|
کدخبر: 267861

آیا ایمپلنت دندان یک روزه خوب است ؟

امروزه تعداد فزاینده‎ای از دندانپزشکان با استفاده از تکنیکهای پیشرفته، ایمپلنت‎های دندانی را در همان روز ارائه می‎دهند. این روش زمانی اهمیت دارد که ایمپلنت‎ها به گونه‎ای مناسب قرار داده شوند. هر یک از روش‎های ایمپلنت دندان بر اساس جدول زمانی درمان متفاوت است و روند توصیه شده به وضعیت استخوان و موقعیت قرار دادن ایمپلنت بستگی دارد. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با این فرایند، لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید.

دندان-آگهی۱

آشنایی با ایمپلنت دندان یک روزه

در حقیقت، ایمپلنت دندان واقعاً در یک روز امکان‌ دارد.؟ پاسخ در اینجا مثبت است.  چنین شرایطی به شما این امکان را می‎دهد که از ادغام استخوان، روند بهبود زخم و چندین ماه انتظار صرف نظر کنید. چه یک دندان یا چند دندان را جایگزین کنید، ایمپلنت‎های دندانی در همان روز یکی از  اقتصادی‌ترین و کم خطرترین گزینه‎های موجود هستند. از ایمپلنت یک روزه معمولا برای ایمپلنت دندان جلو استفاده می شود. هنگامی که به دندانپزشک مراجعه می‎کنید، یک معاینه کامل دندان خواهید داشت. اغلب، ایمپلنت‌های ترمیمی که بلافاصله بعد از جراحی گذاشته می‌شوند، صرفاً موقتی هستند. این ایمپلنت‌ها تا زمانی که یکپارچه‌سازی کامل انجام شود، در جای خود باقی می‌مانند و پس از آن می‌توان آن‌ها را با ترمیم‌های دائمی با پشتیبانی ایمپلنت جایگزین کرد. در روش ایمپلنت دندان، پیچ‎های تیتانیوم در استخوان فک قرار داده می‎شود.

دندان-آگهی۲

برای اینکه بفهمید درمان شما چقدر طول می‎کشد، به یک متخصص مراجعه کنید که در روش‎ها و تکنیک‎های مختلف ایمپلنت دندان تجربه دارد. در یک جراحی معمولی، دندان‌های نامناسب به کمک بی‌حسی موضعی برداشته می‌شوند. البته در صورت نیاز پیوند استخوان قرار داده می‌شود و فک برای پذیرش ایمپلنت دندانی شما آماده می‌شود. ایمپلنت دندان جایگزین مناسبی برای ریشه دندان مصنوعی است که با جراحی در دهان قرار می‎گیرد و روی آن تاج، پروتز یا بریج گذاشته می‌شود. ایمپلنت‎های دندانی یک روزه به گزینه اصلی برای بیمارانی تبدیل شده‎اند که به دنبال راه حل‎های فوری هستند. در صورت موفقیت آمیز بودن، این درمان سطح بالایی از رضایت بیمار را فراهم می‎کند، زیرا آنها می‎توانند جراحی ایمپلنت و دندان‎های جدید خود را در یک روز دریافت کنند.

اهمیت استفاده از ایمپلنت دندان یک روزه

ایمپلنت یک روزه ظاهر لبخند شما را در یک جلسه بازیابی می‎کنند. ایمپلنت‎های دندانی می‎توانند جویدن، صحبت کردن و لذت بردن از زندگی روزمره را آسان‎تر کنند. اگر یک یا چند دندان از دست رفته یا دندان‎های آسیب دیده شدیدی دارید که نیاز به کشیدن دارند، دندانپزشک شما ممکن است ترمیم ایمپلنت را برای ترمیم فرم و عملکرد دهان شما توصیه کند. در حالی که این درمان‌ها می‌توانند برای سلامت دهان و دندان شما مفید باشند، لذا برخی از بیماران ممکن است واجد شرایط یک روش سریع باشند که تکمیل آن تنها یک روز طول می‌کشد! ایمپلنت‎های دندانی در همان روز نهایت سهولت، راحتی و تسکین را برای شما فراهم می‎کنند.

دلایل استفاده از ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌ دندان درمان‌های ترمیمی هستند که نه تنها لبخند شما را یکنواخت‎تر نشان می‎دهند، بلکه می‎توانند ساختار طبیعی فک شما را نیز حفظ کنند. دندانپزشک شما در ایمپلنت دندان، با جراحی، یک یا چند پایه تیتانیومی در فک شما قرار می‎دهد. اگر فقط یک دندان از دست داده‎اید، دندانپزشک می‌تواند تاج دندان زیرکونیا را روی ایمپلنت شما قرار دهد. اگر چندین دندان هم نداشته باشید، بریج مبتنی بر ایمپلنت می‎تواند ساختار دندان شما را به طور کامل ترمیم کند.

از نظر جدول زمانی، ایمپلنت دندان ممکن است از چند هفته تا چند ماه زمان ببرد تا تیتانیوم به طور کامل با استخوان فک شما ترکیب شود. علاوه بر این، هنگامی که دکتر یک دندان آسیب دیده را می‎کشد، ممکن است چند ماه طول بکشد تا محل درمان شود و به اندازه کافی دندان برای کاشت آماده شود. این فرایند همجوشی ایمپلنت استئو اینتگراسیوننامیده می‎شود. تنها زمانی که این پیوند کامل شود، دکتر می‌تواند به مرحله بعدی، که شامل افزودن دندان مصنوعی به ایمپلنت شما از طریق اباتمنت است، ادامه دهد.

دندان-آگهی۳

چه افرادی کاندیدای ایمپلنتهای یک روزه هستند؟

بیمارانی که می‌توانند ایمپلنت دندان یک روزه داشته باشند عبارتند از:

  • افرادی که یکی از دندان‌ها یا چندتای آن را از دست داده‌اند.
  • فردی که می‎خواهد ظاهر زیبای لبخند خود را جذاب‌تر  کنند.
  • استخوان و فک سالمی داشته باشد.
  • بافت سالمی در دهان داشته باشید.

اگر به ایمپلنت دندان در همان روز علاقه دارید، دکتر می‌تواند وضعیت فعلی سلامت دهان و دندان شما را ارزیابی کند تا تعیین کند که آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر. اکثر ایمپلنت‎های دندانی در یک روز در مجموع سه بار ویزیت می‌شوند:

ابتدا، برای ارزیابی کامل به دکتر مراجعه خواهید کرد تا مطمئن شوید کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان هستید. در ویزیت دوم شما، کاشت دندان کامل می‎شود. اکثر کاشت‎ها بسته به تعداد کل دندان‎های از دست رفته شما می‎توانند در چند ساعت تکمیل شوند. در مرحله سوم این فرایند تکمیل می‎شود. این روشی است که به عنوان ترمیم فوری دندان شناخته می‎شود. وقتی که فک و لثه‌های شما زمان لازم برای بهبودی را پیدا کردند، برای قرارگیری تاج مصنوعی آماده می‎شوید.

نکات قابل توجه در بررسی ایمپلنت دندان یک روزه

هزینه‎های نهایی ایمپلنت دندان به میزان درمان و وضعیت سلامت دهان شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید که اگر چندین دندان از دست رفته دارید، با دندانپزشک خود در مورد ایمپلنت‎های تمام دهان مانند پروتزهای متکی به ایمپلنت یا ایمپلنت‌های کل دندان صحبت کنید. این درمان‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ماهیت جامع‌تری داشته باشند و می‌توانید با یک درمان به حل طیف وسیعی از مشکلات دندانی خود کمک کنید. بر اساس هزینه، آنها همیشه گزینه مقرون به صرفه‎تری نسبت به یک سری ایمپلنت‎های منفرد خواهند بود. اگر بیمه دندانپزشکی دارید، حتماً درخواست ارزیابی کنید تا متوجه شوید که بیمه نامه شما چه چیزی را در مورد هزینه ایمپلنت‎های دندان پوشش می‎دهد. همچنین می‌توانید در مورد گزینه‌های تامین مالی که می‌تواند مراقبت از دندان شما را تا حد امکان مقرون به صرفه کند، از کارشناسان و متخصصین این حوزه بپرسید.

آیا می‎خواهید بدانید که کاندیدای ایمپلنت دندان در یک روز هستید؟ اگر چنین است، در صورت تمایل با افراد کارشناس که سال‎ها تجربه کار در این زمینه را دارند مشورت کرده و تماس بگیرید. این یک روش ابتکاری است که می‎تواند لبخند و کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد. ایمپلنت‎های یک روزه باعث می‌شوند که از تمام مزایای یک ترمیم دندان، بدون زمان انتظار بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

مزایای بسیاری در رابطه با ایمپلنت دندان وجود دارد، از جمله اینکه قادر خواهید بود‎ هر غذایی که دوست دارید مصرف کنید‎. دندان مصنوعی مانع از خوردن غذاهایی مانند استیک و ذرت بو داده می‎شود. با ایمپلنت دندان، می‎توانید از یک رژیم غذایی کامل و بدون هر گونه پرهیز لذت ببرید. غذاهای نرم و جویدنی بخورید. تا زمانی که دکتر بگوید اشکالی ندارد می‌توانید رژیم غذایی عادی خود را از سر بگیرید. غذاهای نرم مانند ماست و پوره سیب زمینی برای بهبودی پس از جراحی عالی هستند.

بعد از اینکه ایمپلنت‎های خود را کامل کردید، باید چند بار دیگر به دندانپزشک مراجعه کنید. به این ترتیب، دکتر می‎تواند بهبودی شما را کنترل کند. در طی چند ماه، ایمپلنت‎های شما به استخوان فک شما می‎چسبند. پس از بهبودی و پایداری ایمپلنت، دکتر، اباتمنت و تاج دائمی را روی ایمپلنت قرار می‎دهد. در مجموع مشاوره و راهنمایی از افراد متخصص در این حوزه قبل از اقدام به انجام هر کاری بسیار ضروری است.

 

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها