|
کدخبر: 219644

لابی برای استخراج غیرمجاز رمزارز!

پیش نویس لایحه مبارزه با فعالیت های غیرقانونی استخراج کنندگان رمز ارز که در دولت در دست بررسی است، باعث شده تا بخش خصوصی و به ویژه انجمن ها و نهادهای مرتبط با بلاکچین و رمز ارز، به لابی های گسترده با نمایندگان و دولت برای اعمال نفوذ در متن لایحه اقدام کنند.

در حال حاضر پیش نویس لایحه مبارزه با فعالیت های غیرقانونی استخراج کنندگان رمز ارز برای اخذ نظر، برای فعالان این حوزه ارسال شده است. همین موضوع باعث شده تا فعالان این حوزه نسبت به رایزنی های گسترده با مدیران دولت و نمایندگان مجلس اقدام کنند.

این بررسی ها همچنین نشانگر آن است که مبنای این رایزنی های بیشتر اعلام نارضایتی از متن پیش نویس لایحه است.

براساس پیش نویس این لایحه، هرگونه فعالیت در حوزه استخراج رمز ارز منوط به اخذ مجوز از وزارت صمت است . همچنین در پیش نویس این لایحه تصریح شده است که وزارت صمت در صورت تایید وزارت نیرو مجوزها را صادر خواهد کرد.

در این پیش نویس، مراکز استخراج رمز ارز موظف شده اند برق مورد نیاز خود را براساس مقررات وزارت نیرو تهیه کنند که سه روش به این منظور پیش بینی شده است.

احداث نیروگاه های تجدیدپذیر یا خرید برق از این نیروگاه ها، سرمایه گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف برق و یا استفاده از انرژی صرفه جویی شده براساس اوراق صرفه جویی انرژی الکتریکی تخصیص یافته مطابق دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو و در نهایت تامین برق از بورس انرژی به صورت مستقیم، روش هایی است که برای تامین برق مراکز استخراج رمز ارز در این پیش نویس در نظر گرفته شده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها