|
کدخبر: 191175

سلطان شاسی بلندها از راه رسید + تصاویر

پس از رونمایی نسل جدید تویوتا لندکروزر در ماه ژوئن، تویوتا حالا ویژگی‌ها و مشخصات کامل نسخه پرچم‌دار GR اسپرت را اعلام کرده است.

خودرو سلطان شاسی بلندها از راه رسید + تصاویر

این نسخه بجای تمرکز روی اعداد پرفورمنسی قصد دارد توانایی‌های آفرودی حتی بیشتری را در کنار طراحی بیرونی تهاجمی‌تر ارائه کند. مهندسان تویوتا قصد داشتند خودرویی بسازند که ایمن، آسان برای رانندگی و خستگی‌ناپذیر حتی در سخت‌ترین شرایط باشد و به همین دلیل نسخه GR اسپرت با استفاده از بازخورد رانندگان در مسابقات رالی داکار توسعه داده شد یعنی جایی که لندکروزر از سال ۱۹۹۵ در آن حضور دارد.

لندکروزر GR اسپرت در ظاهر به لطف یک کیت بدنه اختصاصی، از دیگر نسخه‌ها متمایز شده است. این کیت در جلو شامل سپر منحصربه‌فرد با قسمت پایینی رنگ نشده، جلوپنجره‌ای با کروم کمتر و نوشته بزرگ TOYOTA در میانه آن و ورودی‌های هوای جانبی عمودی‌تر می‌شود. در پروفیل جانبی خودرو رینگ‌های ۱۸ اینچی شش پره آلومینیومی خاکستری‌رنگ به همراه دهانه گلگیرها، دستگیره درها، پله رکاب‌ها و آینه‌های مشکی‌رنگ به چشم می‌خورد و برای عقب هم سپری جدید با صفحه محافظی آلومینیومی مانند در نظر گرفته شده است. هرچند فعلاً اطلاعات رسمی در این زمینه منتشر نشده اما انتظار می‌رود این سپرها در مقایسه با نسخه معمولی لندکروزر از زوایای آفرود بهتری برخوردار باشند.

لندکروز۲

برخلاف رنگ بژ لوکسی که در کابین لندکروزر معمولی به کار رفته است، در داخل نسخه GR اسپرت شاهد استفاده از چرم مشکی و قرمز هستیم که با نشان GR روی غربیلک فرمان، گرافیک اختصاصی نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، طرح فیبر کربنی روی کنسول مرکزی همراه شده تا حال و هوای اسپرتی را ایجاد کند. بااین‌حال، GR اسپرت همان طرح هفت صندلی سه ردیفه نسخه معمولی لندکروزر را حفظ کرده است.

GR اسپرت در بخش فنی هم با همان دو پیشرانه لندکروزر معمولی بدون هیچ‌گونه افزایش قدرتی ارائه می‌شود. این یعنی خریداران می‌توانند موتور ۳.۵ لیتری V۶ توئین توربوی بنزینی با ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنند یا سراغ موتور ۳.۳ لیتری V۶ توئین توربودیزلی بروند که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور به چهارچرخ نیز از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

برخلاف نسخه‌های دیگر لندکروزر که قفل دیفرانسیل عقب برای آن‌ها قابل سفارش است، نسخه GR اسپرت به‌صورت استاندارد با قفل دیفرانسیل الکترونیکی جلو و عقب ارائه می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این نسخه برخورداری از سیستم تعلیق پویای الکترونیکی-جنبشی تویوتا یا به‌طور مخفف E-KDSS است. این یک سیستم کنترل الکترونیکی تعلیق است که به‌طور خودکار و مستقل آنتی‌رول بارهای جلو و عقب را تنظیم می‌کند و به شرایط هرکدام از چرخ‌ها واکنش نشان می‌دهد. E-KDSS باعث افزایش پایداری رانندگی در شهر و کاهش ارتعاشات می‌شود و درعین‌حال قابلیت‌های آفرود خودرو را هم افزایش می‌دهد.

لندکروز۳

نسل جدید لندکروزر روی شاسی نردبانی جدیدی ساخته شده که ۲۰ درصد مستحکم‌تر از قبل بوده و در ترکیب با پلت‌فرم جدید GA-F، وزن خودرو را ۲۰۰ کیلوگرم کاهش داده و مرکز ثقل را پایین‌تر آورده است. علاوه بر این، کیفیت سواری لندکروزر هم به لطف بازطراحی سیستم تعلیق بهبود پیدا کرده است. GR اسپرت گران‌ترین نسخه لندکروزر است و قیمت آن در ژاپن با موتور بنزینی از ۷.۷ میلیون ین معادل ۷۰¡ ۵۰۰ دلار و با موتور دیزلی از ۸ میلیون ین معادل ۷۳¡ ۲۰۰ دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود فروش لندکروزر GR اسپرت اواخر همین ماه در بازار خانگی آغاز شود.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها