|
کدخبر: 236494

جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان ( ایمپلنت دیجیتال )

جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان امروزه کاشت ایمپلنت دندان به روش دیجیتالی و کات ایمپلنت فوری را معرفی می کند. یکی از معضلاتی که همیشه برای افرادی که دندان های خود را از دست داده اند وجود داشته است، عدم جایگزینی دندان های از دست رفته است.

با توجه به آن که امکانات زیادی وجود نداشت و یا با وجود انجام روش های دیگر مشکلات دیگری سراغ آن ها می آمد. برای مثال بسیاری از افراد هنگامی که دندانی را از دست می دانند یا آن را با استفاده از روش بریج جایگزین می کردند و یا از دندان مصنوعی برای پر کردن جای خالی آن استفاده می کردند. اما از عوارض این دو روش آگاه نبودند.

کاشت-دندان

با استفاده از بریج ممکن است به مرور زمان دندان های مجاور دچار پوسیدگی و آسیب شود و با استفاده از روش دندان مصنوعی، به مرور زمان بیمار دچار تحلیل استخوان و تحلیل لثه می شود. گاهی نیز ممکن است مشکلاتی در گوارش یا مشکلاتی در تکلم افراد بر اثر استفاده از دندان مصنوعی پیش آید. افرادی که دچار این دسته از مشکلات می شدند به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست داده و نمی توانستد با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنند.

اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه پزشکی دیگر کسی نگران از دست دادن دندان خود نیست زیرا با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های کاشت دندان مانند ایمپلنت دیجیتالی و ایملپنت فوری می توان به بهترین نحو ممکن جای خالی دندان از دست رفته را پر نمود. در ضورتی که می خواهید اطلاعات کاملی از جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان داشته باشید این مقاله را از دست ندهید.

همانطور که می دانید برخی افراد دارای فوبیا دنتال یا فوبیای دندان پزشکی هستند و به دنبال راه حل هایی برای فرار از انجام درمان های دندان پزشکی هستند. اما دیگر جای نگرانی نیست و بیمارانی که اغلب ترس از دندان پزشکی را بخاطر درد آن می دانستند می توانند به راحتی برای پر کردن جای خالی دندان خود اقدام کنند. زیرا علم و فناوری توانسته هم مدت زمان این روش را کاهش دهد و میزان درد و خون ریزی آن را بسیار کمتر کند. با استفاده از ایمپلنت دیجیتال می توانید در یک روز با کمترین میزان جراحت و خونریزی صاحب دندان شوید.

ایمپلنت دیجیتال چیست ؟

در ایمپلنت دندان دیجیتال با استفاده از یک دستیار راهنمای پزک و فناوری های رایانه ای یک عکس سه بعدی از دهان و دندان های شما تهیه می شود. که بر اساس این عکس تهیه شده می توان ساختار استخوان فک، محل کاشت ایمپلنت دندان و رشته های عصبی را بررسی و ارزیابی نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت دیجیتال و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت

در این روش دیگر شاهد خطاهای انسانی نخواهید بود و اگر مشکلی در عدم موفقیت دندان رخ دهد از بی توجهی و عدم مراقبت بیماران خواهد بود. افرادی که تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند در این روش می توانند تمامی دندان های خود را در کمترین زمان و کمترین درد و خونریزی بدست آورند. برخی افراد هستند که دارای بیماری انعقاد خون ، دیابت و فشار خون هستندکه این دسته از افراد با استفاده از جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان دیگر نباید نگران کاشت دندان خود باشند زیرا این روش به کمک آن ها آمده است.

جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان، کاشت ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دندان مانند دندان طبیعی عمل کرده و ظاهر آن بسیار شبیه به دندان طبیعی است. بلکه از نظر استحکام و مقاومت اگر بخواهیم بگوئیم از دندان طبیعی مستحکم تر هم می باشد. بدون ایجاد هیچگونه مشکلی می توانید سالیان سال از ایمپلنت خود استفاده نمائید. برای بسیاری از بیماران این سوال پیش می آید که ایمپلنت دندان دیجیتالی که جدید ترین تکنولوژی کاشت دندان است چگونه انجام می پذیرد. برای دریافت هزینه ایمپلنت دندان به همراه تمامی برند ها و انواع می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

پس از آن که عکسبرداری از دندان ها و دهان شما انجام شد و وضعیت استخوان فک، رشته های عصبی و جایگاه دندان ها مورد بررسی قرار گرفت پزشک در رابطه با بیماری های سابق شما و داروهایی که مصرف می کنید اطلاعات کاملی از شما دریافت می کند تا بتواند اطلاعات کافی داشته باشد و جهت جلوگیری از عفونت و موارد این چنینی برای شما دارو تجویز کند. این مرحله بسیار حائز اهمیت است و سعی کنید اطلاعاتی دقیق و کامل بیان کنید.

ایمپلنت-دیجیتال

پس از آن برای آن که بیمار دردی را حین کاشت ایمپلنت حس نکند معمولا پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند که بیمار بتواند به راحتی بعد از کاشت به منزل مراجعه کند. بسیاری از افراد سوال می کنند آیا کاشت ایمپلنت دندان در دسته دندان پزشکی زیبایی قرار میگیرد؟ باید بدانید در واقعیت این روش در دندانپزشکی زیبایی قرار نمی گیرد اما در زیبایی چهره و جذابیت لبخند افراد تاثیر مستقیمی دارد.

با توجه به اطلاعاتی که از عکس شما دریفات می شود دستیالر پزشک با کمترین درصد خطا یک شکاف بسیار کوچک به اندازه مورد نیاز برای ایمپلنت دندان درون لثه شما ایجاد می کند و به صورت دقیق و اغلب بدون خطا ایمپلنت را در آن کاشت می کنند. همین شکاف کوچک باعث شده است میزان خونریزی و درد در این روش به شدت کاهش یابد. در اکثر مواقع این شکاف آن قدر کوچک بوده که نیازی به بخیه نیست و دوره بهبودی نیز بسیار کاهش پیدا می کند.

مزایا ایمپلنت دیجیتال

از مهم ترین مزیت هایی که برای این روش شمارده می شود. عبارتند از:

  • این روش دارای تهاجم بسیار کم و فشار بسیار کمی به لثه است.
  • درصد خطا از این روش حذف شده و میزان درد و خونریزی در آن بسیار کاهش یافته است به صورتی که روشی بدون درد و خونریزی آن را تلقی می کنند.
  • از لثه و ناحیه های حساس اطراف استخوان به خوبی مراقبت می کند.
  • مدت زمان کاشت ایمپلنت در این روش بسیار کوتاه است.
  • در صورتی که داروهای رقیق کنندگی خون استفاده می کنید در این روش با خطر خاصی مواجه نخواهید شود.
  • با استفاده از این روش بافت سالم تری از لثه را در اختیار خواهید داشت و در نهایت عوارض آن بسیار کم است.
  • دقت در کاشت دندان در این روش بسیار بالا است و احتمال موفقیت عمل جراحی بسیار بالاست.
  • بیمار در این روش کاشت احساس اضطراب کمتری را تحمل می کند و مدت زمان جراحی کوتاه است.
نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها