|
کدخبر: 120984

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تعیین تکلیف تمامی اراضی طرح مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان شهریور تمامی اراضی که مسکن ملی در آن‌ها احداث می‌شود تعیین تکلیف می‌شوند.

راه و مسکن تعیین تکلیف تمامی اراضی طرح مسکن ملی

محمد اسلامی در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور، درباره پیشرفت طرح اقدام ملی استان‌های سراسر کشور؛ بر تسریع و کیفیت دادن به ساخت‌وسازهای مسکن ملی تاکید کرد.

وی گفت: باید روند حرکت تولید مسکن سرعت داده شود و تولید مسکن در کشور برای رفع نیازهای متقاضیان واقعی به نتیجه برسد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت گفت: درباره اتمام طرح اقدام ملی مسکن و تعهدات دولت، تکلیف شرعی برعهده تک تک ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: مدیران کل راه و شهرسازی تا پایان شهریورماه مهلت دارند تا زمین‌های اجرای طرح اقدام ملی مسکن را نهایی کنند.

اسلامی گفت: درآخرین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اختیار، الحاق به محدوده‌ها را به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تفویض کردیم و این تفویض اختیار یک راه میان‌بر است و شروطی دارد باید دقت داشته باشید بی‌انضباطی نشود.

وی ادامه داد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، باید پهنه‌هایی ایجاد و ساخت‌وسازی انجام که کاری ماندگار و فاخر شود.

اسلامی تاکید کرد: درباره اجرای طرح اقدام ملی مسکن کار شتاب‌زده، غیرمتعهدانه و غیرمهندسی به هیچ عنوان پذیرفته نیست؛ بنابراین باید طرح و نقشه خوب و قابل قبولی برای آن‌ها انتخاب شود و مشاورانی کار طراحی را برعهده بگیرند تا کار قابل دفاع باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: درباره طرح اقدام ملی مسکن در حال حاضر مشکل مالی و بانکی وجود ندارد. تسهیل گری بانک برای ارائه تسهیلات به سازندگان طرح اقدام ملی ایجاد شده است.

وی افزود: از بانک‌ها خواسته شد با شروع کار و تجهیز، قسط اول به سازندگان داده شود. باید هرچه سریع‌تر افرادی که واجد شرایط هستند شناسایی و ترغیب به افتتاح حساب و واریز اولیه وجه شوند تا پرونده‌های این عده در بانک‌ها تشکیل و وجوهی که در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد به پروژه‌ها تزریق شود.

اسلامی بر اجرای تفاهم‌های وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش برای مسکن فرهنگیان، با وزارت دفاع برای تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح و با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تامین مسکن کارگران و مستمری‌بگیران تاکید کرد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر