|
کدخبر: 267173 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران:

کمبود یک میلیون مسکن برای ساکنان تهران / وضع شهر را نگران کننده جلوه ندهیم

علیرضا زاکانی،شهردار تهران در هفتاد و پنجمین جلسه شورای تهران گفت:امروز حدود ۵۱درصد از مردم تهران اجاره نشین هستند و این یک بلای بسیار بزرگی بر سر مردم است.

اجتماعی کمبود یک میلیون مسکن برای ساکنان تهران / وضع شهر را نگران کننده جلوه ندهیم

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران عنوان کرد:ی ک افق بلند مدت ۱۰ساله را برای تهران در نظر داریم که به عنوان چشم انداز به آن نگاه می کنیم.

وی گفت: ۳۲۵ ایستگاه مترو و بی آر تی برای نوسازی شهر را هدف گذاری کردیم و همچنین ۱۱ خط ایستگاه بی آر تی در شهر تهران موجود است  که از این تعداد ۱۴۳ ایستگاه فعال هستند.

۵۱درصد در تهران اجاره نشین داریم

زاکانی افزود:بالغ بر یک میلیون مسکن برای ساکنان تهران کمبود داریم.امروز حدود ۵۱ درصد مردم در تهران اجاره نشین هستند و این یک بلای بسیار بزرگی بر سر مردم است.

شهردار-زاکانی

 

شهردار تهران ادامه داد: بدون مشارکت مردم در عرصه های مختلف،امکان تحول در شهر محقق نخواهد شد.

او گفت: ۱۰ماه و یک روز از فعالیت این دوره از شهرداری می گذرد، حاصل اقداماتی که در این مدت صورت گرفته است، در نمایشگاهی که در پارک گفت و‌گو برگزار خواهد شد، به نمایش مردم می گذاریم و ابعداد و کارهای انجام‌شده در این مدت احراز خواهد شد.

زاکانی عنوان کرد: راهی که تا امروز طی شده است ابعاد مختلفی داشت. بالغ بر ۷هزار میلیارد تومن در مشارکت هایی که از قبل مانده بود و سهم شهرداری بود،مجدد به شهرداری برگشت و در راستای خدمت به مردم هزینه خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: ۳۹ فروشگاه شهروند فعال در تهران داریم. تلاش ما این است که با مشارکت مردم  فروشگاه های محله را راه اندازی کنیم.

زاکانی افزود: در بحث آرامستان ها، تلاش ما این است تا بتوانیم آرامستان های جایگزین داشته باشیم. فاصله تعدادی از شهروندان تا سازمان‌ بهشت زهرا بسیار زیاد است.

این سامانه های شهرداری همچنان در دسترس نیست

زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکنشبه) در هفتاد و پنجمین جلسه شورا در تذکری اظهار داشت: بیش از یک ماه از حمله سایبری به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات مدیریت شهری که با هدف ایجاد مشکل و نارضایتی در بین شهروندان صورت گرفت، می‌گذرد. در این مدت همکاران پرتلاش ما در سازمان فاوا نهایت همت خود را به کار گرفتند و بخش قابل توجهی از سرویس‌های خدمات رسان شهرداری تهران فعال شد.

وی ادامه داد: با گذشت زمان قابل توجه، سامانه های تحلیل اطلاعات،  فضاهای بی دفاع شهری، کمیسیون های شهری از جمله کمیسیون ماده ۵ و پرتال معاونت ها، همچنان در دسترس نیست.

 

شمس-احسان

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر افزود: با توجه به عدم فعالیت سامانه دورکاری پرسنل نوعی بلاتکلیفی و اختلال در خصوص نحوه اعمال دستورالعمل دورکاری بانوان باردار و یا دارای فرزند کمتر از ۶ سال رخ داده که مجموعه این اتفاقات زیبنده شهرداری تهران نیست. 

شمس‌احسان اضافه کرد: از شهردار تهران تقاضا دارم هرچه سریعتر دستورات لازم جهت فعال سازی کلیه زیرساخت های فناوری اطلاعات شهرداری تهران را صادر کنند.

وی با بیان اینکه این روزها مکررا از جانب پرسنل شهرداری تهران پیگیری و به حق مطالبه می شود، عدم بارگذاری احکام و فیش های حقوقی علی رغم گذشت بیش از ۱۰۰ روز از سال جاری است خاطرنشان کرد: هرچند مشکلاتی در زمینه تعیین میزان افزایش حقوق پرسنل رسمی و قراردادی وجود دارد، لیکن مطابق با دستور شهردار تهران که پیش از این نیز چندبار رسانه ای شده است، انتظار می رود در اسرع وقت مطابق با مر قانون نسبت به اعمال ضرایب و محاسبه فیش حقوقی و احکام جدید اقدام شده و کارکنان از بلاتکلیفی خارج شوند هر چند در این خصوص مطلع هستم که شهردار تهران و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در حال پیگیری این موضوع هستند.

وضعیت تهران را نگران کننده جلوه ندهیم

مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران: می توان گفت که اداره شهر تهران اقدامی بسیار سخت است و توسعه آن به مراتب سخت تر است.

عباسی-شورا

 

او گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا وضع موجود در شهر را نگران کننده جلوه ندهیم و اقداماتی در راستای بهبود وضع موجود انجام دهیم.

نرگس معدنی پور، عضو شورای شهر تهران نیز گفت: مجسمه فردوسی در اثر اقدام غیر کارشناسی و شست و شوی غیر اصولی آسیب دیده است.

 

نرگس-معدن پور

وی افزود: این مجسمه که ۶۳ سال پیش ساخته شده ،با روش های علمی و تحت نظر کارشناسان مورد شست و شو قرار گرفته است. لذا از شهردار تهران خواهشمند هستم نسبت به رفع این اقدام در باره سایر مجسمه ها حساسیت نشان دهد.

برنامه های شهرداری محقق شدنی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت جهادی یک تفکر قوی است گفت: امروز اگر در شورای اسلامی شهر تهران حضور داریم و شهردار را انتخاب کردیم بر اساس تفکر جهادی بوده است و باید با حمایت شورا اقدامات را دنبال کرده و انرژی منفی ایجاد نکنیم.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی  شهر تهران پس از استماع سخنان علیرضا زاکانی،  ضمن تشکر از ارائه مطالب از سوی شهردار تهران اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده مردم سخنان شهردار را به عنوان یک آرزوی بزرگ یاد نمی‌کنم چرا که این کارها شدنی است. به طوری که در دوره مدیریت آقای قالیباف نیز اتفاقات بزرگی صورت گرفت و آرزو هم نبود و این صحبت‌ها شدنی است.

نادعلی-شورا

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که  مدیرت جهادی یک تفکر است و باید این راه ادامه داشته باشد. امروز اگر در شورای اسلامی شهر تهران  حضور داریم و شهردار پایتخت  را انتخاب کردیم بر اساس تفکر جهادی بوده  و  باید با حمایت شورای اسلامی شهر تهران  اقدامات را دنبال کنیم و انرژی منفی ایجاد نکنیم.

سخنگوی  شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از معاونین شهرداری تهران  می‌خواهیم بیشتر در کمیسیون‌ها حضور پیدا کنند تا به ادبیات مشترک برسیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها