|
کدخبر: 154854

طلای جهانی گران شد

امروز نرخ طلا از کاهش دو ماه اخیر خود فاصله گرفت و ۹ دلار در هر اونس افزایش یافت که مهم‌ترین دلیل آن کاهش شاخص درآمد خزانه داری امریکا بود.

بین‌الملل طلای جهانی گران شد

امروز نرخ طلا در بازارهای جهانی از کمترین نرخ دو ماه اخیر خود فاصله گرفت و هر اونس بیش از ۹ دلار افزایش نرخ داشت. خبرگزاری رویترز می‌نویسد افزایش نرخ طلا امروز متأثر از تهدید دوباره دارایی‌های خزانه‌داری امریکاست.

دارایی خزانه داری امریکا میزان پولی است که از اوراق قرضه، صورتحساب ها، سهام و غیره به‌دست می‌آید.

بر اساس اعلام «ترید وب»، میانگین شاخص ۱۰ ساله درآمد خزانه داری امریکا امروز ۱.۲۹۷ درصد بوده که در مقایسه با دو روز پیش که ۱.۲۹۸ درصد بود کاهش داشته است.

قیمت طلا امروز در کمترین زمان ۱۷۷۸ دلار و ۸۰ سنت در بیشترین زمان ۱۷۸۹ دلار و ۸۰ سنت معامله شد. نرخ این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته ۵۴.۶ دلار کاهش داشت اما نسبت به یک سال گذشته ۱۸۳ دلار و ۹۰ سنت با افزایش روبه‌رو شد.

امروز نرخ نقره هم ۲۱ سنت کاهش داشت. اما فلز پلاتینوم با ۳ دلار افزایش روبه‌رو شد.

اما افزایش ارزش دلار هم مانع از بالا رفتن بیشتر نرخ طلا شد چرا که ارزش دلار به بیشترین میزان یک هفته گذشته در برابر ارزهای رقیب خود رسیده و باعث شد که طلا برای خریداران با دیگر ارزها گرانتر شود و به همین دلیل تا حدودی از تقاضای این فلز گرانقیمت کاسته شد.

 بر اساس گزارش رویترز، طلا همواره به عنوان مانع و سوپاپ اطمینانی برای تورم در جامعه محسوب می‌شود و مقامات فدرال رزرو امریکا ماه گذشته در باره اینکه چطور مقدماتی را فراهم کنند که جامعه پذیرش تورم را داشته باشند، بحث می‌کردند.

«جوبایدن» رئیس‌جمهوری آمریگا گفته است که طرح حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری امریکا می‌تواند باعث افزایش اقتصاد این کشور و ایجاد میلیون‌ها شغل در این کشور شود.

منبع: فارس

ارسال نظر