|
کدخبر: 255682

ایمپلنت دندان یک روزه در تهران

ایمپلنت دندان از روش‌های درمانی بسیار جذاب و کاربردی در عصر حاضر است. به‌نظر می‌رسد، کمتر کسی پیدا شود که واژه ایمپلنت و کاربرد آن را نشنیده باشد. افراد بسیار زیادی در اطراف ما وجود دارند که دندان‌های خود را از دست داده‌اند. این افراد باید روش‌های درمانی مطلوبی پیدا کنند تا علاوه بر حفظ دندان خود به‌بهترین روش، زیبایی دندان را نیز در اولویت بعدی قرار دهند. به بیان ساده‌تر، ایمپلنت دندان جایگزین مناسبی برای دندان‌های از بین رفته است. ایمپلنت دندان یک روش درمانی دائمی برای افراد است. با استفاده از این روش شما می‌توانید احساس کنید که دندان‌های طبیعی خود را دارید. احتمالا با خود فکر کنید که ایمپلنت گذاری یک کار وقت‌گیر و زمان‌بر است. افرادی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند این تصورات را با خود دارند. در اینجا بهتر است به این افراد نوید این خبر خوش را بدهیم که شما می‌توانید با استفاده از ایمپلنت یک روزه، جایگزین مناسبی برای تمام دندان‌های از بین رفته خود پیدا کنید.

ایمپلنت

اهمیت سلامت دندان

بدون شک، بزرگترین دارایی و سرمایه یک فرد، سلامتی او می‌باشد. سلامتی تمام اعضای بدن در این دسته قرار دارد. دندان، یکی از مهم‌ترین اعضای بدن یک انسان است. دندان سالم مسلما باعث می‌شود که غذاها خوب جویده شده و با حالت استاندارد وارد معده شوند. پس متوجه می‌شویم که اگر دندان‌های ما آسیب ببینند مسلما برای دستگاه گوارش ما هم مشکلاتی به‌وجود خواهد آمد. برای اینکه دندان کارایی زیادی داشته باید مراقبت‌‎ها و رعایت‌های بهداشتی در این‌باره صورت گیرد. علاوه بر رعایت نکات بهداشتی مانند مسواک و نخ دندان، چکاپ سالانه و مراجعه به دندانپزشک نیز، یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای حفظ دندان‌ها، لازم است. همان‌طور که در پارگراف‌های قبل اشاره شد، اگر دندان نامناسبی نیز، در دهان داشته باشید، بهتر است نگران نباشید چرا که با روش‌های نوین، راه‌حل مناسبی برای این مشکل وجود دارد. این راه‌حل‌ها بدون صرف زمان و در کمتر از یک روز انجام می‌گیرد.

انجام ایمپلنت دندان در یک روز

درست است که نام ایمپلنت دندان یک روزه بر این نوع روش درمانی گذاشته است اما باید بدانید که این ایمپلنت تفاوت زیادی با روش‌های دیگر ندارد. ایمپلنت فوری نام دیگری است که به ایمپلنت یک روزه نسبت می‌دهند. در حقیقت؛ در هر دو روش سنتی و نوین از پیچ‌های ایمپلنت برای دندان استفاده می‌شود. جوش خوردن پیچ‌ها در داخل فک نکات اصلی هر دو روش است. تنها تفاوتی که بین این دو روش وجود دارد این است که در روش معمول ایمپلنت‌گذاری تاج‌های موقتی گذاشته می‌شد تا در دفعات بعدی، تاج اصلی مورد استفاده قرار گیرد. البته این نوع تاج‌گذاری موقت و دائمی نیز، بستگی به شرایط جسمانی افراد دارد که باید دندانپزشک در این باره نظر قطعی خود را اعلام کند. حتما با خود فکر می‌کنید که چه روش جذاب و مناسبی ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که آیا تمام افراد می‌توانند از ایمپلنت یک روزه بهره‌مند شوند؟ به‌نظر می‌رسد جواب منفی است.

افراد واجد شرایط برای ایمپلنت

افرادی می‌توانند از روش ایمپلنت دندان یک روزه برای دندان‌های خود استفاده کنند که استحکام استخوان‌های فک آن‌ها برای قرار دادن پایه‌های ایمپلنت بالا باشد. بروز بیماری مزمن نیز، می‌تواند افراد را از انجام دادن این نوع ایمپلنت، باز دارد. عدم سیگاری بودن افراد نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در نهایت، افرادی که سن آن‌ها کمتر از ۴۰ سال است بهترین کاندید برای انجام ایمپلنت دندان در یک روز هستند. دلیل آن بالا بودن تراکم استخوان‌های فک در افراد جوان است. اگر ایمپلنت دندان در یک روز انجام شود، دندانپزشک چند آزمایش مرتبط از شما دریافت می‌کند. با استفاده از نتایج این آزمایشات، جراحی جزئی برای دندان آغاز می‌شود. در این روش نیز، لثه شما بی‌حس شده و کارهای مقدماتی انجام می‌شود. قرار دادن پیچ‌ها در فک، دومین کار است که باید مورد توجه قرار گیرد. آخرین مرحله، تاج‌گذاری است که بعد از آن، شما می‌‎توانید دندان‌های زیبای خود را داشته باشید و لبخند جذابی در آینه به خودتان بزنید.

ایمپلنت دندان در یک روز چه فوایدی دارد؟

با استفاده از ایمپلنت دندان در یک روز، شما بدون اتلاف زمان می‌توانید زیبایی دائمی خود را حفظ کنید. حتما می‌دانید که در گذشته زمانی که افراد، دندان‌های خود را از دست می‌دانند باید مدت زمان زیادی سپری می‌شد تا پروسه تکمیل دندان‌ها به اتمام برسد. گاهی اوقات این زمان به ۶ ماه نیز، می‌رسید. با این حساب، یک فرد باید حدود چند ماه از نعمت زیبای دندان محروم می‌شد و گاها نمی‌توانست در اجتماع حاضر شود. به لطف تکنولوژی و روش‌های نوین دنیا، ایمپلنت یک روزه ظهور پیدا کرد و افراد با استفاده از این روش و دندان‌های مخصوص در این زمینه، توانستند در یک روز به دندان مناسب و جذاب خود دسترسی داشته باشند.

 مزایای این نوع ایمپلنت دندان به دلیل غیر تهاجمی بودن آن است زیرا در روش‌های معمول ایمپلنت‌گذاری برش جراحی باعث می‌شود افراد زیادی از ایمپلنت واهمه داشته باشند. ایمپلنت دندان در یک روز باعث می‌شود تا فرد در همان روز ایمپلنت‌گذاری رفتار قبل از عمل خود را داشته باشد. مصرف غذا، حرف زدن و بسیاری از حرکات طبیعی دیگر حفظ خواهند شد. دوام و ماندگاری بالای ایمپلنت دندان در این روش به شرطی که فرد مراقبت صحیحی داشته باشد بسیار بالاست. با استفاده از این روش، لثه‌های افراد زمان بیشتری برای رشد دارند که در درازمدت، مانند دندان‌های طبیعی خواهد بود.

مراحل مختلف ایمپلنت

 

هزینه ایمپلنت یک روزه

همان‌طور که مطالعه کردید ایمپلنت دندان یک روزه شرایط خاص و منحصر به فردی دارد که باعث می‌شود افراد در کمترین زمان ممکن به شرایط ایده‌ال خود دست یابند. البته رسیدن به چنین شرایطی نیز، دربرگیرنده هزینه مختص به این نوع درمان است. هزینه‌های مربوط به ایمپلنت به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد. بسیاری از مجموعه‌های معتبر در این زمینه شرایط خاص ایمپلنت را با مناسب‌ترین قیمت‌ها به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند. مجموعه تجریش کلینیک با بهره‌گیری از متخصصان توانمند در این زمینه توانسته است خدمات متنوعی در پایتخت ارائه دهد. با استفاده از خدمات ایمپلنت یک روزه در تهران با صرف کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد. جنس و متریال مورد استفاده در ایمپلنت، کشور سازنده، تجربه و سابقه دندانپزشکان و در نهایت زمان انجام کاشت در این مجموعه در نهایت کیفیت و تخصص انجام می‌شود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها