|
کدخبر: 189039

آخرین قیمت محصولات سایپا در بازار خودرو

چهار محصول سایپا امروز رشد ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی در بازار داشتند تا نوار رشد قیمت خودروهای پرطرفدار این شرکت پس از تعطیلات پاره نشود.

ارزیابی بازار خودروهای پرطرفدار سایپا نشان دهنده آن است که «کوییکR»، « تیبا صندوقدار» ، «تیبا ۲» و «ساینا» در بازار امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰ رشد قیمت داشتند.

 رصد باراز خودرو نشان دهنده آن است که «کوییک R» و «تیبا۲» رشد یک میلیون تومانی داشته اند و «تیبا صندوقدار» و «ساینا» نیز رشدی ۵۰۰ هزار تومانی را در بازار تجربه کردند.

رشد قیمت محصولات سایپا در بازار در حالی رقم خورده که همچنان مراکز شماره گذاری خودرو تعطیل هستند و معاملات با باز شدن دفاتر رسمی به صورت وکالتی صورت می گیرد.

در کنار رشد قیمت خودروهای داخلی پرتیراژ امروز دلار هم رشد قیمت در بازار داشت، از دلار می توان به عنوان عامل اصلی تغییر قیمت در بازار یاد کرد، عاملی که ماه ها است با نوسان بسیار روبرو است و این نوسان بازار خودرو را نیز دستخوش تغییر پی در پی می کند.

توقعات انتظاری از دیگر عواملی است که در بازار همچنان وجود دارد و این عوامل نیز بر قیمت خودرو اثر بوده است. انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات و تعیین کابینه دولت جدید از جمله عوامل انتظاری هستند که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

قیمت «تیبا صندوقدار» امروز با رشد ۵۰۰ هزار تومانی در بازار به ۱۳۷ میلیون تومان رسید، قیمت «تیبا۲» معمولی نیز با رشد یک میلیونی در بازار به ۱۴۲ میلیون تومان رسید.

براساس ارزیابی بازار خودرو «کوییک معمولی» امروز تغییر قیمت در بازار نداشت و با قیمت ۱۵۸ میلیون تومان رسید، اما «کوییک R» با افزایش یک میلیونی در بازار ۱۶۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد. ساینا هم امروز در بازار رشد ۵۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۴۷ میلیون و ۵۰۰ تومان در بازار قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به ۲۹۱ میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار ۳۵۳ تا ۳۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها