|
کدخبر: 127190 شروین اشیدری

رنوی کارکرده بخریم؟ / بررسی گزینه های کم دردسر بازار خودرو

اگر جزو افرادی باشید که کیفیت را به آپشن ترجیح دهید و از بودجه کافی برای خرید نمونه‌‌های صفر برخوردار نباشید و از طرفی دیگر به خرید خودروهای چینی نیز راضی نشوید، ناچارا باید به سمت خرید خودروهای کارکرده بروید.

خودرو رنوی کارکرده بخریم؟ / بررسی گزینه های کم دردسر بازار خودرو

 برند رنو نیز از جمله برندهایی است که سابقه خوبی در ساخت خودروهای با‌کیفیت دارد به همین واسطه خرید مدل‌‌های کارکرده این برند می‌‌تواند از ریسک کمتری برخوردار باشد. در بازار آزاد مدل‌‌های کارکرده رنو می‌توانید انتخاب‌‌هایی روتین و اقتصادی یا انتخاب‌‌های لوکس و خاص داشته باشید که در این نوشتار قصد داریم به معرفی این انتخاب‌‌ها بپردازیم.

فلوئنس

فلوئنس سدان سایز متوسط و خانوادگی رنو است که در سال ۲۰۰۹ به روی خط تولید در فرانسه رفت و در سال ۲۰۱۲ نیز نمونه فیس‌‌لیفت آن به تولید رسید. این سدان خانوادگی درحال‌حاضر در ۳ تیپ مختلف به صورت کارکرده در بازار آزاد به فروش می‌‌رسد که ۲تیپ E۲ و E۴ هر دو مجهز به جعبه‌‌دنده اتوماتیک است و تفاوت‌‌هایی در امکانات رفاهی و تجهیزات نسبت به یکدیگر دارند و در کنار این دو نسخه یک نسخه مجهز به جعبه دنده دستی نیز از این سدان در کشور به فروش رسید. تیپ E۲ که از لحاظ امکانات رفاهی در جایگاهی پایین‌‌تر از E۴ قرار می‌‌گیرد .

هرچند که این سدان گوشه‌‌گیر نتوانست به فروش مناسبی همچون نمونه لتیتود در ایران دست پیدا کند اما در سال ۱۳۹۴ این خودرو توانست بیشترین میزان رضایتمندی را از طرف خریدارانش به‌دست بیاورد. فلوئنس را می‌‌توان گزینه مناسبی در بازار خودروهای کارکرده دانست؛ چرا‌که در کنار بهره‌‌گیری از پیشرانه ۲ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری از هندلینگ و نرمی مناسبی نسبت به هم‌‌رده‌‌هایش برخوردار است و کیفیت مطلوبی را چه در بخش داخل و چه در بخش فنی خودرو ارائه می‌دهد. علاوه‌‌ بر موارد ذکر‌شده، این خودرو در نسخه E۴ از تجهیزاتی نظیر گرمکن صندلی‌‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌‌های برقی، کروزکنترل و سانروف بهره‌‌ می‌‌برد و از لحاظ آپشن نیز در سطح نسبتا خوبی قرار دارد. انتخاب این سدان را می‌‌توان برای افرادی که علاقه به خرید خودرویی کم‌‌هزینه به همراه امکانات و قدرت قابل قبول دارند، مناسب دانست و در صورت پیدا ردن نمونه‌‌ای کم‌کارکرد می‌‌تواند در درازمدت پاسخگوی نیاز خریدار باشد.

فلوئنس۱

لتیتود

مدل لتیتود رنو‌ یکی از خاص‌‌ترین گزینه‌‌هایی است که درحال‌حاضر در بازار دست‌‌دوم در بین مدل‌‌های دیگر این برند می‌‌توان خریداری کرد. لتیتود در مدل‌‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به کشور وارد شده ‌و به واسطه محدود‌بودن تعداد این خودرو می‌‌تواند گزینه‌‌ای مناسب برای خریدارانی باشد که علاقه به خرید خودروهای خاص و کم‌‌تعداد دارند. هنگامی که لتیتود پایش به ایران باز شد، با توجه به اینکه این مدل لوکس‌‌ترین سدان رنو بود، بسیاری بر این باور بودند که بتواند از فروش مناسبی برخوردار شود اما به واسطه قیمت‌‌گذاری بالاتر و نادرست نسبت به رقبا نتوانست موفقیت بزرگی را برای رنو در این کلاس و در ایران رقم بزند. این سدان لوکس از پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر با حداکثر توان ۲۴۱ اسب بخار بهره می‌‌برد و شتاب صفر تا صد ۸.۴ ثانیه در کنار مصرف سوخت معقول ۹.۹ لیتر به صورت ترکیبی را برای خریدار به ارمغان می‌‌آورد. علاوه بر شتاب و قدرت مناسبی که این خودرو با توجه به ابعاد و کلاسش در اختیار خریداران قرار می‌دهد، در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز در سطح کاملا قابل قبول و بالایی قرار دارد. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک به همراه خوشبوکننده هوا، چراغ‌‌های زنون، سنسور نور، سنسور باران، کروزکنترل، سقف پانوراما و صندلی‌‌های برقی اشاره کرد.

لتیتود

سفران

سفران سدانی است که برای رقابت با خودروهایی نظیر تویوتا کمری، هیوندای سونتا و کیا اپتیما به بازار ایران وارد شد و از لحاظ امکانات و تجهیزات در رده‌‌ای بین فلوئنس و لتیتود قرار می‌‌گیرد. همانند سایر گزینه‌‌های ذکر شده رنو در بازار خودروهای کارکرده این سدان نیز از چهره‌‌ای با وقار و جذاب و در عین حال شبیه به لتیتود برخوردار است اما می‌‌توان گفت زرق و برق‌‌ خودروهای کره‌‌ای را به همراه ندارد و اصالت طراحی اروپایی خود را حفظ کرده است. این خودرو در دو نسخه مجهز به پیشرانه ۲ و ۲.۵ لیتری درحال‌حاضر با مدل‌‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قابل خریداری است.

این خودرو نیز همانند سایر گزینه‌‌های رنو در بازار دست دوم از فضای داخلی نسبتا ساده اما شکیل و زیبا برخوردار است که علاوه بر به‌کارگیری مواد با‌کیفیت در کابین از امکانات قابل قبولی نیز برخوردار است. همچنین فضای جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. به واسطه بهره‌‌گیری هر دو نسخه از جعبه‌‌دنده اتوماتیک در کنار فضایی جادار و بهره‌‌گیری از پیشرانه‌‌های با قدرت ایده‌‌آل می‌‌توان این خودرو را یکی از گزینه‌‌های مناسب و اقتصادی به خصوص در نسخه ۲ لیتری برای خانواده‌‌ها دانست هر چند که گزینه‌‌های مختلف صفرکیلومتر نیز در بازار نظیر مزدا ۳ نیو و بسیاری از موارد دیگر در دسترس است.

سفران

اسکالا

اگر در بازار خودروهای کارکرده به دنبال خرید خودرویی هاچ‌بک باشید، می‌توانید هاچ‌بک دوست‌‌‌داشتنی اسکالا را در نظر بگیرید هر چند که این خودرو همانند بسیاری از مدل‌‌های دیگر رنو به واسطه قیمت‌‌گذاری نامناسب نتوانست فروش موفقی را تجربه کند. اسکالا همانند فلوئنس در دو تیپ E۴ و E۲ با مدل‌‌های ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۶ خرید و فروش می‌شود که این دو نسخه از پیشرانه ۲ لیتری بهره می‌‌برد اما یک نسخه با پیشرانه ۱.۶ لیتری با نام PE نیز از این محصول رنو را می‌‌توان در بازار آزاد یافت.

اسکالا را می‌‌توان هاچ‌بکی جذاب و جمع‌‌وجور مناسب برای مصارف شهری دانست که به واسطه کم‌بودن تعدادش نیز می‌‌تواند نظر بسیاری را به سمت خود جلب کند. علاوه بر دو نسخه ذکر شده برای افرادی که علاقه به خرید خودرو خاص‌‌تری نیز دارند، نمونه کابریولت این خودرو نیز به تعداد انگشت‌‌شمار با قیمت‌‌هایی نجومی و در حدود ۱۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. بهره‌‌گیری از پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۳ اسب بخاری به همراه مصرف سوخت ترکیبی ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر و شتاب نسبتا قابل قبول ۱۰.۴ ثانیه این هاچ‌بک را که از امکانات و آپشن‌‌های استاندارد نظیر صندلی‌‌های چرمی، کروزکنترل، سنسور باران و... برخوردار است، به گزینه‌‌ای مناسب در بازار خودروهای کارکرده رنو تبدیل کرده است.

اسکالا

مگان

مگان را می‌‌توان یکی از سدان‌‌های اقتصادی و بسیار با‌کیفیت رنو در ایران دانست؛ خودرویی که درحال‌حاضر در نسخه‌‌های ۱.۶ و ۲ لیتری به صورت وارداتی یا مونتاژشده توسط پارس‌‌خودرو یافت می‌شود. در بین محصولات رنو در ایران می‌‌توان مگان را یکی از پرطرفدارترین مدل‌‌ها پس از تندر۹۰ یا لوگان معروف دانست که به فروش نسبتا موفقی نیز توانست دست یافت اما با این حال نتوانست با رقیب سرسخت خود یعنی پژو در ایران رقابت کند. این محصول جزء معدود محصولاتی بود که توانست رقابت پایاپایی با رقیب اصلی خود یعنی مزدا ۳ داشته باشد و اگر جزو افرادی باشید که بیشتر به دنبال خودرویی خانوادگی، نرم و کم‌دردسر تا خودرویی اسپرت باشید، مگان می‌‌تواند گزینه‌‌ای مناسب باشد.

مگان

بارز‌‌ترین خصوصیات رنو مگان را می‌‌توان در کابین با کیفیت، بسیار نرم بودن سیستم تعلیق و کم‌هزینه‌بودن آن خلاصه کرد که می‌‌تواند گزینه‌‌ای مناسب برای افراد با بوجه ۴۰ الی ۸۰ میلیون تومان باشد. اگر به دنبال نسخه‌‌ای خاص از مگان نیز باشید، دو نسخه هاچ‌بک و کانورتیبل از این خودرو نیز به ترتیب با قیمت‌‌های حدودی ۶۰ و ۹۰ میلیون تومان در دسترس است.

  • موری ارسالی در

    موافقم، مخصوصا با مگانش.

  • ناشناس ارسالی در

    این قیمت ها که دادی مال قرن دقیانوس رفیق. احتمالا از خوابت مونده باشه.

  • زهره وفایی فرد ارسالی در

    سلام
    من هم همین نظر را دارم که بر ند رنو یکی از بهترین باندهای ماشین در ای ران بوده است .و کار کرده تمیز آن به صدتا ماشین های امروزی می ارزد .

  • ناشناس ارسالی در

    خفشو بابا بی ناموس

  • ناشناس ارسالی در

    این مقاله مربوط به دوره اصحاب کهف ،الان قیمتها حداقل ۵ برابر قیمت ذکر شده در مقا له است...

  • محمد ارسالی در

    شما حالتون خوبه😳😳😳

    آها ...ف کر کنم شما همونایی هستین که میگن ایران 2 زندگی میکنم...آخه این قیمتها چیههههههه🤐🤐 🤐

  • محمد ارسالی در

    آقا نوشتی فلوئنس 150 تومن...همه شاهد باش ن✋ بنده 100میلیون تومن کمیسیون میدم به ا ین آقای نویسنده یه فلوئنس واسم پیدا کنه. ...با هر کیفیت.... دور رنگ، چپی،موتور سو خته،....

  • ناشناس ارسالی در

    خوابی داداش. مگان 80 میلیون کجا قیمت گرف تی😂😂 الان دیروز بازاز بودم مگان 2000 تمی ز کمتر از 870 میلیون تو نمایشگاه نبود. ف لوعنس هم 910 میلیون بود. بهترین خودرو مو نتاژ ایران=مگان 2000 سلطان کیفیت و شتاب ثانویه

  • ناشناس ارسالی در

    ارزان خواهد شد مثل اینکه اصلا نمی دونید انتخابات آمریکا است و بعدش مذاکره همه چیز پایین خواهد آمد مثل قطعنامه ۵۹۸ اینها تو رو دروایسی قرار گرفته اند منتظر بهانه اند اگر مذاکره نشود اسلامی باقی نمی ماند

  • نامي ارسالی در

    باش تا صبح دولت تو بدمد ! بشين تا ارزون شه بااون چندرر قازت فرغون هم نميدن !امرو ز بخري بهتر از فرداست!

ارسال نظر