|
کدخبر: 186092

خداحافظی با خودروی جذاب هیوندای!

هفته پیش بود که هیوندای اخبار مهمی از دگرگونی سبد محصولات خود در مدل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد.

خودرو خداحافظی با خودروی جذاب هیوندای!

 این خودروساز کره‌ای گفته که کدام خودروها برای اولین بار تولید خواهند شد، کدام ها فیس لیفت شده و کدام ها بدون تغییر باقی خواهند ماند. البته همه خودروهای هیوندای وارد سال جدید نخواهند شد. کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند بخش اعظم اعضای خانواده ولوستر دیگر تولید نخواهند شد. این شرکت فقط ولوستر N را تولید خواهد کرد، خودرویی که نسبت به سال قبل تغییر نکرده است.

البته این خبرها سورپرایز کننده نبوده‌اند. در ماه آوریل بود که خبری درباره سخت بودن یافتن ولوستر عادی در انبار نمایندگی‌های هیوندای منتشر شد. همچنین اعلام شد این شرکت در حال پرداخت مشوق‌ها به نمایندگی‌هاست تا ولوسترهای باقی مانده را به فروش برسانند که این دو خبر نشانه‌های پایان قریب‌الوقوع ولوستر بود. چند روز بعد بود که هیوندای اعلام کرد ولوستر در مدل ۲۰۲۲ تغییری نخواهد داشت و مدل‌های آن ساده‌تر خواهند شد که خب هم‌اکنون فهمیدیم سرنوشت این خودرو چه خواهد بود.

این برند در حال خاتمه عرضه مدل‌های ۲.۰، پریمیوم ۲.۰، R-Spec، توربو و اولتیمیت بوده و تنها ولوستر N باقی خواهد ماند. به این ترتیب هاچبک سه درب و نیم هیوندای مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربو با خروجی ۲۷۸ اسبی و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری خواهد بود. هیوندای در مدل سال ۲۰۲۱ این خودرو از گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه جدید استفاده کرده هرچند گیربکس استاندارد از نوع ۶ سرعته دستی است.

هیوندای درباره ولوستر تصمیمی مشابه فولکس‌واگن را اتخاذ کرده است. در سال ۲۰۱۹ بود که فولکس‌واگن اعلام کرد نسخه استاندارد گلف را در آمریکا عرضه نکرده و تنها مدل‌های داغ GTI و R را روانه این کشور خواهد کرد. اگرچه حذف اکثر تریم های ولوستر برای نسخه N خوب به نظر نمی‌رسد اما این خودرو حداقل یک سال دیگر فرصت حضور در بازار را خواهد داشت. خوشبختانه ولوستر N قربانی محبوبیت شاسی بلندها نشده هرچند آینده روشنی هم در انتظار آن نیست.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها