|
کدخبر: 278974

چرا سفر هوایی به مشهد از شیراز بهترین گزینه است؟ (BP1)

راه و مسکن چرا سفر هوایی به مشهد از شیراز بهترین گزینه است؟ (BP1)

مشهدالرضا یکی از توریستی ‌ترین شهر‌های ایران است که سالانه میزبان زائران زیادی از سراسر جهان است. سفر به مشهد و زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا علیه سلام و بازدید از دیگر جاذبه ‌های گردشگری مشهد پیشنهاد خوبی برای گذراندن زمان در تعطیلات رسمی و یا آخر هفته است. اما اگر سفر هوایی را انتخاب کنید، راحت‌تر بوده و در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد. اما آیا برای سفر‌های هوایی باید ابتدا به تهران سفر کنید؟

پاسخ سؤال منفی است و از هر شهری می‌توان مستقیم به مشهد پرواز کرد، البته اگر پرواز‌های مستقیم از آن شهر به مشهد وجود داشته باشد (که اغلب دارد). در غیر این صورت باید به نزدیک‌ترین شهر به محل زندگی خود رفته و از آنجا به مشهد بروید. اما چرا سفر به مشهد از شیراز بهترین گزینه است و چرا باید بلیط شیراز مشهد بگیریم؟

شیراز میزبان برادر امام هشتم شیعیان

همانطور که می‌دانید بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان در شهر شیراز (شاهچراغ) واقع شده است. این مکان از توریستی‌ترین مکان‌های شیراز نیز محسوب می‌شود و علاوه بر خود مردم شیراز، مردم از دیگر شهر‌های کشور عزیزمان نیز برای زیارت به شاهچراغ ‌می‌روند. اگر قصد سفر به مشهد را دارید چه بهتر که ابتدا به شیراز سفر کنید و بعد از زیارت شاهچراغ و دیگر جاذبه‌ های گردشگری شهر، با رزرو بلیط شیراز مشهد به زیارت امام رضا بروید.

برای شهروندان جنوبی، شیراز بهترین گزینه است

اگر در شیراز و دیگر شهر‌های جنوبی کشور زندگی می‌کنید، بهترین گزینه این است که به شیراز سفر کرده و از فرودگاه شیراز به تهران بروید. هزینه پرواز از شیراز به مشهد به زمان سفر شما، شرکت هواپیمایی و البته وب سایتی که از آن بلیط خریده‌اید بستگی دارد.

برای مثال در زمان نگارش این مطلب پرواز‌های هواپیمایی آتا از شیراز به مشهد در وب سایت فلای تودی کمترین قیمت را داشته و قیمت بلیط برای کلاس اکونومی، برای هر پرواز، یک میلیون و هشتصد و شصت و چهار هزار تومان است. البته همانطور که اشاره شد قیمت بلیط هواپیما به زمان پرواز شما وابسته است و نوع بلیط، یعنی سیستمی یا چارتری بودن نیز می‌تواند تعیین‌ کننده قیمت باشد. اما تضمین می‌کنیم که فلای تودی همواره ارزان‌ترین قیمت ‌های بلیط را ارائه می‌کند.

بهترین راه رفتن به مشهد از شیراز چیست؟

برای رفتن به مشهد از شیراز راه‌های زیادی پیش رو دارید، می‌توانید با خرید تور مشهد سفر کنید و یا با استفاده از اتوبوس یا ماشین شخصی به مشهد بروید. سفر با هواپیما نیز ممکن است که بهترین گزینه برای سفر به مشهد از شیراز محسوب می‌شود.

سفر به مشهد از شیراز با اتوبوس

اولین راه برای سفر به مشهد از شیراز، اتوبوس است. نزدیک‌ترین فاصله شیراز تا مشهد حدود ۱۶ ساعت است. اگر به این زمان، چندین توقف برای صرف ناهار و یا استفاده از سرویس بهداشتی را نیز اضافه کنید، بیشتر از ۲۰ ساعت در مسیر خواهید بود. این زمان نسبتاً طولانی و نشستن در اتوبوس کار دشواری است و از توان هر کسی برنمی آید.

خصوصاً اگر کودک یا افراد سال خورده و توان خواه به همراه داشته باشید، تحمل مسیر‌های طولانی در اتوبوس که صندلی‌های نه چندان راحتی دارند، کار دشواری است. البته اتوبوس‌ها VIP امکانات خوبی از قبیل صندلی راحت، ‌مانیتور و پذیرایی ارائه می‌کنند. اما باز هم مسافت زیاد برای سفر‌های زیارتی آزار دهنده است.

سفر به مشهد با خودرو شخصی

برای سفر با ماشین شخصی نیز مسافتی در حدود ۱۷ ساعت از شیراز به مشهد دارید. البته این زمان برای رانندگی مستقیم و بدون ترافیک محاسبه شده است. در صورت داشتن چند توقف در مسیر، این مسافت بیشتر بوده و باید خستگی راه و رانندگی را نیز به آن اضافه کنید.

از طرف دیگر رانندگی‌های طولانی در جاده‌های بین شهری، خطرناک است و در صورت کوچکترین بی‌احتیاطی ممکن است یک حادثه رخ دهد، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که یا با خودرو شخصی سفر نکنید و یا چند راننده متبحر به همراه داشته باشید.

سفر هوایی به مشهد از شیراز

بهترین راه سفر به مشهد از شیراز، سفر هوایی است. به دلایل زیادی پیشنهاد می‌کنیم که هوایی سفر کنید. اول از همه مدت زمان و مسافت هوایی که حدوداً ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت است. مورد بعدی امنیت بالا سفر‌های هوایی است.

می‌توانید با خرید بلیط هواپیما شیراز مشهد بدون استرس و با خیال راحت سفر کنید و خستگی راه را به جان نخرید. در طول مدت پرواز، استراحت کوتاهی کنید و خودتان را برای زیارت و دیدن جاذبه ‌های گردشگری شهر آماده کنید. شاید تصور کنید که سفر هوایی گران تمام می‌شود اما با کمی جستجو می‌توانید بهترین قیمت‌های بلیط را پیدا کنید.

بلیط لحظه آخری و یا بلیط چارتر بعضا قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای دارند. اما اگر اهل سفر لحظه آخری نیستید، بلیط خود را از فلای تودی تهیه کنید تا کمترین مبلغ را برای خرید بلیط هواپیما پرداخت کرده باشید.

خرید بلیط هواپیما از فلای تودی

فلای تودی بزرگترین ارائه دهنده بلیط پرواز‌های داخلی و خارجی با بهترین قیمت‌ها است. مهمترین مزیت فلای تودی در کنار قیمت مناسب، پشتیبانی است. خیال شما راحت است که در صورت داشتن هرگونه سؤال و ابهام، پشتیبانان فلای تودی به صورت ۲۴ ساعته، بدون تعطیلی (حتی روز‌های تعطیل) پاسخگوی شما هستند. از این رو با خیال راحت، بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید و از سفر هوایی و بدون دغدغه خود لذت ببرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها