|
کدخبر: 196711

پیشنهاد عجیب احمد مسعود برای طالبان

احمد مسعود فرمانده جبهه مقاومت افغان مستقر در ولایت پنجشیر گفت، در صورتی فعالیتش را متوقف و از سیاست کناره‌گیری می‌کند که طالبان دولت فراگیر تشکیل دهند و آزادی و برابری بین شهروندان را تضمین کنند.

احمد شاه مسعود، فرمانده جبهه مقاومت در ولایت پنجشیر در گفت‌وگویی گفت: اگر طالبان تصمیم داشته باشند قدرت را با همه تقسیم، همچنین عدالت را برقرار کنند و نیز به همه در افغانستان آزادی و برابری بدهند، در آن زمان از موضعم عقب‌نشینی کرده و از سیاست کناره‌گیری می‌کنم.

رهبر مخالفان جنبش طالبان تصریح کرد: حل و فصل مورد قبول با طالبان تنها در صورتی قابل تحقق است که جنبش طالبان دولت فراگیر و غیرمتمرکز در افغانستان تشکیل دهد.

او همه راه‌حل‌های دیگر را از نظر نمایندگان مقاومت غیرقابل قبول برشمرد و گفت: در غیر این صورت تقابل با طالبان ادامه می‌یابد.

مسعود همچنین اشاره کرد: هیچ حمایت خارجی دریافت نمی‌کنم. او مدعی شد بسیاری از کشورهای منطقه در کنار طالبان هستند.

رهبر مقاومت علیه طالبان در این باره گفت، دولت رئیس‌جمهوری فراری بسیاری از کشورهای منطقه را وادار کرد در کنار طالبان قرار بگیرند. از سخنرانی‌های نژادی و قومی تا سیاست‌هایشان در زمینه آبی همه اینها دشمنی با همسایگان ما را برانگیخت.

او اضافه کرد: دلیل دیگر نزدیکی آنها با طالبان حضور آمریکا بود زیرا آنها نیز ممکن بود از طریق حمایت از افراد مسلح به آمریکا و ائتلاف ناتو ضربه بزنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر