|
کدخبر: 278941

بهترین فصل سفر به بندرعباس چه زمانی است؟

سبک زندگی بهترین فصل سفر به بندرعباس چه زمانی است؟

سفر به بندرعباس مانند کیش و قشم جزء مقاصد مهم گردشگری استان هرمزگان است. جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بندرعباس همچون آبگرم گنو، موزه مردم‌شناسی، موزه خلیج‌فارس، موزه آب، موزه حیات‌وحش، معبد هندوها، حمام گله‌داری و دیگر جاذبه‌های بندرعباس باعث شده که هر ساله گردشگران و مسافران زیادی با رزرو هتل های بندرعباس به این بندر زیبا سفر کنند.

هنگامی که قصد سفر و اقامت در بهترین هتل‌های شهر را دارید بهتر است فاکتورهای مختلف بهترین فصل سفر به بندرعباس را درنظر بگیرید. مانند زمان مناسب از نظر آب و هوا، هزینه سفر، زمان خرید و جشنواره‌ها و رویدادهایی که در بندرعباس برپا می‌شود. در این مقاله با توجه به مطالعه و بررسی شرایط و اولویت‌های خود بهترین زمان سفر را می‌توان تعیین کرد.

از نظر آب و هوا

با توجه به موقعیت جغرافیایی بندرعباس که در جنوب کشور قرار گرفته و دارای آب‌و‌هوایی گرم و شرجی است، به‌خصوص در فصل تابستان که دمای هوا بسیار بالا است. گرم‌ترین دمای هوا در بندرعباس در ماه‌های تیر  و مرداد می‌باشد که زمان مناسبی برای سفر به بندرعباس نیست. دمای متوسط بندرعباس در این بازه زمانی ۳۴ درجه سانتی‌گراد و حداکثر ۴۴ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

فصل پاییز و زمستان که هوا در اکثر نقاط کشور سرد است بندرعباس هوایی تقریباً بهاری دارد. اگر گرمای هوا برای شما قابل تحمل نیست و حال‌وهوای بهاری بندرعباس را دوست دارید بهترین زمان سفر به شهر بندرعباس از اوایل آذر تا اواخر فروردین می‌باشد. دمای هوا در این بازه زمانی در بندرعباس به‌طور متوسط ۱۸ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۳ درجه و حداکثر ۲۳ درجه سانتی‌گراد است.

از نظر هزینه سفر

هزینه بهترین زمان سفر به بندرعباس را نمی‌توان دقیق مشخص کرد. اما با بررسی عوامل تاثیرگذار در هزینه سفر به‌طور تقریبی قابل پیش‌بینی است که در چه زمانی هزینه‌های سفر کمتر خواهد شد. در هزینه سفر دو عامل اهمیت بیشتری دارند، یکی هزینه رفت و آمد و دیگری محل اقامت در بندرعباس است. این موارد نوسان زیادی در طول سال دارند.

به‌طورکلی می‌توان گفت در زمان پیک سفر، که مسافر و گردشگر بیشتری به بندرعباس سفر می‌کنند هزینه‌های رفت‌وآمد و اقامت در هتل‌های شهر بندرعباس مثل هتل هرمز بندرعباس افزایش پیدا می‌کند. شهر بندرعباس در فصل‌های پاییز، زمستان و ایام نوروز میزبان مسافران زیادی است. چنان‌چه کاهش هزینه سفر برای شما الویت دارد بهتر است در این زمان به سفر نروید.

اما اگر با گرمای تابستان نیز کنار نمی‌آیید می‌توان در همان زمان پیک سفر با یک انتخاب هوشمندانه هم هزینه‌های سفر را کاهش داد و هم از هوای بهاری بندرعباس لذت برد. با انتخاب روزهای غیرتعطیل و اواسط هفته برای سفر به بندرعباس، هزینه‌های رفت وآمد و هتل خود را کاهش دهید.

سفر-به-بندرعباس-3

از نظر خرید

شهر بندرعباس هم مانند دیگر جزایر جنوب، بازارهای زیادی برای گشت‌و‌گذار و خرید دارد. یکی از زمان‌های مناسب برای خرید در زمان غیر از پیک سفر به بندرعباس است. جشنواره‌ خرید بندرعباس نیز که در اوایل دی‌ماه برگزار می‌شود زمان مناسبی برای خرید است.

در این جشنواره برنامه‌های گوناگونی از جمله تخفیفات ویژه فروشگاه‌ها و هتل‌ها، جشن‌های شبانه، مسابقات مجسمه‌های شنی، نمایشگاه غذا، لباس و موسیقی محلی، تورهای شهری و قرعه‌کشی و اهدای جوایز برای جذب گردشگران برگزار می‌شود.

زمان شرکت در جشنواره‌ها و رویدادها

جشنواره مجسمه‌های شنی از مهرماه سال ۱۳۹۴ شروع شد که بسیار مورد استقبال گردشگران و اهالی بندرعباس قرار گرفت. این جشنواره طی چندروز با نمایش انواع مجسمه‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های گوناگون در پارک ساحلی غدیر بندرعباس برگزار می‌شود.

جشنواره جهله‌نگاری یکی دیگر از جشنواره‌های شهر بندرعباس است که در اواخر اسفند و ایام نوروز در پارک ساحلی سورو بندرعباس برگزار می‌شود. در این جشنواره نقاشی‌ها‌ و طرح‌های زیبایی روی کوزه‌های سفالی سنتی استان هرمزگان (جهله) طراحی می‌شود.

در سفر به بندرعباس نباید از جشنواره خرید بندرعباس غافل شد این جشنواره در اوایل دی ماه برگزار می‌شود. با شرکت در این جشنواره می‌توانید از تخفیفات ویژه مراکز خرید و هتل‌های شهر، برنامه‌های شاد شبانه، تورهای گردشگری بندرعباس، جشنواره مجسمه‌های شنی، نمایشگاه غذاهای بومی و لباس‌های محلی، اجرای تئاترهای خیابانی و موسیقی زنده محلی، قرعه کشی و اهدای جوایز این جشنواره استفاده کنید.

یکی دیگر از جشنواره‌های جذاب و دوست‌داشتنی شهر بندرعباس جشنواره خلیج فارس است. این جشنواره هرساله مصادف با روز ملی خلیج فارس یعنی دهم اردیبهشت‌‌ماه برگزار می‌شود. یکی از برنامه‌های اصلی این جشنواره موسیقی زنده مرزداران خلیج فارس است که در آن گروه‌های موسیقی از استان‌های هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، بوشهر و آذربایجان با اجرای زنده موسیقی محلی استان خود به رقابت می‌پردازند. این جشنواره در بوستان غدیر بندرعباس برگزار می‌شود.

یکی دیگر از رویدادهای جالب توجه در شهر بندرعباس جشنواره اقوام ایرانی خلیج فارس است. این جشنواره در بوستان دولت آباد بندرعباس از تاریخ بیستم دی‌ماه آغاز و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد. از جمله برنامه‌های این جشنواره می‌توان به اجرای موسیقی و آیین‌های اقوام مختلف، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی اقوام مختلف ایرانی و همین‌طور اجرای برنامه‌های خاصی مثل برپایی سیاه چادر اشاره کرد.

آیین‌های سنتی عزاداری محرم در شهر بندرعباس بسیار مورد‌توجه افرادی است که به آیین‌های عزاداری علاقه دارند. این مراسم در ماه‌های محرم و صفر قدمتی چند صدساله در بندرعباس دارد. برای شرکت در این مراسم باید زمان سفر به بندرعباس را در ماه‌های محرم و صفر برنامه‌ریزی کنید.

اهالی بندرعباس، مراسم علم‌شویی را با قدمتی دویست یا سیصد ساله در دوم محرم هرسال برگزار می‌کنند. در این مراسم ۱۲ چوب صندل که علم نامیده می‌شود را با آب دریا می‌شویند و سپس آنها را معطر می‌کنند. طی مراسمی بعد از نماز مغرب، روی علم‌ها را با پارچه می‌پوشانند و آنها را برای عزاداری آماده می‌کنند.

سفر-به-بندرعباس-2

از دیگر مراسمی که در ماه محرم حدود سیصد سال است که در بندرعباس انجام می‌شود مراسم سنگ‌زنی یا چک‌چکو است. این مراسم در سال ۱۳۸۸ در فهرست میراث معنوی یونسکو به‌ثبت رسید. در این مراسم تعدادی از افراد، مقابل یکدیگر قرار گرفته و با حرکات ریتمیک و خاص دو تکه چوب را به هم می‌زنند.

یکی دیگر از مراسمی که نباید در سفر به بندرعباس در ماه محرم آن را از دست داد مراسم سینه‌زنی است. در مراسم سینه‌زنی افراد دور مداح حلقه می‌زنند و دستشان را روی کمر یکدیگر می‌گذارند و باهم می‌چرخند و با انجام حرکات خاصی سینه می‌زنند.

از مراسم دیگر محرم که در روز پنجم ماه محرم برگزار می‌شود مراسم علم‌گردانی میناب است. این مراسم با قدمتی ۴۰۰ ساله در شهر میناب بندرعباس به‌صورت بسیار باشکوه برگزار می‌شود. مراسم علم گردانی با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی سنتی استان هرمزگان همراه است. این علم‌ها را که با نام پیامبر و ائمه اطهار نام‌گذاری شده‌اند را در سطح شهر حرکت داده و در آخر به حسینیه‌ای واقع در بلوار ساحلی میناب می‌برند و بعد از نماز مغرب، مراسم عزاداری را ادامه می‌دهند.

نویسنده: رپورتاژ
  • ناشناس ارسالی در

    هیچ وقت

  • ناشناس ارسالی در

    هیچ وقت

  • رحمت ارسالی در

    هرمزگان ۱۱ شهرستان دارد که اواخر ماییم ت ا اوایل بهار دیدنی زیبا است بهمن ماه فصل شکوفه ها و گل دهی درخت انبه هست مساحت ۶ ۷ هزار کیلومتری استان با هزاران کسلو متر سواحل شهرهای زیبا وفرهنگ لباس محلی شمار ا شگفت زده خواهد کرد

  • ناشناس ارسالی در

    دریای بندر عباس خیلی بوی بدی میده😂😂😂😂😂

    • ناشناس ارسالی در

      نیا کسی مجبورت نکرده

  • ناشناس ارسالی در

    قابل قبول💔🙈

  • ناشناس ارسالی در

    مردم جنوب ومثلث رسول من ومولای من.. نخل بکارید وهرجایی که نخل بوده یا نبوده نخل بکارید که نفت تمام میشه وجای نفت نخل میشه خرما جای نفت میشه.... نفت تمام میشه جاش نخل میشه. خرما میشه من امامم..... جانان پادشاه شاه شاهان...

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بهترین ایام سه ماه آخر سال برای گرد ش در هرمز گان می باشد دوستان گرامی استفا ده کنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها