|
کدخبر: 114598

قیمت خرید و رهن آپارتمان در شهرک غرب

شهرک غرب در شمال غرب تهران و منطقه ۲ قرار گرفته است. مدرن بودن بافت، تراکم کم جمعیت به علت وجود خانه‌های ویلایی، آب و هوای خوب، امکانات رفاهی و... سبب شده تا این منطقه از محله‌های گران تهران محسوب شود و نرخ برخی املاک در آن به متری ۱۰۰میلیون تومان هم برسد.

راه و مسکن قیمت خرید و رهن آپارتمان در شهرک غرب

محله شهرک غرب یکی از مناطق معروف تهران است که در منطقه ۲ واقع شده و عواملی چون سبک معماری، جمعیت کم و آب و هوای مناسب، امکانات رفاهی و... سبب معروفیت و محبوبیت این محله شده‌ است. البته عوامل یاد شده سبب گران بودن ملک در این منطقه نیز شده است. خانه‌های نوساز در این منطقه از متری ۶۰میلیون تومان شروع شده و تا متری ۱۰۰میلیون تومان هم می‌رسد. خانه‌های قدیمی نیز از متری ۴۰میلیون تومان به بالا قیمت‌گذاری می‌شود.

یکی از مشاوران املاک شهرک غرب  گفت: از ابتدای سال ملک در این منطقه بین ۳۰ تا ۱۰۰درصد افزایش نرخ مسکن داشته است و این سبب کاهش تمایل مردم برای خرید ملک در منطقه شده و تمام تماس‌هایی که با ما گرفته می‌شود فقط در حد پرس‌وجو است و مردم با شنیدن قیمت‌ها تمایل برای خرید در این منطقه را از دست می‌دهند؛ به طوریکه ما در بنگاه خود از ابتدای سال ۹۹ تنها سه مورد معامله فروش داشتیم و محلات اجاره هم به میزان قابل توجهی کاهش داشته که این امری بی‌سابقه بوده‌است.

خرید و رهن کامل در شهرک غرب

حداقل نرخ برای خرید آپارتمان در شهرک غرب متری ۴۰میلیون تومان است و حداکثر آن نیز حدودا متری ۱۰۰میلیون تومان است. البته این نرخ در برج‌ها بالاتر است و از ۶۰میلیون تومان شروع می‌شود. یک واحد ۱۳۰متری نوساز در بلوار حافظی متری ۴۴میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که فروردین ماه با متری ۳۷میلیون تومان می‌شد مورد مشابه را خریداری کرد.

برای خرید آپارتمان در علامه جنوبی باید بین ۶۰ تا ۸۰میلیون تومان هزینه کرد که نرخ یک خانه ۱۳۰متری در این منطقه حدود ۹میلیارد تومان است. یک واحد ۷۲متری و ۶ سال ساخت در بلوار فرحزادی متری ۵۰میلیون تومان است که نسبت به فروردین امسال حدود ۱۴میلیون تومان افزایش نرخ داشته و مورد مشابه پنج ماه پیش حدود ۳۶میلیون تومان بوده‌ است.

یک مشاور املاک در ارتباط با نرخ مسکن در شهرک غرب به اقتصاد آنلاین گفت: نوساز و یا قدیمی بودن و همچنین امکانات و آپشن‌های واحد مسکونی نقش مهمی در تعیین نرخ ملک دارند. به طور میانگین نرخ هر متر مربع در فلامک ۷۰میلیون تومان، در زرافشان شمالی ۵۰میلیون تومان، در بلوار دریا حداقل ۶۰میلیون تومان و در آپارتمان‌های تعاونی متری ۵۰میلیون تومان است.

این مشاور املاک اظهارکرد: یک خانه ۱۴۵متری و ۱۴سال ساخت در خیابان توحید متری ۴۵میلیون تومان به فروش رفته‌است و مقایسه‌ها با فروردین ماه نشان می‌دهد که نرخ یک واحد نوساز در خیابان توحید متری ۴۰میلیون تومان بوده‌است و این افزایش شدید قیمت‌ها موجب شده تا بازار مسکن در منطقه ما شدیدا راکد شود و کاهش شدید معاملات را شاهد باشیم.

یکی از مشاوران املاک در خصوص رهن کامل ویلای دربست بیان کرد: رهن کامل این ویلاها از ۸میلیارد به بالا شروع می‌شود و اگر بخواهید اجاره پرداخت کنید باید ماهی حدودا ۱۰۰میلیون تومان بپردازید که البته با افزایش شدید قیمت‌ها و شیوع کرونا تقاضا برای ویلاهای این‌چنینی به شدت کاهش یافته‌است. در خصوص آپارتمان نیز حداقل مبلغی که باید برای رهن کامل پرداخت کرد حدود ۱میلیارد و ۲۰۰هزار تومان است که قیمت‌های بسیار بالاتر از این هم وجود دارد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها