداری کنید، مجموعه صنعت تجارت آذربایجان همچنان شما را همراهی خواهد کرد و کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه با ارائه مشاوره، فرایند خرید شما را تسهیل می‌کنند.

آیا امکان کاهش قیمت میلگرد وجود دارد؟

ما در ایران، افزایش قیمت نجومی بسیاری اجناس را شاهد بوده‌ایم که تعادل بازار را بر هم زده است و با توجه به افزایش قیمت دلار، اکثر افراد انتظار کاهش قیمت میلگرد را ندارند. نکته حائز اهمیت در مورد نوسانات قیمت میلگرد در بازار کشور، این است که بسیاری معیارهای دیگر همچون سیاست‌های داخلی روی قیمت این قطعه تاثیر دارند؛ بنابراین ممکن است در مواقعی شاهد روند نزولی قیمت میلگرد در بازه زمانی کوتاهی باشیم. به همین دلیل توصیه می‌کنیم همواره احتمال تغییرات ناگهانی قیمت آهن‌آلات را پیش از خرید در نظر بگیرید.

در صورتی که دولت تصمیم به افزایش آمار ساخت و ساز بگیرد، برخی امکانات و تسهیلات ویژه برای پیمانکاران در نظر خواهد گرفت که به شکل مستقیم قیمت مصالح ساختمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در این مواقع طبیعی است که قیمت میلگرد در بازار روند نزولی را آغاز کند و این شرایط، بهترین فرصت برای پیمانکاران خواهد بود تا مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را سریعا تهیه کنند. صنعت تجارت پردیس آذربایجان به عنوان یکی از معتبرترین واحدهای تولید میلگرد در سطح کشور و با سابقه درخشان و طولانی مدت در این عرصه، بهترین انتخاب برای پیمانکاران و فعالان حوزه ساخت‌‌‌وساز است تا فعالیت خود را به شکلی حرفه‌ای ادامه دهند.

خریدی به‌صرفه و اقتصادی با میلگرد پردیس سفلچگان

در مطلب فوق، توضیحاتی از تاثیر نوسانات قیمت میلگرد روی عملکرد پیمانکاران ساخت و ساز شرح داده شد. در صورتی که به دنبال خرید میلگرد و تحویل آن از درب کارخانه هستید، می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت شرکت پردیس آذربایجان ثبت کرده و میلگرد را به تعداد دلخواه و با مناسب‌ترین قیمت در بازار قطعات فولادی تحویل بگیرید. چنانچه در رابطه با خرید انواع شمش فولادی و انواع میگرد سوال یا ابهامی دارید، به وبسایت این مجموعه به آدرس https://pardissteel.com/ نگاهی بیندازید و سوالات خود را با واحد ۴روش و کارشناسان این شرکت در میان بگذارید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر