|
کدخبر: 292801

پیام شهردار تهران به مناسب روز شوراها

شهردار تهران در پیامی به مناسبت روز ملی شورا‌ها به عملکرد این مجلس محلی در کشور پرداخت.

جامعه پیام شهردار تهران به مناسب روز شوراها

متن پیام علیرضا زاکانی شهردار تهران به مناسبت روز ملی شورا‌ها به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی بینشی و کارکردی نسبت به نقش‌آفرینی مردم در اداره امور کشور شکل گرفت. شورا‌های شهر و روستا از مهمترین مظاهر نهادی تحقق رویکرد مردمی‌سازی در نظام اسلامی و حلقه پیشرو برای مراحل پنج‌گانه تکاملی انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند. تحقق کارویژه مطلوب آن با هدف حل مشکلات زندگی شهروندان موجب تحکیم پایه‌ها و استحکام قدرت انقلاب در کشور در قالب کسب سرمایه اجتماعی شده است. شوراها، کارگزاران اصلی حکمرانی شهری هستند و با کاربست ابزار‌های متنوع حکمرانی شهر، موجب ترسیم رویکرد‌های تحولی در کالبد شهری و برجسته‌سازی عناصر هویت‌ساز بر پیکره شهر اسلامی-ایرانی خواهند شد و برآیند آن ظهور تغییرات کیفی در منظر و هویت شهری است.

اینجانب روز ملی شورا‌ها را به اعضای محترم شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های سراسر کشور و همچنین مدیران و کارگزاران شهری علی‌الخصوص همکاران عزیزم در شورای شهر تهران تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم با این عزم راسخ بستر‌های اعتلاء حکمرانی شهری مهیا گردد. همچنین باید در این فرصت از زحمات جناب آقای مهندس مهدی چمران در ارتقای جایگاه این نهاد مردم‌پایه تشکر کنم. حضور مستمر و پربرکت ایشان در شورای شهر و خدمت به مردم با روحیه‌ی بسیجی از دو منظر قابلیت قدردانی دارد:

۱. تمرکز و تکاپوی ایشان برای حل مشکلات شهری با نگرش انقلابی ۲. کنشگری اعتمادساز برای شهروندان تهرانی در راستای صیانت از سرمایه اجتماعی نظام اسلامی لذا باید مستندسازی تجربه عملی ایشان در قالب مدیریت دانش مدنظر قرار بگیرد و کارگزاران مدیریت شهری با کسب تجربه از ایشان در مناسبات شورای شهر، زمینه‌های تحولی در نظام شورایی کشور را مهیا سازند.

در پایان ضمن گرامیداشت این روز از مجموعه همکاران در شورای عالی استان‌ها و به خصوص برادر عزیز و مجاهدم جناب آقای سروری بابت همه مساعی و تلاش‌های خوب و اثرگذار ایشان برای تحول و ارتقای شورا‌های شهر و روستا در سراسر کشور سپاسگزارم.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها