|
کدخبر: 130010 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز:

زمان های طلایی برای فروش خودرو

آیا زمان فروش خودرو فرا رسیده است؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان خودروها دارند و می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم.

خودرو زمان های طلایی برای فروش خودرو

همه دوست دارند وقتی زمان فروش خودرو فرا می‌رسد بتوانند پول خوبی به دست آورند. در همین زمینه یک سری زمان های خاص وجود دارد که بهتر است نسبت به فروش خودرو اقدام کنید. کارشناسان معمولا فصل بهار و تابستان را بهترین زمان برای فروش خودرو می‌دانند هرچند که ممکن است برخی از افراد این قضیه را جدی نگیرند.

امسال با توجه به شیوع کرونا، نیاز به خرید خودرو بالا رفته و اکثریت قصد دارند خودروی جدید بخرند بنابراین شانس فروش نیز بالاتر رفته است. در ادامه این نوشتار قصد داریم به توضیح در خصوص بهترین زمان ها برای فروش خودروی کارکرده بپردازیم.

۱- قبل از این که فکر فروش به سرتان بزند

ممکن است این حرف کمی عجیب باشد. اما بهترین زمان برای فروش خودرو قبل از آن است که نیاز به فروش خودرو پیدا کنید. در این زمان خودرو در شرایط نسبتا مساعدی قرار دارد و قاعدتا مشکل خاصی برای آن ایجاد نشده که بخواهید دست به فروش آن بزنید. قاعدتا فرد نیز زمان کافی خواهد داشت تا رسیدگی های لازم را انجام دهد و نسبت به تمیز کردن خودرو و بررسی شرایط فنی اقدام کند. در نتیجه بعد از آن با خیال آسوده می‌توانید نسبت به فروش خودرویتان اقدام کنید.

۲- وقتی که خودرو سالم است

یکی از پارامترهای مهم در زمان فروش خودرو سلامت آن است. اکثر خریداران خودروهای کارکرده به دنبال مدل هایی هستند که نیاز به تعمیرات اساسی ندارد. بنابراین بهترین زمان برای فروش خودروی کارکرده زمانی است که همه قطعات به خوبی کار می‌کنند و سرویس خودرو نیاز نیست.

۳- قبل از رسیدن به کارکردهای حساس

کارکرد خودرو از جمله مواردی است که خریداران به شدت نسبت به آن حساس هستند. این قضیه به دلیل آن است که در هنگام رسیدن به یک سری از کارکردها خودرو احتیاج به تعمیرات اساسی پیدا می‌کند یا باید قطعات گران قیمت نظیر دیسک و صفحه یا تسمه تایم تعویض شود. به طور کلی پیشنهاد می‌شود خودرو را پیش از رسیدن به کارکردهای ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر بفروشید. چرا که در کارکرد تقریبی ۸۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض تسمه تایم وجود دارد. همچنین کارکردهای بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر از نظر روانی روی خریداران اثر می‌گذارد و احساس می‌کنند خرید این خودرو خرج بالایی در آینده روی دست آن ها خواهد گذاشت.

۴- پیش از این که خودرو یک سال پیرتر شود

قاعدتا خودرویی که ۳ سال از تولید آن گذشته قیمت بیشتری نسبت به یک خودروی ۴ ساله دارد. بنابراین بهتر است قبل از این که سن خودروی شما یک سال افزایش پیدا کند نسبت به فروش آن اقدام کنید.

۵- وقتی که احساس امنیت نمی‌کنید

ایمنی خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و خودروهای جدید مجهز تکنولوژی های به روزی در این زمینه هستند. ممکن است با گذشت مدت زمانی از تولید خودرو احساس کنید امنیت لازم را ندارید بنابراین بهتر است نسبت به فروش آن خودرو اقدام کنید و یک مدل جدیدتر بخرید.

۶- ارزش خودرو بالا رفته است

اگر ارزش خودروی شما در بازار بالا رفته یا به دلیلی قیمت آن افزایش پیدا کرده بهتر است آن را بفروشید. با این کار می‌توانید پول بیشتری به دست آورید و آن را خرج خرید یک خودروی دیگر کنید و حتی بخشی از آن را به صورت پس انداز داشته باشید.

  • ناشناس ارسالی در

    هرروز یه نقشه سراین ملت پیاده میکنن

ارسال نظر