|
کدخبر: 186645

خودروی شیطانی ویژه بازار چین!

فولکس‌واگن لاماندو در اصل نسخه شیک‌تری از سدان جتا است که فقط در چین عرضه می‌شود.

در حقیقت، لاماندو برای جتا مثل آرتئون برای پاسات است. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ از طریق جوینت ونچر فولکس‌واگن-سایک معرفی شد و حالا تقریباً زمان آن رسیده تا نسل دوم این سدان کامپکت معرفی گردد زیرا تصاویری از نسل جدید لاماندو توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است.

نسل جدید لاماندو که ظاهری شیطانی دارد با الهام از ویژگی‌های طراحی خانواده ID، از استایل محافظه‌کارانه قبلی خود فاصله گرفته است. ورودی هوای بزرگی در سپر جلو همراه با چراغ‌هایی تهاجمی که توسط یک نوار کرومی نازک به هم متصل شده‌اند، چهره‌ای شیطانی را ایجاد کرده‌اند. در عقب، چراغ‌ها مثل کراس‌اوور الکتریکی ID.۴ تیره و متصل‌به‌هم هستند اما به چراغ‌های پژو ۵۰۸ هم شباهت دارند. در سپر هم هرچند سر اگزوزهای واقعی قابل‌مشاهده نیستند اما نمونه‌های تزئینی به دو صورت مشکی یا کرومی به چشم می‌خورند.

نسل اول لاماندو روی پلت‌فرم MQB ساخته شده و بنابراین انتظار می‌رود در نسل جدید آن از پلت‌فرم تکامل‌یافته MQB Evo استفاده شود یعنی همان پلت‌فرم که زیر پوست نسل هشتم گلف و تعداد دیگری از محصولات کامپکت گروه فولکس‌واگن قرار دارد. لاماندوی جدید ۴,۷۸۴ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۱ میلی‌متر عرض و ۱,۴۶۹ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن ۲,۷۳۱ میلی‌متر است که این یعنی به میزان قابل‌توجهی از آرتئون کوچک‌تر است.

زیر کاپوت نسل جدید لاماندو همان پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ قدیمی قرار می‌گیرد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. فولکس‌واگن بیش از یک دهه است که از این موتور استفاده می‌کند. یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه هم نیروی این موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند. نسل جدید لاماندو پس از رونمایی رسمی تا پیش از پایان امسال، در چین و چند بازار خاص مثل فیلیپین عرضه خواهد شد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها