|
کدخبر: 152153

آخرین وضعیت بازارها در نیمه بهمن / دلار در مرز ۲۴ هزار تومان

بازار های طلا و ارز در دومین هفته بهمن از نوسان اندکی برخوردار بود و بازار سرمایه نیز همچنان روند نزولی دارد.

اقتصاد آخرین وضعیت بازارها در نیمه بهمن / دلار در مرز ۲۴ هزار تومان

در دومین هفته بهمن ۹۹ بازار ارز و سکه روند نزولی با شیب ملایمی را در پیش گرفته بود به طوری که نرخ سکه در اواسط هفته اندکی افزایش یافت اما مجدید به قیمت اولین روز هفته برگشت قیمت ارز هم همسو با نرخ طلا و سکه پیش رفت.

بازار سرمایه نیز در این هفته با افزایش و کاهش زیادی همراه بود، به طوری که در ابتدای هفته روند صعودی داشت اما در روزهای بعدی بورس اُفت محسوسی کرد.

به بیان دیگر شاخص کل بورس در روز شنبه شاخص کل بورس با رشد ۲۴ واحدی روی پله یک میلیون و ۲۳۲ هزار واحدی قرار گرفت که در آخرین روز معاملات شاخص کل بورس با اُفت ۱۲ هزار واحدی روی کانال یک میلیون و ۱۹۲ هزار واحدی ایستاد.

دلار به کانال ۲۴ هزار تومانی نزدیک شد

بازار ارز در دومین هفته بهمن ۹۹ روند کاهشی داشت به طوری که دلار از قیمت ۲۳ هزار و ۵۸۰ تومان به نرخ ۲۳ هزار و ۷۵۰تومان رسید همچنین یورو با کاهش۵۰ تومانی از قیمت ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان به مبلغ ۲۸ هزار و ۵۵۰ فروخته شد.

  شنبه 

11/11

یکشنبه

11/12

دوشنبه

11/13

سه شنبه

11/14

چهارشنبه

11/15

پنجشنبه

11/16

دلار  ۲۳.۵۸۰ ۲۳.۹۲۰ ۲۳.۸۷۰ ۲۳.۸۷۰ ۲۳.۸۲۰ ۲۳.۷۵۰
یورو    ۲۸.۶۰۰ ۲۹.۰۵۰ ۲۸.۹۵۰ ۲۸.۸۵۰ ۲۸.۷۰۰ ۲۸.۵۵۰

نوسان اندک نرخ طلا و سکه در دومین هفته بهمن ۹۹

بازار طلا و سکه همسو با نرخ ارز روند نزولی را در دومین هفته بهمن ۹۹ پیش گرفت به طوری که سکه از نرخ ۱۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان به قیمت ۱۰ میلیون و ۷۵۰ تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار از رقم یک میلیون و ۱۰۳ هزار تومان به نرخ یک میلیون و ۷۹ هزار تومان خرید و فروش شد.

  شنبه 

11/11

یکشنبه

11/12

دوشنبه

11/13

سه شنبه

11/14

چهارشنبه

11/15

پنجشنبه

11/16

سکه  طرح جدید ۱۱.۰۴۰.۰۰۰ ۱۱.۰۶۰.۰۰۰ ۱۰.۹۳۰.۰۰۰ ۱۱.۱۰۰.۰۰۰ ۱۰.۸۵۰.۰۰۰ ۱۰.۷۵۰.۰۰۰
سکه طرح قدیم ۱۰.۹۰۰.۰۰۰ ۱۰.۹۰۰.۰۰۰ ۱۰.۸۰۰.۰۰۰ ۱۰.۹۰۰.۰۰۰ ۱۰.۷۰۰.۰۰۰ ۱۰.۷۰۰.۰۰۰
نیم سکه   ۶.۱۰۰.۰۰۰ ۶.۲۰۰.۰۰۰ ۶.۲۰۰.۰۰۰ ۶.۳۰۰.۰۰۰ ۶.۲۰۰.۰۰۰ ۶.۲۰۰.۰۰۰
ربع سکه   ۴.۰۵۰.۰۰۰ ۴.۱۰۰.۰۰۰ ۴.۱۰۰.۰۰۰ ۴.۱۵۰.۰۰۰ ۴.۱۰۰.۰۰۰ ۴.۱۰۰.۰۰۰
سکه گرمی  ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۵۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰
اونس جهانی طلا  یک هزار و ۸۴۸ دلار و ۲۰ سنت یک هزار و ۸۴۸ دلار و ۲۰ سنت یک هزار و ۸۶۳ دلار و ۶۹ سنت یک هزار و ۸۴۷ دلار و ۷۳ سنت یک هزار و ۸۴۷ دلار و ۷۳ سنت یک هزار و ۸۲۳ دلار و ۷ سنت
طلای 18 عیار ۱.۱۰۳.۶۰۰ ۱.۰۹۵.۳۰۰ ۱.۱۰۲.۳۰۰ ۱.۱۰۵.۷۱۰ ۱.۹۳۰.۷۴۰ ۱.۰۷۹.۲۳۰

قیمت طلا در روز مادر کاهش یافت

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر درباره تغییرات قیمت سکه و طلا در دومین هفته بهمن ۹۹ گفت: در این هفته به طور کلی روند قیمت در بازار طلا و سکه کاهشی بوده است و قیمت اونس جهانی به طور متوسط حدود ۳۵ دلار کاهش یافته است و نرخ دلار حدود ۵۷۰ تومان ارزان شد و ۲ عامل ارز و اونس جهانی باعث کاهش بهای سکه و طلا در این هفته بود.

او گفت: با توجه به این که روز زن و مادر را در این هفته سپری کردیم بر خلاف اینکه انتظار می‌رفت قیمت و میزان تقاضا در بازار افزایش یابد بازار طلا و سکه با رکود همراه بود و کمبود تقاضا در بازار کاملا مشهود بود به همین دلیل در پایان هفته شاهد افت حباب سکه بوده ایم.

کشتی آرای تصریح کرد: به طور کلی قیمت طلا و سکه نسبت به ابتدای هفته روند نرخ‌ها نزولی بوده است و نرخ سکه طرح قدیم دراین هفته حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت همچنین سکه طرح جدید ۳۵۰ تومان ارزان شد.

او اظهار کرد: نرخ نیم سکه نسبت به ابتدای هفته تغییر چندانی نداشته است، اما در اواسط هفته اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد و سپس روند نرولی را در پیش گرفت.

کشتی آرای گفت: ربع سکه نیز همانند نیم سکه نسبت به اول هفته تغییری در قیمت نداشته است، اما در اواسط هفته ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت، اما در آخر هفته مجدد به نرخ ابتدای هفته بازگشت. سکه‌های یک گرمی نیز در این هفته بدون تغییر ماند.

 او بیان کرد: قیمت هر مثقال طلا هم نسبت به ابتدای هفته حدود ۷۵ هزار تومان ارزان شد و به نرخ ۴ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

کشتی آرای افزود: حباب سکه به دلیل کاهش قیمت و تقاضا در بازار در آخرین روز هفته به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

او گفت: متغیر‌های وابسته به نرخ طلا و سکه زیاد است و به همین دلیل پیش بینی نرخ بسیار مشکل است.

رشد به بازار سرمایه بر می گردد؟

مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه درباره تغییرات شاخص بازار بورس در دومین هفته بهمن ماه گفت: مهمترین دلایل ا، افت شاخص بورس در بودجه‌ای که از طرف کمسیون تلفیق مطرح شده بود مواردی ذکر شده بود که برای بورس نگران کننده است از جمله اینکه انتشار اوراق برای تامین مالی دولت رقم زیادی بود از طرف دیگر نرخ سوخت صنایعی مانند فولاد، سنگ آهن و سیمان رشد چند براری پیدا کرده بود و مالیات بر ارزش افزوده برای مناطق آزاد مطرح شده بود و همچنین معافیت صادراتی مواد خام حذف شده بود که موارد ذکر شده بر بازار سرمایه تاثیر بسزایی کذاشته است.

او بیان کرد: از طرف دیگر انتشار اوراق منجبر شد نرخ سود سهام در بازار افزایش یابد و جذابیت سهام کم می‌شود و به دنبال آن شاهد افزایش نرخ سود بانکی نیز هستیم که و باعث می‌شود مردم سرمایه خودرو را از بورس خارج کنند در کل بودجه بخه نفع بازار سرمایه نبود و صاحب نطران در بازار نظر مثبتی نسبت به آن ندارند و در لایه بودجه لحاظ نشده بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در لوایح برنامه بودجه نظرات سهامداران و هلدینگ‌ها باید لحاظ شود، چون مردم با دید بلند مدت در بازار سرمایه گذاری کرده اند و اگر قرارباشد هرسال در زمان تعیین بودجه ریسکی به بازار وارد شود عملا تشکیل سرمایه در بازار صوت نخواهد نگرفت.

دلبری درباره آینده بازار سرمایه گفت: رسیک‌هایی در بازار سرمایه همچنان محفوظ است از جمله ریسک نرخ سود بانکی، ریسک سهام عدالت ریسک قیمت گذاری و دخالت‌های دولت همچنان در بازار وجود دارد و باید راهکاری برای این موارد اندیشید و دخالت‌های دولت کم شود البته بازار سرمایه در ماه گذشته شرایط مناسبی نداشته است و بعید است به رشد قبلا از این رکود برگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها