|
کدخبر: 224764

وسایل لازم برای سفر اصفهان مشهد

گردشگری وسایل لازم برای سفر اصفهان مشهد

سفر به مناطق گردشگری ایران، به‌خصوص شهرهایی مثل اصفهان و مشهد در زمان و موقعیت مناسب، هیچ‌گاه خالی ‌از لطف نخواهد بود. اگر تابه‌حال گردش در اصفهان یا زیارت در مشهد را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید بلیط اصفهان مشهد بهترین سفر سیاحتی و زیارتی را برای خود رقم بزنید. اما پیش از سفر لازم است وسایل موردنیازتان را بچینید. چنانچه هنوز برای انتخاب یک وسیله یا ابزار مردد هستید، با ما همراه باشید تا در ادامه به چند مورد از وسایل لازم برای سفر بپردازیم.

مسیر یا مقصد؟

به‌طورکلی سفرهای ما اهداف مختلفی دارند. سفر می‌تواند کاری یا تفریحی باشد، با خانواده، همراه دوستان و حتی به‌تنهایی صورت ‌گیرد. بعضی ملزومات سفر باتوجه به دلیلی که برای مسافرت دارید، متفاوت خواهد بود. ولی فارغ از هدف، روش سفر تاثیر بسزایی روی نوع وسایل‌تان می‌گذارد. جدای از این که بلیط اصفهان مشهد یا تبریز و کیش دارید، این که با چه وسیله‌ای به مقصد می‌رسید به شما در انتخاب لوازم ضروری، کمک می‌کند.

البته مقصد سفر هم در انتخاب ملزومات آن بی‌تاثیر نخواهد بود. برای سفر به شهرهای تاریخی مثل اصفهان، همراهی یک دوربین با کیفیت برای ثبت زیبایی‌های هنری و معماری، از ضروریات به‌شمار می‌رود. هم‌چنین یادتان باشد همراه با دوربین عکاسی، حتما همه متعلقات آن ازجمله شارژر، باتری و رم اضافی را هم همراه خود داشته‌ باشید.

برای سفرهای زیارتی مانند سفر به مشهد مقدس، احتمالا زیارت و خرید سوغاتی جنبه پررنگ‌تر ماجرا خواهد بود. اگر قصدتان فقط زیارت باشد و نخواهید به دیدنی‌های مشهد سری بزنید، دوربین فقط یک همراه مزاحم محسوب‌می‌شود؛ چون اجازه ورود آن به حرم امام رضا(ع) را ندارید.

سفر با ماشین شخصی

هنگام سفر با اتومبیل شخصی، احتمالا به وسایل بیشتری نسبت ‌به شرایط دیگر نیاز دارید. قبل از حرکت حتما از سلامت ماشین و همراه داشتن وسایل ضروری مثل لاستیک زاپاس اطمینان حاصل‌ کنید. برای سفر با ماشین، همیشه این احتمال را درنظر داشته‌ باشید که شاید در مسیر، برای استراحت، چند ساعتی اتومبیل را متوقف کنید. برای این توقف‌های طولانی مخصوصا اگر در شب باشد، به چادرهای مسافرتی نیاز دارید.

پتوی مسافرتی و بالش بادی هم برای مواقعی که در چادر می‌خوابید، موردنیاز خواهد بود. حالا باتوجه به این‌که چقدر اهل اتراق در طبیعت کنار جاده‌ها باشید، لوازم دیگری هم باید با خود بردارید. برای مثال، غذاهای کنسروی، زیرانداز، کیسه خواب و… همگی برای یک طبیعت‌گردی خوب هنگام سفر با ماشین، لازم هستند.

لوازم-سفر

سفر همراه ریل‌ها

اگر بلیط اصفهان مشهد را گرفته‌اید و قصد سفر با قطار را دارید، حتما به چند توصیه توجه داشته‌ باشید. سفر با قطار علاوه‌بر صرفه اقتصادی بیشتر در مقایسه با هواپیما، مزایای دیگری هم دارد. اگر وسایل مناسب برای اسکان در واگن را نداشته‌ باشید، به‌ویژه در زمان طولانی، سفر سختی را تجربه خواهید کرد. برای مسافت‌های طولانی که شب را در واگن می‌گذرانید، بهتر است یک بالش کوچک و یک ملحفه تمیز با خودتان ببرید.

سایز و میزان نرمی بالش‌های قطار، به‌دلخواه همه مسافران نیست. اگر غذای قطار را هنگام رزرو بلیط اصفهان مشهد سفارش نداده‌اید، حتما همراه خودتان غذاهای سرد مثل کتلت ببرید. البته احتمالا می‌توانید از بوفه غذا سفارش بدهید ولی استفاده از غذای خانگی مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

یک پیشنهاد خوب برای شما، این است که حتما وسایل سرگرمی کوچکی با خودتان بیاورید. حتی از کتاب‌های موردعلاقه خود به‌شرطی که حمل‌شان سخت نباشد، غافل نشوید. با حرکت قطار و شروع صدای یکنواخت سایش چرخ روی ریل، خیلی زود، حوصله‌تان سرمی‌رود. اگر شارژر و پاوربانک داشته‌ب اشید که اوضاع بهتر هم خواهد بود. می‌توانید با گوشی همراه، خودتان را سرگرم کنید. البته بعضی قطارها نمایشگرهایی را در واگن تعبیه می‌کنند تا با شنیدن موسیقی یا تماشای فیلم، گذر زمان را احساس نکنید. برای کیفیت بهتر صدای این نمایشگرها، درصورت امکان استفاده از هدست یا هندزفری گزینه خوبی خواهد بود.

سفر با هواپیما، کوله‌باری گران‌تر اما سبک‌تر

سفر هوایی مخصوصا در مسافت‌های طولانی، آسایش بیشتری را برای شما به‌همراه دارد. اگر بلیط اصفهان مشهد را برای سفر خود رزرو کرده‌اید، خوب است پیش از حرکت، به چند نکته توجه داشته‌ باشید. سفر با هواپیما مانند سیروسیاحت در جاده به تجهیزات کمپ احتیاج ندارد. برای مدت زمان طولانی، باز هم کمی خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد. اگر طرفدار کتاب یا مجله خاصی هستید، آن‌ها را برای اوقات فراغت‌تان به داخل هواپیما بیاورید.

وسایلی که باید در هر سفر همراه‌تان باشد

باتوجه با مقصد نهایی‌تان، لباس‌هایی مناسب انتخاب کنید. برای آب‌وهوای سرد مشهد، در اغلب ایام سال به‌جز تابستان، بهتر است چند دست لباس گرم شامل ژاکت و شلوار کتان یا لی با خودتان داشته باشید. درصورت سفر به اصفهان در فصولی غیر از پاییز و بهار هم به تغییر شدید دما در شب و روز توجه کنید. از لباس نخی برای مسیر، چه در جاده با ماشین و اتوبوس و چه در هواپیما و قطار، غافل نشوید. چراکه لباس‌های نخی پس از شست‌وشو زودتر خشک می‌شوند و شما می‌توانید به‌راحتی هنگام برگشت از سفر هم از آن‌ها استفاده کنید. درضمن برای مقاصد پرباران، استفاده از بارانی به‌جای چتر، انتخاب راحت‌تری خواهد بود.

وسایل-سفر

حتما قبل از سفر مدارک موردنیاز خود را بردارید. شناسنامه، کارت ملی، کارت اعتباری، کارت بلیط اتوبوس برای تردد در سطح شهر، بلیط سفر و دفترچه بیمه، برگه رزرواسیون هتل ازجمله وسایل بسیار ضروری محسوب‌ می‌شوند. چنانچه بیماری خاصی دارید، مدارک مرتبط با آن را هم همراه خود داشته‌ باشید. عقدنامه یا هر مدرکی مبنی‌بر تاهل برای زوج‌ها ضروری است. بدون داشتن مدرک قادر به رزرو اتاق دونفره نخواهید بود.

از دیگر وسایلی که برای سفر نیاز دارید می‌توان به لوازم شخصی و بهداشتی هم‌چون مسواک، نخ‌دندان، لباس زیر و… اشاره کرد. اگرچه درصورت اقامت در یک هتل استاندارد، لوازم اولیه مانند مسواک، خمیردندان، شامپو و صابون یک‌بارمصرف و حتی نخ‌وسوزن هم در اتاق‌ها وجوددارد. نقشه گردشگری شهر مقصد به‌صورت کاغذی یا در موبایل، یکی دیگراز ضروریات سفر به‌شمارمی‌رود. برای مواقعی که مجبور به توقف طولانی مدت در لابی هتل، فرودگاه و… هستید، حتما از قفل چمدان استفاده کنید.

برای تجربه سفری راحت‌تر، کنار چمدان‌های خود، یک کوله‌پشتی سبک را هم داشته‌باشید. هنگام رفت‌وآمد به مناطق مختلف شهر مقصد، حمل وسایل، سوغاتی‌ها و لوازم الکترونیکی، با یک کوله‌پشتی، ساده‌تر می‌شود. اگر لپ‌تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه و هرنوع وسیله شارژی دیگری را با خودتان دارید، شارژرشان را هم در چمدان بگذارید. برای استفاده از پریزهای سه‌شاخه می‌توانید از هتل مبدل درخواست کنید یا مبدل مناسبی همراه‌تان بیاورید.

وسایل لازم برای هر سفر با توجه به فصل، جغرافیا، هدف و… متفاوت است. با افزایش تجربه و آزمون‌وخطا در سفرهای متعدد، می‌توانید لیستی شخصی‌سازی‌شده از وسایل ضروری برای خودتان تهیه کنید و مطابق با آن، چمدان‌تان را بچینید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها